اهمیت زیرسازی در دیوارپوش ها

20 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

بررسی نکات مهم درباره زیرسازی انواع دیوارپوش

استفاده از دیوارپوش ها در یک مکان جلوه بی نظیری به آن جا می دهد. دیوارپوش ها که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند، به اشکال گوناگون و متنوع در بازار یافت می شوند. در گذشته استفاده از دیوارپوش های سفالی، چوبی و سیمانی مرسوم بود، اما امروزه استفاده از دیوارپوش های پی وی سی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دلیل این اهمیت را می توان به عایق بود پی وی سی نسبت داد. دیوارپوش های پی وی سی که در دکوراسیون دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، عایق دما و صوت هستند. این دیوارپوش ها در مقابل ضربه مقاوم اند و به سادگی نصب می شوند. تنوع مدل های دیوارپوش های پی وی سی بسیار است؛ از این رو، دست مشتری در انتخاب نوع دیوارپوش باز است. از همه مهم‌تر، استفاده از این نوع دیوارپوش ها در مقابل دیوارپوش های چوبی به حفظ منابع محیط زیست کمک می کند. دیوارپوش های ام دی اف نیز از دیگر دیوارپوش های مورد پسند عموم است که زیبایی و جلوه خاصی به نما می بخشد.
اگر تصمیم به نصب دیوار پوش ها دارید، بهتر است در ابتدا زیرسازی دیوارپوش ها را جدی بگیرید. زیرسازی دیوارپوش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، چرا که استحکام پوشش نهایی در برابر لرزش و ضربه به زیرسازی آن مرتبط است. دیوارپوش های پی وی سی به دو صورت نصب می شوند. در روش مستقیم، دیوارپوش ها به وسیله کلپیس بدون زیرسازی به دیوار گچی نصب می شوند. در روش دیگر، زیرسازی فلزی برای نصب دیوارپوش ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، سازه فلزی بر روی دیوار وصل می شود و پانل ها روی زیرسازی فلزی قرار می گیرند. 

اهمیت زیرسازی در دیوارپوش ها دیوارپوش های آذران

مزایای زیرسازی

از اهمیت زیرسازی در نصب دیوارپوش ها علاوه بر استحکام دیوارپوش ها می توان به لایه عایق ایجاد شده در بین پانل ها و دیوار اصلی اشاره کرد. این عایق عامل مهمی در صرفه جویی انرژی است. فاصله بین دیوار و پانل ها فضایی را ایجاد می کند که می توان تأسیسات مکانیکی و برق را از بین آن ها عبور داد. بدین ترتیب، در صورتی که مشکلی در تأسیسات رخ دهد، دیگر نیازی به تخریب دیوار اصلی و یافتن مکان تأسیسات نیست. درواقع عبور دادن تأسیسات در زیر پانل ها، علاوه بر دسترسی آسان، در صورت ایجاد مشکل، هزینه تخریب و بازسازی دیوار و ایجاد گچ و خاک را ندارد.
استفاده از زیرسازی در نصب دیوارپوش ها، از تخریب دیوارها که به مرور زمان ایجاد می شود پیشگیری می کند. با نصب دیوارپوش بر روی زیرساز، هزینه های تمیز کردن سالانه دیوارها کاهش می یابد. از مزایای دیگر زیرسازی در نصب دیوارپوش ها، ایجاد سطحی تراز و همسان بر روی دیوار است. اگر دیوار اصلی ناتراز باشد، تا 7 سانتی متر بیرون زدگی را می توان با کمک زیرسازی دیوارپوش ها پوشش داد. زیرسازی فلزی با محیط های مرطوب نیز سازگار است؛ از این رو، استفاده از دیوارپوش ها در این محیط ها قابل اجرا است.
شرکت آذران فضانما با دارا بودن کارشناسان مجرب، مراحل نصب دیوارپوش ها را به طور دقیق اجرا می کند تا بهترین دیوارپوش ها را با ماندگاری بالا در اختیار مشتری قرار دهد. در ابتدا یکی از کارشناسان ما، فضای مورد نظر را بررسی می کند تا شرایط کلی پروژه را دریابد. نوع مصالح دیوار اصلی، محل تأسیسات داخلی ساختمان اعم از لوله های داخلی و سیم کشی های برقی، مورد توجه کارشناس ما قرار می گیرند تا با توجه به آن ها، نقشه چیدمان و زیرسازی دیوارپوش ها کشیده شود.
اگر شاسی زیرسازی در جهت عمودی نصب شده باشد، پانل ها باید در جهت افقی قرار گیرند. خط تراز توسط کارشناس به کمک ابزارآلات مهندسی بر روی دیوار مشخص می شود. سپس براکت ها با کمک پیچ و رول پلاک به دیوار متصل می شوند.

اهمیت زیرسازی در دیوارپوش ها اهمیت زیرسازی در دیوارپوش ها

برای استعلام قیمت دیوارپوش های آذران می توانید با مشاورا ن ما تماس حاصل فرمایید. همچنین برای کسب اطلاعت بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe