انواع محصولات اداری و مبلمان اداری

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

زمانی که وارد یک محیط اداری می شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند نحوه چیدمان و مبلمان اداری آن محل کار می باشد، که اگر این انتخاب با دقت انجام گردد در جذب مشتری برای کار شما بسیار مؤثر و مفید می باشد، زیرا قبل از نحوه برخورد پرسنل مبلمان اداری اولین چیزی است که به چشم مشتری می آید و می تواند مشتری را جذب نماید.

انواع محصولات اداری و مبلمان اداری

همان طور که می دانید بسیاری از افراد روزانه زمان زیادی را در محیط های اداری مشغول به کار هستند در نتیجه بحث انتخاب دکوراسیون و مبلمان اداری همانند دکوراسیون و مبلمان منازل امری بسیار مهم تلقی می گردد، اگر در انتخاب مبلمان و محصولات اداری اصول طراحی دکوراسیون رعایت شود می تواند به بالا بردن توان کاری پرسنل شرکت کمک نماید و یک محیط اداری آرامش بخش و دور از استرس را برای شما به همراه بیاورد، همچنین از طرفی می تواند مشتری های مراجعه کننده به شرکت و محیط کاری شما را به راحتی به سمت شما جذب نماید، زیرا یک چیدمان و رنگبندی مناسب در مبلمان اداری می تواند نظر مراجعه کننده نسبت به کار شما را تا حد زیادی مثبت نماید.

انواع محصولات اداری و مبلمان اداری

به عنوان مثال اگر در یک مطب کار می کنید به دلیل اینکه مراجعان شما اکثراً بیمار هستند مبلمان اداری شما باید به سبکی انتخاب گردد که شخص با ورود به مطب شما احساس امنیت و آرامش نماید و یا اگر در یک سالن آرایشی کار می کنید مبلمان اداری آن باید محیطی شاد و پر انرژی را برای شما به همراه بیاورد، در نتیجه می بینید که انتخاب یک دکوراسیون و مبلمان اداری می تواند چه تأثیری در جذب مشتری برای شما داشته باشد. از جمله محصولات اداری که در دسته‌ مبلمان اداری قرار می گیرند عبارت هستند از میز مدیریت، پارتیشن اداری، صندلی های اداری، میز اداری پرسنل و بسیاری موارد دیگر.

مبلمان اداری و میز مدیریت

معمولاً اتاق مدیرعامل جزء شیک ترین و مدرن ترین اتاق های یک محیط کاری محسوب می گردد، تمامی ملاقات ها و قراردادهای مهم یک شرکت معمولاً در اتاق مدیر عامل انجام می گردد پس انتخاب یک دکوراسیون فوق العاده چشم گیر برای اتاق مدیریت از ضروریات یک اداره و یا شرکت می باشد، زیرا این انتخاب دکوراسیون به راحتی می تواند بر ذهن مخاطب تأثیر مثبت و یا منفی القا نماید، برای چیدمان مبلمان اداری اتاق مدیر عامل انتخاب یک میز مدیریت اولین گزینه مورد نظر هر فردی می باشد، میزهای مدیریتی در سبک های مختلف با تنوع بسیار بالایی تولید می گردند که با توجه به نوع کار شما می تواند رنگبندی مناسبی را نیز برای آن انتخاب نمود، از طرفی می توان ادعا نمود که میز مدیریت ابهت و شخصیت یک شرکت را نشان می دهد.

میزهای مدیریتی در انواع شیشه ای، ام دی اف، Tشکل و مدرن می باشد که هر کدام برای یک نوع فضای اداری خاص مورد استفاده هستند.

میز مدیریتی شیشه ای

اگر اتاق مدیریتی شما فضایی کوچک و محدود را دارا می باشد برای انتخاب مبلمان اداری آن باید از میزهای مدیریت شیشه ای استفاده نمود که به صورت هوشمندانه ای می تواند فضای کاری شما را بزرگ تر جلوه دهد و همچنین در این مدل از اتاق مدیریت از انتخاب مبلمان اداری با رنگ های تیره جدا خودداری شود، زیرا رنگ های تیره معمولاً فضا را کوچک تر نشان می دهند.

میز مدیریتی ام دی اف

ام دی اف یکی از انواع چوب هایی است که امروزه به دلیل ارزان قیمت بودن و همچنین زیبایی از آن در بسیاری از سازه های چوبی استفاده می گردد. انتخاب یک مبلمان اداری از جنس ام دی اف می تواند فضای کاری شما را گرم تر نشان دهد زیرا این خاصیت محصولات چوبی می باشد که با خود گرما را به محیط می آورند، همچنین این میزهای ام دی اف از میزهای شیشه ای محکم تر و مقاوم تر نیز هستند که برای یک محیط اداری می توانند انتخاب مناسبی باشند.

میز مدیریتیT شکل

این شکل از میزهای مدیریتی نیز به دلیل یکپارچه بودن فضای بسیار کمتری را اشغال می نمایند و می توان از آن ها در اتاق های کوچک اداری نیز استفاده نمود، اما این مدل از میزها بیشتر در مکان هایی مورد استفاده هستند که اتاق کنفرانس در اتاق مدیریت بوده و از هم جدا نباشند، در انتخاب مبلمان اداری دقت کنید که فضای کاری شما به چه صورتی است اگر می خواهید اتاق کنفرانس و مدیریت را با هم در یک محیط قرار دهید اما فضای کمی در دسترس شماست، به راحتی می توانید با انتخاب میز مدیریت T شکل از کمترین فضای کاری خود بیشترین بهره را ببرید، یعنی هم میز مدیریت داشته باشد و هم در کنار آن از میز کنفرانس استفاده نمایید.

مبلمان اداری مدرن

این میزها به دلیل اینکه با دکوراسیون مدرن ساخته شده اند معمولاً انحنا و گردی در آن ها وجود ندارد زیرا سبک طراحی مدرن به سمت خطوط صاف می باشد، این میزها یک فضای خلوت و به دور از تزیینات شلوغ را برای شما به ارمغان می آورند، زیرا میزهای مدیریتی مدرن بسیار ساده بوده و جزییات خاصی را با خود به همراه ندارند و اگر از علاقه مندان به سبک های ساده و شیک هستید این مدل از میز مدیریتی می تواند یک گزینه مناسب در انتخاب مبلمان اداری شما محسوب گردد.

 مبلمان اداری

صندلی اداری

یکی دیگر از محصولات بسیار مهم در انتخاب مبلمان اداری، صندلی اداری می باشد که انتخاب آن باید با دقت بالایی انجام شود زیرا کارکنان اداره بیشتر زمان خود را بر روی صندلی اداری نشسته اند و انتخاب یک صندلی مناسب هم می تواند روند راندمان کاری کارکنان را بالا ببرد و هم اینکه برای سلامتی آن ها تهدید نباشد.

در انتخاب صندلی اداری باید عمق و ارتفاع آن ها برای کارمندان مناسب باشد به همین دلیل بهتر است از صندلی هایی استفاده نمود که قابلیت تنظیم این موارد را داشته باشند تا به کمر و ستون فقرات کارمندان آسیب نرسد، همچنین در انتخاب این نوع صندلی باید دقت شود که صندلی اداری نباید بسیار نرم باشد زیرا به مرور زمان باعث آسیب به افراد می گردد.

چند نکته مهم که در هنگام انتخاب صندلی اداری باید به آن توجه کنید این است که پشتی صندلی ها باید حالت S را داشته باشند تا گودی کمر در آن قرار گیرد و همچنین برای افرادی که با کامپیوتر کار می کنند باید پشتی صندلی متحرک باشد و به عقب برود تا یک زاویه 110 درجه را بتوان با آن ایجاد نمود و یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب یک صندلی اداری جنس آن می باشد که باید از نوعی انتخاب شود که باعث تعرق افراد نگردد، به عنوان مثال صندلی های چرم با اینکه زیبایی زیادی دارند اما هنگام نشستن تعرق زیادی را ایجاد می نمایند.

صندلی های اداری دارای انواع و اقسام بسیار متنوعی هستند که شما با توجه به نوع کار خود باید آن را انتخاب نمایید، این صندلی ها در انواع چرخان، ثابت، قابل تنظیم و بسیاری موارد دیگر موجود می باشند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe