اطلاعاتی در رابطه با انتخاب و خرید انواع مبلمان اداری

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

از ملزومات هر محیط کاری، مبلمان اداری است. این دست از مبلمان ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

مبلمان اداری و نیاز به آن در محیط کاری

در محیط‌های مختلف با توجه به نیاز فضا از مبلمان‌های مختلفی استفاده می‌شود. مبلمان اداری نیز یکی از این موارد شناخته می‌شود که در محیط کاری از ملزومات محسوب می‌گردد. شاید بتوان این‌گونه بیان نمود که نیاز به مبلمان‌های اداری در انواع و نمونه‌های مختلف آن در محیط کاری باعث بالا رفتن راندمان و کیفیت فعالیت کارمندان می‌شود؛ بنابراین در زمان خرید این نوع از مبلمآن‌ها می‌بایست به نکات و موارد بسیار مهم در رابطه با نقش هریک از اجزاء تشکیل‌دهنده آن بسیار توجه شود.

 محیط کاری می‌بایست از فضا و وسایل مناسب برخوردار باشد تا برای کارمندان سپری نمودن ساعت‌های مدید امری آزاردهنده نبوده و باعث فعالیت و پرداختن به امور به‌صورت مناسب گردد. درنتیجه می‌توان این‌گونه عنوان نمود که انتخاب نوع مبلمان اداری در کنار میزان کیفیت هریک از بخش‌های مجزای آن در ایجاد فضایی مناسب برای اشتغال و فعالیت از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است. این امر می‌بایست در اولویت امور مربوط به سازمان و یا هر ارگان قرار گیرد. در ادامه توضیحات کامل‌تری در رابطه با انواع مبلمان اداری، کیفیت آن، نوع رنگ‌بندی و همچنین هزینه و قیمت این دست از مبلمان‌های ضروری خواهیم پرداخت.

 انواع مبلمان اداری

 انواع مبلمان اداری کدام است؟

مبلمان ‌های اداری با توجه به مکان‌های مختلفی که در این محیط وجود دارند، به چند نوع تقسیم‌بندی می‌شود. کاربرد هریک از این موارد با توجه به فضایی است که از آن‌ها در آن محیط استفاده می‌گردد، میز و صندلی از نمونه‌های مبلمان اداری می‌باشند؛ اما انواع مختلفی از میز برای این دست از مبلمان اداری تعریف‌شده است که می‌توان به میز مدیریت، میز اداری، میز کنفرانس و. اشاره نمود. در کنار هر میزی نیاز به صندلی نیز از مواردی است که در این بخش به آن اشاره خواهیم نمود.

به‌عنوان‌مثال در کنار میز می‌بایست از صندلی اداری در انواع و نمونه‌های مختلف استفاده شود. درواقع صندلی‌های اداری از مهم‌ترین بخش‌های مبلمان های اداری به شمار می‌روند و شاید دلیل این امر استفاده چندین ساعته از این وسیله باشد. کارمندان هر سازمان و شرکتی ساعت‌ها بر روی صندلی‌های اداری خود می‌نشینند و به کارهای روزمره شان می‌پردازند؛ بنابراین می‌توان عنوان نمود که صندلی اداری در کنار میز اداری می‌بایست از کیفیت مناسبی در بخش نشیمنگاه برخوردار باشد تا برای کارمندان استفاده از این وسیله خسته‌کننده و آزاردهنده نباشد.

کیفیت مبلمان اداری

در انتخاب هر وسیله اهمیت دادن به کیفیت و جنس به‌کاررفته در آن نقش بسیار مهم و کلیدی دارد. در رابطه با مبلمان اداری نیز این موضوع کاملاً صدق می‌کند. کسانی که در فکر انتخاب و خرید مبلمان های اداری برای سازمان و یا شرکت‌های خود هستند باید به این موضوع توجه کنند که در کنار طراحی و رنگ‌بندی این دست از مبلمان های ضروری، توجه به کیفیت آن‌ها از اهمیت و جایگاه بالاتری برخوردار است.

انواع مبلمان اداری

با کمی بی‌دقتی و عدم توجه به این نکته ممکن است با خرید نامناسبی در رابطه با این مبلمان ها روبه‌رو شوید. به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود که کیفیت را فدای قیمت و هزینه این مبلمان ها کنید. در زمان خرید مبلمان از جنس و مواد به‌کاررفته در آن‌ها پرس‌وجو نموده و مبلمانی را خریداری کنید که تا حد امکان آسایش و راحتی را برای کارمندان شما به ارمغان بیاورد. عدم استفاده از مواد باکیفیت و مرغوب در این دست از مبلمان ها باعث خستگی زودهنگام کارمندان خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید با این موضوع احتمال پایین آمدن راندمان کاری افراد در سازمان و شرکت‌ها وجود خواهد داشت.

رنگ‌بندی مبلمان اداری

از نکات مهم بعدی در زمان خرید مبلمان اداری که پس از کیفیت باید به آن توجه نمود، رنگ‌بندی آن است. انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان های اداری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رنگ مبلمان اداری هر سازمان و شرکتی می‌تواند با توجه به دکوراسیون و دیزاین آن محیط انتخاب شود. همان‌طور که می‌دانید در بسیاری از سازمان و ارگان‌ها اغلب از رنگ‌های تیره در مبلمان های اداری استفاده می‌شود و کمتر افراد به سراغ‌های رنگ‌های دیگر می‌روند.

 شاید این امر به دلیل رسمی بودن محیط‌های اداری است؛ اما افراد ملزم رعایت این امر نیستند و می‌توانند با کمی خلاقیت به انتخاب رنگی بپردازند که برخلاف رنگ مبلمان های قبلی است. استفاده از رنگ‌های شاد و روشن در مبلمان های اداری می‌تواند راندمان کاری کارمندان و مسئولین را بالا برده و درنتیجه احساس رضایت در محیط کاری را برای آن‌ها رقم بزند.

انتخاب مبلمان اداری با توجه به دکوراسیون محیط

از دیگر مواردی که در زمان خرید مبلمان اداری می‌بایست به آن توجه کافی شود، هم‌خوانی نوع مبلمان با دکوراسیون فضا و محیطی است که قرار است از این مبلمان ها در آن استفاده شود. طراحی‌های جالب و خاصی، امروزه در مبلمان های اداری ازجمله انواع میز و صندلی آن دیده می‌شود که با استفاده از این موضوع انتخاب‌های بیشتری نیز در پیش روی افراد خریدار خواهد بود.

 اما می‌بایست با توجه به دکوراسیون و نوع چیدمان به خرید انواع مبلمان های اداری پرداخت. عدم هارمونی مبلمان با دکوراسیون محیط اداری می‌تواند فضایی ناآرام و آزاردهنده را ایجاد کند. این موضوع برای افرادی که در آن محیط مشغول به کار هستند خسته‌کننده شده و باعث آزار و اذیت آن‌ها خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در زمان خرید هر نوع مبلمان اداری حتماً به این نکته مهم و کلیدی نیز توجه نمایید تا خریدی مناسب را تجربه کنید.

نکاتی در رابطه با مبلمان اداری

در زمان خرید مبلمان اداری می‌بایست به چند نکته مهم و کلیدی توجه کنید که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت:

میزان هزینه‌ای که برای خرید این دست از مبلمان ها در نظر دارید را مشخص کنید و با توجه به آن به انتخاب گزینه‌های مختلف بپردازید. با این امر سریع‌تر به مبلمان موردنظر خود با توجه به هزینه آن دست خواهید یافت.

مشخص کنید از کدام بخش مبلمان اداری برای کدام فضا می‌توانید استفاده بهینه نمایید. به‌عنوان‌مثال میزهای کنفرانس به دلیل کاربردی که دارند نیازمند فضایی به نسبت بزرگ‌تر می‌باشند. درصورتی‌که در رابطه با میز اداری این‌گونه نیست و می‌توان از چند میز اداری در کنار هم استفاده نمود.

پارتیشن‌های اداری نیز از نمونه‌های دیگر مبلمان های اداری می‌باشند. از این گزینه نیز می‌توانید برای جداسازی فضا بهره‌مند شوید.

مبلمان اداری

هزینه مبلمان اداری

هزینه مبلمان اداری از دیگر مواردی است که افراد بسیار با آن درگیر هستند. همان‌طور که می‌دانید کیفیت و جنس به‌کار رفته در این نوع مبلمان های اداری در میزان هزینه‌هایشان تأثیرگذار می‌باشد. درواقع هرچه کیفیت بالاتر باشد درنتیجه هزینه نیز افزایش خواهد یافت؛ اما نمی‌توان مقدار مشخص و معینی برای این دست از مبلمان ها تعیین نمود.

با هر مراجعه متوجه قیمت‌های مختلف این دست از مبلمان ها خواهید شد؛ اما این نکته را فراموش نکنید که پرداخت هزینه مناسب می‌تواند جنس مرغوب و باکیفیت را برای شما به ارمغان آورد. استفاده از مبلمان های اداری باکیفیت برای چندین سال ارزش این را دارد که میزان هزینه مناسبی بابت آن پرداخته شود. مبلمان اداری مدرن و کلاسیک در کنار دیگر مبلمان ها می‌توانند از هزینه‌های مختلفی برخوردار باشند. مهم کیفیت است که می‌بایست به این موضوع در زمان خرید توجه شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe