استفاده بهینه از فضای منزل با جداسازی مناسب

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

طراحی داخلی فضای منزل

طراحی داخلی شغلی است که به دانش و فعالیت های عملی نیاز دارد. دانشگاه های بسیاری وجود دارند که دوره های طراحی داخلی برگزار می کنند. طراحان داخلی معمولا در مورد رنگ و پارچه، طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، نقاشی، برنامه ریزی فضا، طراحی مبلمان، معماری و غیره دروسی را می گذرانند. بیشتر فارغ التحصیلان این رشته قبل از اینکه شرکت خود را تاسیس کنند باید چند سالی به کارآموزی در سایر شرکت ها بپردازند.

آنچه آنها انجام می دهند بیشتر به فضا اتاق ربط دارد، فعالیت های آنها بیشتر به طراحی و نوسازی فضای داخلی کمک می کند. آنها نه تنها ظاهر اتاق را عوض می کنند، بلکه تغییراتی در کارایی اتاق نیز ایجاد می نمایند. فعالیت های آنان شامل نقاشی کف ساختمان تا چیدمان لوازم تزئینی در داخل اتاق می باشد.

طراحان داخلی اغلب رابطه نزدیکی با معماران و پیمانکاران ساختمانی دارند و در تلاش هستند تا رضایت مشتری را به نحو احسن بدست آوردند و برای آنها فرقی ندارد که مشتری آن مکان را اجاره کرده یا صاحب آن است یا آن مکان دفتر است یا خانه و یا حتی هتل. او سعی می کند کار خود را انجام دهد.

پارتیشن بندی فضای خانه

پارتیشن بندی فضای منزل چیست

دیوار در ساختمان وظیفه جداسازی و تفکیک فضاهای مختلف را بر عهده دارد. این عملکرد جداسازی به ظاهر امری ساده میباشد اما نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا میکند. در گذشته تمام فضاها به چهار دیواری خلاصه میشد و فعالیت های افراد در فضاهای محدود صورت میگرفت. اما امروزه با خلق ایده های نوین در خصوص طراحی داخلی و توسعه صنعت معماری، میتوان از فضاهای موجود در  خانه استفاده ی بهینه نمود و آنها را طبق سلیقه ساکنین طراحی کرد.

پارتیشن به معنای قسمت بندی و جداسازی ست. با استفاده از پارتیشن بندی میتوان از فضای مورد نظر استفاده بهینه نمود. مثلا فضاهای بزرگ خانه ها را میتوان به چند قسمت تقسیم بندی کرد و عملکردی متفاوت در هر بخش انجام داد. 

از پارتیشن بندی در انواع مکان های اداری، مسکونی و غیر مسکونی میتوان استفاده نمود و با تفکیک فضا چندین فضای کاربری طراحی و ایجاد کرد.

پارتیشن ها به دو دسته ی ثابت و متحرک دسته بندی میشوند. پارتیشن ثابت بر روی زمین پیچ و مهره و نصب میشود. ارتفاع بعضی از این پارتیشن ها بلند است و به سقف متصل میشود و ارتفاع بعضی دیگر کوتاه میباشد. پارتیشن متحرک یا شناور همانطور که از اسمش پیداست قابل جا به جایی ست و میتوان محل قرارگیری آن را طبق دکوراسیون مورد نظر تغییر داد.

از  دوران گذشته تاکنون یکی از مسائل مهم در انواع فضاها، فضایی بوده است که صاحبان آن در آنجا مشغول یک فعالیت بوده اند.بنابراین چیدمان محل کار همیشه با منزل تفاوت هایی داشته است و این تفاوت ها کم کم از زمانی تغییر کردند که تاثیر چیدمان چند فضایی بر روی خانه ها هم نمایان شد. فضای زیباتر و شکیل تر پرطرفدارتر و پر استقبال تر شدند چرا که مردم نیز بیشتر ترجیح می دادند در هر فضای بزرگی چندین فضای کوچکتر را بیافرینند، بنابراین پارتیشن ها به خانه ها آورده شدند .

تقسیم بندی فضای اتاق خواب و اتاق کار

بنابراین علاوه بر تغییرات دکوراسیون در طول سال و احتیاج داشتن به دکور و چیدمان متحرک به علت صرفه جویی در هزینه ها پارتیشن میتوانست گزینه بسیار بسیار مناسبی باشد و همچنین به دلیل جابجایی ها و میل به تغییر دکوراسیون ها دیوارهای مجزا کننده یا پارتیشن ها دوست داشته تر شدند. دیوارهای ثابت هم که جزو ساخت و ساز به حساب می آیند و گذاشتن و برداشتن هر روزه ی این دیوارها کاری نشدنی بود، کم کم پارتیشن قابل جابجایی جای خود را باز کرد و رفته رفته با پیشرفت طراحی های داخلی ، همه ی موارد ذکر شده جای خود را به پارتیشن دادند و استفاده از پارتیشن در خانه کار همه گیر شد و حالا جزء جدانشدنی طراحی های داخلی فضا هستند.

مزایایی که پارتیشن ها نسبت به سایر جداکننده ها در گروه مبلمان منزل و مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی دارد علاوه بر خاصیت جابجایی و مدرن بودن و متفاوت بودن، توانایی تنظیم میزان نور محیط است که بسته به جنس شیشه طرح و میزان نور عبوری از آن قابل تنظیم است که میتواند محیط مان را بسیار پویا تر و گوناگون تر نشان دهد.

پارتیشن بندی منزل و طراحی داخلی به روش کلاسیک

پارتیشن های کلاسیک از استراکچر آلومینیومی 6 سانتی متر تشکیل می شوند. قطعات مورد استفاده در این محصول تماما ابزار خورده توسط دستگاه CNC می باشند. این ابزار ها در شکل ها و طرح های مختلف قابل اجرا بوده و در نهایت توسط عملیات رنگ کاری پوشش داده می شوند. این قطعات قابل اجرا با روکش پی وی سی نیز می باشند. اتصالات نماها به استراکچر کاملا اختصاصی می باشد و به راحتی برای مصرف کننده قابل جابه جایی بوده و از امتیازات این مدل پارتیشن ها می باشد. 

پارتیشن بندی اتاق پذیرایی

به طور مثال برای طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی با سبک کلاسیک و سنتی از انواع رنگ های سرد برای مبلمان و پارتیشن ها مانند کرم و سفید و قهوه ای و … استفاده می شود. در پذیرایی ها با سبک دکوراسیون کلاسیک و پارتیشن های کلاسیک اغلب از مبلمان و تقسیم بندی توسط پارتیشن های متعارف با سبک کلاسیک  استفاده می شود.

پذیرایی ها با دکوراسیون کلاسیک با تزیینات و فضا بندی پارتیشن کلاسیک آفن می توانند تصویری متفاوت در هر بخش داشته باشند.فضایی که به یک استفاده ی مشخص می رسید حالا با پارتیشن های کلاسیک آذران فضا نما ی تواند چندین دکوراسیون و استفاده ی بسیار مختلف از بخش دیگر داشته باشد.

سبک کلاسیک آرامبخش است. در آن همه چیز از یک قاعده و قانون پیروی می کنند و نحوه چیدمان قابل پیش بینی است و هیچ چیز دور از انتظار نیست.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe