استفاده از سقف کاذب در مغازه های مدرن

27 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

اجرای سقف کاذب برای مغازه های مدرن 

سقف ها به اندازه دیگر سطوح طراحی داخلی همچون دیوار و کف از اهمیت بالایی برخوردارند. سقف ها می توانند حیطه فضایی گوناگونی را تعریف کنند و فرم آن ها در بسیاری از عملکردها نقش مهمی دارند. آن ها می توانند سازه ای یا کاذب باشند یا حتی وجود نداشته باشند و تنها با محیط و شکل دیوارها خوانده شوند. طراحان داخلی از برخی مصالح برای پوشاندن سقف استفاده می کنند اما گاهی هم آن ها را نمایان باقی می گذارند. یکی از تغییراتی که می توان در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد کرد، استفاده از سقف های کاذب با طراحی های خاص و جذاب است. این سقف ها به شما کمک می کنند چهره ای نو به دکوراسیون داخلی منزلتان ببخشید و حس و حال کسالت و یکنواختی را از خانه تان دور کنید. در واقع سقف های کاذب با طرح های متنوعی که دارند و همچنین قابلیت نورپردازی شان می توانند راه حلی باشند برای شما که می خواهید در زمان کوتاه در دکوراسیون داخلی منزلتان تغییری ایجاد کنید. 
همان طور که گفتیم، یکی از تاثیرگذار ترین سطوح در طراحی، سقف می باشد که می تواند سازه ای یا کاذب باشد. امروزه برای مدرن سازی فضاها، از سقف کاذب استفاده می کنند. در این مقاله استفاده از سقف کاذب در مغازه های مدرن را بررسی می کنیم. 

اجرا سقف کاذب در مغازه های مدرناجرا سقف کاذب در مغازه های مدرن

مراحل اجرای سقف کاذب

ابتدا زیر کاری مناسب با متریال انتخابی انجام می‌ شود که معمولا با رابیتس‌ بندی و آهن‌ کشی صورت می‌ گیرد. سپس سقف کاذب نصب شده و در صورت نیاز به رنگ‌ آمیزی مرحله نقاشی آن صورت می‌ گیرد.

  • در صورتی‌ که ساختمان شما اسکلت فلزی باشد باید برای زیرسازی سقف آهن‌ کشی زیر سقف کاذب را به تیر اصلی ساختمان جوش بدهید.
  • درصورتی ‌که ساختمان شما اسکلت بتنی باشد باید قبل از بتن‌ ریزی و نازک‌ کاری آهن‌ کشی سقف را به میلگرد های اصلی کلاف متصل کنید.
  • برای بالا بردن میزان عایق صوت می‌توانید از پنل هایی با روکش سبک تر استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید سقف کاذب شما چه وزنی را دارد.

فضای مدرن چگونه فضایی ست

امروزه در معماری داخلی اغلب فروشگاه ها و مغازه ها برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی آن ها از کناف سقف استفاده می شود، در ادامه این مطلب تصاویری از انواع مدل کناف سقف مغازه را مشاهده خواهید کرد که این توانایی را به شما می دهد که با تامل بیشتری از محصولات آذران فضانما انتخابتان را بفرمایید.
استفاده از کناف صاف از انواع ایده های زیبا و کاربردی برای تزیین سقف مغازه ها و فروشگاه های بزرگ تجاری است که استفاده از آن باعث متفاوت به نظر رسیدن معماری داخلی مغازه و فروشگاه های تجاری می شود.
اگر توجه بیشتری به طراحی سقف مغازه یا محیط فروشتان داشته باشید نیاز شما به استفاده از وسایل تزیینی برای طراحی دکوراسیون داخلی محیط تان کمتر می شود. مدل های مدرن سقف های کاذب مغازه در انواع طرح های مختلف آفن موجود است و شما می توانید از بین این طرح های متنوع سقف کاذب خود با طراحی شیک و کاربردی را برای مغازه و یا فروشگاه های بزرگ انتخاب کنید.
سقف کاذب در توضیح ساده فضا به سقفی گفته می شود که در سطحی پایین تر از سطح سقف اصلی قرار می گیرد و از داخل بنا قابل مشاهده است. امروزه با پیشرفت صنایع و پتروشیمی، استفاده از مصالح ساختمانی جدید از قبیل سقف های کاذب pvc، سقف های کاذب کناف، سقف های کاذب آی گلس، دیوارپوش، کفپوش ها و... مورد توجه ویژه مهندسان و سازندگان قرار گرفته است.

کاربرد های سقف کاذب

انواع سقف کاذب برای سرویس های بهداشتی، آشپزخانه ها، مغازه ها و سایر مکان ها مورد استفاده قرار گیرد، اجرای سقف کاذب بسیار ساده و سریع انجام می شود، در رابطه با قیمت سقف کاذب و قیمت اجرای سقف کاذب با توجه به متر مربع اجرایی و نوع سقف متفاوت می باشد.
شرکت آذران فضانما به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و طراحان کامپوزیت پی وی سی در ایران با سابقه ای درخشان به فعالیت در زمینه تولید و ساخت سقف کاذب پی وی سی پرداخته است. کامپوزیت پی وی سی با توجه به مزایای بیشمار خود، از جایگاه خاصی در صنعت ساختمان برخوردار می باشد.
جنس سقف کاذب می تواند از گچ، چوب، مواد معدنی، پی وی سی، آلومینیوم و... باشد. در گذشته مرسوم ترین روش برای این کار استفاده از گچ و رابیتس می بوده که بعلت وزن بالای وارده به سقف اصلی و یا در مناطق زلزله خیز به علت ایجاد آوارهای خطرناک رفته رفته استفاده از آن در کشور های پیشرفته منسوخ گردیده و در کشورهای درحال توسعه نیز در حال منسوخ شدن می باشد.

از سقف کاذب در چه فضاهایی استفاده کنیم

عوامل متعددی بر انتخاب سقف کاذب تاثیر می گذارند، برای مثال اینکه نیاز به دسترسی به پشت سقف وجود دارد یا خیر، فضای مربوطه خشک است یا مرطوب، کاربری فضا چیست، نحوه نورپردازی در سقف قرار است چگونه باشد و یا اینکه فضای مورد نظر لاکچری است یا خیر. با پاسخ به سوالات فوق و بررسی خصوصیات انواع سقف کاذب می توان مورد مناسب را یافت.

سقف کاذب در مغازه های مدرنطرح های مختلف سقف کاذب در مغازه های مدرن

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe