استفاده از دیوارپوش و تاثیر آن بر زیبایی منزل

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

زیبایی منزل با دیوارپوش های پی وی سی

استفاده از دیوارپوش می تواند با ارائه یک ظاهر زیبا، بدون نیاز به استفاده از رنگ یا مواد دیگر، هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهد.

دیوارپوش ها میتوانند به طور مستقیم و یا ایجاد زیر سازی بر روی هر نوع دیواری نصب شوند که این موضوع به نوبه ی خود میتواند یک نقطه ی مثبت در جهت استفاده از دیوارپوش در دکوراسیون داخلی باشد. زیرا سرعت نصب و تغییر ایجاد شده توسط دیوارپوش بسیار بالا میباشد.

در بازار امروزی دکوراسیون داخلی با حجم بالایی از انواع دیوار پوش، سقف کاذب و دیوارپوش... مواجه میشویم که تصمیم ما را برای انتخاب بهترین بسیار دشوار می کند. اینکه چه جنسی با چه شرایطی مناسب دکوراسیون داخلی مد نظر ماست کاری است بسیار دشوار و لازمه ی انتخاب مناسب تحقیق کافی و بدست آوردن اطلاعات در مورد هر یک از انواع دیوارپوش ها و دانستن مزایا و معایب هر یک میباشد.

یکی از المان ها جدید و البته زیبا در دکوراسیون داخلی که تغییرات چشمگیری در نمای خانه بوجود می آورد. در صورت استفاده درست از دیوارپوش ها ، بطوریکه در هماهنگی کامل با دکوراسیون داخلی باشند، محیطی بسیار شیک توام با آرامش و دلگرمی در خانه ایجاد می شود که کمتر عنصری می تواند جای آن را بگیرد. همانطور که میدانید پوشش دیوار یکی از مهمترین عناصر در تزیینات داخلی است و در زیبا شدن دکوراسیون منازل و محیط های تجاری بسیار تاثیر گذارند. 

دکوراسیون اتاق نشیمن

طرح اصلی دیوار، سقف و کف و یا محیط کار باید به دقت طراحی شوند چرا که به راحتی تغییر پذیر نیستند و شما نمی توانید مانند مبلمان ها هر وقت که خواستید به آسانی تصمیم به عوض کردن آنها بگیرد. و این از موارد مهمی است که یاد آور می شود ک کیفیت هم گزینه ی مهمی در تغییر جدید دیوارهای ماست.

امکان انتخاب اشتباه باعث می شود که بعلاوه زمان بر و پر هزینه نیز شوند. بطور کلی دیوارپوش ها را می توان به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم کرد که از جنس های مختلفی مانند دیوارپوش چوب، سنگ، سلولز و در نهایت pvc ساخته و تولید می شوند. از لحاظ کاربردی دیوارپوش ها به سه دسته دیوارپوش های اداری، تجاری و مسکونی تقسیم می شوند. 

اگر در انتخاب دیوارپوش گزینه ی مناسبی چون پی وی سی را برگزیدید، از ویژگی های بسیار مهم دیوارپوش pvc نام خواهیم برد که باعث می گردد نظر ابتدایی شما در رابطه با انتخاب برتر پیش از رنگ و ترکیب بندی دیوارتان تامین شود. دیوارپوش های پی وی سی توخالی هستند و وزن بسیار کمتری نسبت به ام دی اف ها دارند، بنابراین بعلت سبکی، در شاخه های ۶ متری، برای فضاهای با ارتفاع زیاد و همینطور پوشش سقف، استفاده می شوند .

انتخاب رنگ دیوار پوش بر چه اساس تعیین می شود

رنگ در انتخاب دیوارپوش فضای شما گزینه ی قابل تفکری است.چگونه انتخاب کنیم که بتوانیم در طولانی مدت از تصویر فضایمان رضایت داشته باشیم. ما ترکیب بندی هایی را که پیش از این مورد بررسی قرار گرفته اند را در اختیار شما قرار میدهیم تا به نزدیکترین گزینه نظرتان جلب شود.

چیدمان مدرن اتاق نشیمن

پنل های تیره آرامش بخش هستند ، اما از طرفی اتاق های بزرگ را کوچک نشان می دهند ، طرح های سفید و یا تکراری می توانند فضا را روشن تر و فضاهای کوچک را بزرگ تر جلوه دهند و فضا را منحصر به فرد کنند. ترکیب پنل های تیره و روشن در کنار هم زیبایی تمام را به همراه می آورد.

پنل هایی با رنگ های روشن و خنثی اتاق را روشن تر و بزرگتر جلوه می دهند و مثل همیشه سفید جزء اولین گزینه ها است. از کاربردهای این تکنیک در دکوراسیون می توان به دکور فضاهای تجاری و مغازه ها اشاره کرد ، که با ایجاد پس زمینه ای خنثی، محصولات بیشتر و بهتر به نظر می رسند و در عین حال زیبایی بصری دیوارها حفظ می شود.

نارنجی و قرمز خصوصیاتی شبیه نزدیک به هم دارد، قرمز باعث هیجان می شود و همچنین اشتها را زیاد می کند، نارنجی هم خصوصیات رنگ قرمز را داراست اما در عین حال حس گرما و صمیمیت ایجاد می کند. از رنگ قرمز و نارنجی برای فست فود ها و همچنین از رنگ نارنجی در اتاق نشیمن و جایی که افراد خانواده دور هم جمع میشوند، استفاده کنید.

اگر قصد دارید در مکانی به استراحت بپردازید از دیوار پوش های مدرن با طیف های ملایم و روشن آبی استفاده کنید، ترکیب آبی و سفید یک ترکیب کلاسیک است. طیف های مختلف آبی و سفید می توانند به خوبی کنار هم بنشینند و ترکیبی زیبا را خلق کنند آبی تیره در کنار سفید مات و کرم یا آبی روشن در کنار سفید براق، شما به راحتی می توانید به این ترکیب ها اعتماد کنید.

اگر خواهان فضایی پر از انرژی و هیجان هستید پنل هایی با رنگ های شاد و درخشان که طرح های هندسی و هنری دارند به کار ببرید که در این صورت هر بیننده ای را سر ذوق می آورد.

بهتر است برای خانه هایی که سقف بلندی دارند از پنل هایی با شکل و خطوط افقی استفاده کنید که در این صورت ارتفاع سقف را کوتاه تر جلوه می دهد و در ضمن نوعی گرما و صمیمیت را نیز به وجود می آورد .

سه گزینه ی مهم در رابطه با دیوارپوش پی وی سی

- اولین و مهمترین کاربرد سقف کاذب و دیوارپوش پی وی سی پوشش است .

به کارگیری سقف کاذب و دیوارپوش پی وی سی در ساختمان این امکان را بوجود می آورد که تاسیسات فنی و کانال کشی ها کاملا در زیر این مصالح پنهان گردیده و در نهایت ظاهری زیبا از سقف ارائه می دهد.

چیدمان مدرن اتاق پذیرایی

- کاهش میزان قابل توجه مصرف سوخت

به علت نفوذ ناپذیری فوق العاده خود باعث کاهش انتقال حرارت بین فضای داخلی و خارجی ساختمان می گردد و مانند عایقی در ساختمان می باشد . 

- سبک سازی ساختمان خصوصا در برجها و ساختمانهای عظیم

در سالهای اخیر وقوع زلزله هایی که به دلیل وجود ساخت و ساز های قدیمی اثرات مخربی در برداشتند و نیز دیگر مشکلاتی که سکونت در سازه های سنتی و سنگین به همراه دارد ، لزوم به کارگیری اصول سبک سازی ساختمان را مطرح می کند، که این منظور با به کارگیری سقف و دیوار پی وی سی به خوبی انجام پذیر است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe