آشنایی با مبلمان اداری و اجزای آن

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

در این متن قصد داریم به بررسی مبلمان اداری بپردازیم. مبلمان اداری یکی از اجزای مهم و اساسی دکوراسیون داخلی در ادارات می باشند. که قصد داریم آن ها را از جنبه های گوناگون نظیر رنگ، جنس، سبک و طرز چیدمان بررسی کنیم. اگر قصد دارید فضای داخلی اداره خود را به بهترین شکل و طبق قوانین طراحی داخلی  دیزاین و طراحی نمایید، لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

مبلمان اداری و اجزای آن

مبلمان اداری یکی از مهم ترین وسایلی هستند که باید در طراحی دکور هر اداره ای به آنها توجه بسیاری شود. این مبلمان در قسمت های مختلف هر اداره اجزای متفاوتی دارند. مثلا در اتاق مدیریت باید به مبل های راحت، میز مدیریت، میز کنفرانس و ... توجه شود. در اتاق کارمندان علاوه بر مبل راحت باید به نوع و اندازه میز اداری توجه ویژه ای داشت. که بهتر است افراد برای انتخاب و طراحی مبلمان اداری و طراحی داخلی ادارات، از طراحان داخلی کمک بگیرند. 

اجزای مبلمان اداری

رنگ مبلمان اداری

رنگ مبلمان به کار برده شده در ادارات به چند عامل بستگی دارد. مثلا یکی از عوامل موثر در انتخاب رنگ این مبلمان تناسب رنگ مبلمان با ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی اداری می باشد. البته خوب است بدانید که اگر رنگ مبلمان با رنگ دکوراسیون در تضاد با هم  باشند نیز جلوه ای زیبا و ویژه خواهد داشت. یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب رنگ مبلمان اداری سلیقه افراد می باشد. برخی افراد رنگ های گرم و برخی نیز به رنگ های سرد علاقه مند می باشند. اما باید توجه داشت که رنگ ها نباید یکنواخت باشند زیرا سبب خستگی چشم و در نتیجه کاهش کارایی و بازده کارمندان می شود. اما به صورت کلی می توان گفت ترکیب رنگ های سرد و گرم مبلمان اداری  می تواند بر زیبایی دکوراسیون داخلی اداری بیفزاید. 

رنگ مبلمان اداری

ویژگی مبلمان اداری

مبلمان اداری باید دارای چند ویژگی باشند. مثلا یکی از مهم ترین ویژگی های مبلمان اداری راحت بودن آن ها می باشد. اگر مبلمانی که در ادارات استفاده می شوند راحت باشد، هم ارباب رجوع احساس راحتی می کند و می تواند مدت زمان بیشتری صبر نماید و هم اینکه کارمندان اداره به علت راحت بودن مبلمان کارایی بیشتری پیدا می کنند و می توانند ساعت های بیشتری به کار مشغول بوده و در نتیجه بازدهی اداره افزایش پیدا می کند. علاوه بر راحتی مبلمان اداری یکی دیگر از ویژگی های این مبلمان زیبا بودن و خوش رنگ بودن آن ها است. زیرا هرچه مبلمان اداری زیبا تر و خوش رنگ تر باشند در جلب توجه افراد موثر تر می باشند. که در نتیجه هم ارباب رجوع و هم کارمندان از حضور در آن اداره خسته نمی شوند در نتیجه می توانند ساعات بیشتری در آن مکان حضور داشته باشند. از ویژگی های مهم دیگر مبلمان مورد استفاده در ادارات نوع چیدمان آن ها می باشد. چیدمان آن ها در اتاق کارمندان باید به گونه ای باشد که آن ها بر همه جا تسلط داشته باشند. اما نوع چیدمان در اتاق مدیریت باید به صورتی باشد که علاوه بر احاطه بر همه جا، مدیریت در مرکز و قسمت بالای دیگر صندلی ها باشد. همچنین میز مدیریت بالاتر از سایر میزها و صندلی ها قرار داده شود. 

ویژگی های مبلمان اداری

سبک مبلمان اداری
سبک مبلمان اداری بسته به این که در آن اداره چه فعالیت هایی انجام می شود متغیر است. مثلا در برخی ادارات مناسب است که سبک مبلمان به صورت کلاسیک انتخاب شود. اما برخی دیگر از ادارات به مبلمانی با سبک مدرن نیاز دارند. که باید دقت داشت علاوه بر رنگ، چوب و طرحی هر کدام از مبلمان اداری کلاسیک یا مدرن دارند، نوع چیدمان نیز در هر کدام از سبک ها متفاوت می باشد. برای انتخاب سبک کلاسیک یا مدرن مبلمان اداری بهتر است به سبک سایر وسایلی که در طراحی داخلی اداری استفاده شده است نیز دقت شود و متناسب با سبک آن ها، سبک مبلمان اداری نیز انتخاب گردد. در غیر این صورت این تناقضی که بین سبک ها وجود دارد از زیبایی مبلمان و همچنین طراحی داخلی اداری می کاهد. حتی برای استفاده از دکوری ها و اکسسوری های لازم برای گذاشتنن روی مبلمان نیز باید به سبک طراحی داخلی و مبلمان توجه شود. ت

سبک مبلمان اداری

بحث پایانی
اگر قصد دارید نظر ارباب رجوعان و مشتریان بیشتری را به اداره خود جلب کنید، همچنین کارمندان خود را به ساعات کاری بیشتر و موثر تری ترغیب نمایید بهتر است به طراحی داخلی اداره خود و مخصوصا مبلمان اداری توجه نمایید. زیبا بودن طرح، رنگ، سبک و همچنین راحت یودن مبلمان به کار برده شده در ادارات تاثیر به سزایی در افزایش کارایی و بازدهی هر شرکت دارد. با وجود این که افراد برای انجام طراحی داخلی و خرید مبلمان اداری باید هزینه هایی را پرداخت نمایند، اما چون این کار سبب افزایش بازدهی کارمندان و جلب توجه مشتریان می شود بنابراین کاری مقرون به صرفه و مفید می باشد.  پس مدیران بهتر است بدون فکر کردن به این که ممکن است انجام این کار ها هزینه هایی را بر آنها تحمیل کند، به انجام طراحی داخلی و خرید مبلمان بپردازند تا درآمد بهتری داشته باشند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe