پارتیشن اداری MDF بهتر است یا آلومینیومی

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

در یک فضای اداری پارتیشن MDF بهتر است یا آلومینیومی؟

بیش از هر زمان دیگری داشتن یک دفتر خوب طراحی شده برای اکثر شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. فرقی نمی کند در چه بخش تجاری مشغول به کار باشید، یک دفتر به عنوان یک مرکزیت برای کل سازمان عمل می کند و ظاهر آن اهمیت دارد. چه در زمینه مهندسی و صنعتی و چه در شرکت طراحی گرافیک، تصویر خوب شرکت شما بسیار مهم است و زنده کردن آن در محیط دفتر شما و همچنین سایر جنبه های شرکت ضروری می باشد.

هر مشاغل در هر نقطه از جهان نیاز به فضای کاری راحت، جادار و مدرن دارد که بتواند انبساط را در خود جای دهد و امکان جابجایی آسان را به محیط جدید بدهد. مدیریت فضایی در برنامه ریزی های اداری بسیار مهم است و باید بتواند هرچه بیشتر کارکنان را در خود جای دهد و اجازه جابجایی با حداقل فشار و خسارت به ساختار دفتر را بدهد. این امر باید با در نظر گرفتن سن و سال کارگران، حفظ حریم خصوصی مورد نیاز و مدیریت کارکنان انجام شود.

شما باید یک شرکت با فضای شیک و مدرن داشته باشید. یک دفتر با وسایل عجیب و غریب و نداشتن نظم می تواند دلگیر و خسته کنند به نظر برسد. شما باید از فضایی که در اختیار دارید بهترین استفاده را نمایید و نباید هیچ فضایی را از دست بدهید. این کار با پارتیشن اداری می تواند یک راه حل مناسب و کم هزینه باشد.

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن های اداری سریعترین، آسانترین وکم هزینه ترین روش ایجاد فضای کار مجزا است. پارتیشن های اداری می توانند موقت یا دائمی باشند و تقریباً در هر اندازه ای که اتاق مورد نیاز باشد، می توانند جای بگیرند. به فکر پارتیشن های اداری برای ساختن یک دیوار موقتی باشید که در واقع یک دیوار نیست و نیمی از سر و صدایی یا آشفتگی برای ساخت آن ایجاد نمی کند.

پارتیشن ها درانواع مختلفی ارائه می شوند. شما بسته به هزینه ای که میخواهید انجام دهید و فضایی که در اختیار دارید، می توانید نوع آن را انتخاب نمایید.

معرفی پارتیشن اداری

پارتیشن اداری MDF

پارتیشن های چوبی یا MDF ایده آل ترین نوع پارتیشن برای هر محیط کار می باشد.این نوع پارتیشن می تواند یک فضای سنتی در عین حال مدرن را برای دفتر کار شما ایجاد کند. این نوع سال هاست مورد علاقه صنعتگران و محیط های اداری دفتری بوده است، زیرا می توانند ضمن ایجاد راحتی برای افراد، به راحتی در هر محیطی قابل اجرا باشد. نکته جالب در مورد سیستم های پارتیشن بندی ام دی اف این است که آنها فقط به ام دی اف محدود نمی شوند و همچنین می توانند با شیشه نیز ترکیب شوند تا جلوه ای روشن تر به اتاق بدهند. این سیستم ها همچنین برای ایجاد محیط های مقاوم در برابر صدا بسیار عالی هستند.

یکی از بزرگترین نگرانی ها در محیط های اداری و تجاری ایمنی در برابر آتش سوزی است و مهم این است که ساختمان شما مطابق با مقررات سختگیرانه ساختمان باشد. اینجاست که پارتیشن های اداری ضد آتش یک ضرورت محسوب می شوند، زیرا می توانند به مهار آتش سوزی در یک منطقه کمک کرده و گسترش شعله های آتش، دود و گازهای سمی را محدود کنند. پارتیشن های MDF می توانند تا 60 دقیقه درجه آتش سوزی را فراهم کنند، در حالی که آنهایی که با عناصر یک جداره یا دو جداره ترکیب شده اند در حدود 57 دقیقه ایستاده اند.

مزایای پارتیشن MDF

پارتیشن های آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی یکی از با دوام ترین سیستم های پارتیشن بندی هستند، اگرچه هنوز نصب، تخریب و جابجایی در صورت نیاز انعطاف پذیری بالایی را ارائه نمی دهند. آن ها در نوع تمام آلومینیوم یا ترکیبی با شیشه در دسترس هستند. همچنین در سریع ترین زمان قابل نصب می باشند.

سیستم های پارتیشن بندی جامد آلومینیوم دارای درجه بندی کاهش صدا تا 52 دسی بل (RW) هستند، در حالی که آن هایی که دارای لعاب هستند تا دسی بل (RW) ارائه می دهند. رتبه بندی آتش پارتیشن های آلومینیومی حداکثر 60 دقیقه در هر دو پانل جامد و آنهایی که دارای لعاب هستند، فراهم می کند. اگرچه ذکر این نکته ضروری است که در هنگام سفارش، از آتش سوزی محافظت شود، به طوری که می توان عایق مناسب، شیشه دارای درجه آتش و گواهینامه ها را برای ایمن بودن آتش فراهم کرد.

مزیت استفاده از پارتیشن اداری آلومینیومی

کدام بهتر می باشد، پارتیشن ام دی اف پارتیشن آلومینیوم؟

  • نحوه ساخت و نصب پارتیشن MDF نسبت به پارتیشن آلومینیومی آسان تر می باشد.
  • پارتیشن MDF تنوع رنگ و طرحی بیشتری نسبت به پارتیشن آلومینیومی دارد که برای مصرف کننده انتخاب جذاب تری است.
  • برای طراحی و مهم بودن رنگ در یک فضا، پارتیشن ام دی اف گزینه ی مناسب تری می باشد.
  • پارتیشن ام دی اف برای محیط ها که رطوبت آن ها زیادی است گزینه ی مناسبی نیست.
  • پارتیشن آلومینیومی پیچیدگی زیادی در نصب و ساخت نسبت به نوع ام دی اف دارد.
  • هر چند در استفاده از پارتیشن آلومینیومی از قابل های MDF نیز استفاده می شود.
  • تنوع رنگی و طراحی در پارتیشن آلومینیومی قابل مشاهده نیست و در طراحی که رنگ ها مهم می باشد، انتخاب مناسبی نیست.
  • طراحی آن ها معمولا دارای محدودیت می باشد و امکان سفارشی سازی برای نوع پارتیشن آلومینیومی زیاد قابل اجرا نیست.
  • پارتیشن آلومینیومی برای محیط های مرطوب گزینه ی خوبی و مقاومی می باشد.
  • پارتیشن آلومینیومی عمر بالایی نسبت به پارتیشن ام دی اف دارد.

نتیجه گیری

نمی توان گفت کدام پارتیشن از دیگری بهتر می باشد بلکه شما باید باتوجه به نیاز خود و محیطی که می خواهید پارتیشن بندی طراحی و اجرا کنید، این انتخاب را انجام دهید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe