چرا فضاهای متفاوت در خانه مان ایجاد کنیم

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

ایده هایی جذاب برای ایجاد فضاهای مختلف در خانه

دکوراسیون داخلی منزل ما صرفه نظر از اینکه بزرگ یا کوچک، ساده یا مجلل باشد؛ نشان دهنده شیوه زندگی ماست که تحت تاثیر سلیقه شخصی، عادات روزمره و نحوه برخورد ما با زندگی، دارای ویژگی های خاصی می باشد. اما شکل ارتباط بین بخش های عمومی و خصوصی هر خانه و مفاهیمی چون حریم خصوصی و کنترل فضا، به الگوهای رفتاری و فرهنگی حاکم بر جامعه و خانواده های آن بستگی دارد. از این رو  طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش عناصر معماری داخلی متاثر از الگوهای فرهنگی و نیاز ساکنین آن، می تواند کارکرد های مختلفی را به فضای زندگی داده و رضایت بیشتری را به آن ها بدهد. اما آنچه که همواره باید مد نظر قرار گیرد آنست که هر فضای داخلی اعم از محل کار، تفریح یا سکونت، قابلیت زیبا شدن با المان های مختلف دکوراتیو را دارد؛ اما می بایست از اصول و نکات صحیح و کمی ذوق و سلیقه استفاده کرد تا فضای مناسب، زیبا و کارآمد پدید آید.

در این مقاله آذران فضا نما (آفن) با ما همراه باشید تا بعد از آشنایی با انواع جدا کننده های دکوراتیو و مشاهده نمونه های زیبا و کاربردی آنها، به این سوال پاسخ دهیم که پارتیشن‌ها چگونه می‌توانند به طور کامل فضای خانه را تغییر داده و در عین حال بر ارزش آن بی افزایند؟

فضاهای جدید در خانه ایجاد کنید

پارتیشن ها ضمن ایجاد جذابیت زیبایی شناسی، به ایجاد یک اتاق درون یک اتاق دیگر کمک می کند. دریک  فضا به طور مثال فضای ناهار خوری را پارتیشن های تک جداره مشخص می کند که از طریق آن می توان وجود نور، منظره را هم که قابل دید است در نظر گرفت.

این یک طراحی پارتیشن مبتکرانه برای ایجاد فضایی مضاعف در اتاق نشیمن با دید بازتری است برای زمانی که می خواهید کمی از حریم خصوصی شما و هم برای اتاق ناهار خوری و هم برای محل نشیمن باشد.

استفاده از پارتیشن بندی برای ایجاد فضاهای جدید

شما در حال خانه یک فضای جداگانه و یک فضای غذاخوری ندارید؟

در اینجا روش هایی برای ایجاد پارتیشن وجود دارد. یک راه بدون دردسر دیوار سازی برای جداسازی مناطق در یک طراحی یک طبقه باز استفاده از پارتیشن است. برای ایجاد پیچ و تاب های عجیب و غریب و فضاسازی های دنج تر از پارتیشن شیشه ای استفاده کنید. این پارتیشن فضایی نیمه خصوصی را ایجاد می کند که منظره را مسدود نمی کند اما می توان از آن عبور کرد.

از این رو با استفاده از پارتیشن های تک جداره و پارتیشن های دو جداره و یا دیگر پارتیشن های زیبا و کاربردی، تکنیک های شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیازهای موجود توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین مبلمان فضاهای مختلف، می توان علاوه بر بالا بردن ارزش عملکردی فضای زندگی، بر آسایش محیطی افراد در محیط زندگی نیز افزود. از این میان پارتیشن ها نقش بیشتری را در ایجاد فضاهای خصوصی بر عهده دارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe