سقف کاذب خانه را چگونه تمیز می کنیم

20 دی ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

نحوه تمیز کردن سقف کاذب

به شروع بهار نزدیک تر می شویم و خانه را از هر غبار پاک می کنیم و نو میسازیم .اما سقف را چه کنیم؟ امروزه انواع مختلف سقف کاذب با جنس های مختلف در بازار موجود است. می توانید بر اساس دکوراسیون و بودجه خود یکی را انتخاب کنید. نظافت سقف کاذب به جنس ماده به کار رفته در آن بستگی دارد. سقف کاذب آذران فضا نما بر حسب کیفیت بالایی که داراست پس از نصب شدن باید چند سال استفاده شود. بیایید بگوییم سقف کاذب پس از نصب شدن باید حداقل 15 تا 20 سال استفاده شود. البته این یعنی اینکه هر چه بهتر از سقف کاذب نگهداری کنید ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

نحوه تمیز کردن سقف کاذب

سقف یکی از بخش‌های اصلی هر خانه است که شاید در طول روز همیشه در دید شما قرار دارد اما کمتر به نظافت و تمیز کاری آن توجه می‌شود. شاید با خودتان فکر کنید چرا باید سقف را تمیز کنید و اصلا مگر می‌شود به آسانی آن با ارتفاع بسیار زیاد سقف را تمیز کرد؟ متاسفانه شاید کمتر کسی به این موضوع توجه کند اما سقف خانه نیز تحت تاثیر گرد و غبار و هزاران عامل طبیعی دیگر ممکن است دچار آلودگی شود و نیاز به تمیز کاری دارد. حال پیشنهاد می‌کنیم با مطلب تمیز کردن سقف خانه همراه شوید تا نکات لازم برای تمیز کردن سقف خانه به شیوه آسان را یاد بگیریم.

گردگیری سقف کاذب

همیشه پیش از گردگیری سقف کاذب باید لوازم و وسایل روی زمین را با روکش بپوشانید تا آلوده نشوند. در غیر این صورت باید لوازم را نیز تمیز کنید که البته اگر در حال نظافت منزل هستید برایتان مهم نباشد که جاهای دیگر را هم تمیزکنید. آسان ترین راه برای نظافت سقف کاذب استفاده از پارچه گردگیری یا گردگیر دستی است. حتما ماسک بپوشید. جاروبرقی هم می تواند برای تمیز کردن گرد و خاک سقف کاذب مناسب باشد.

اگر میزان گرد و غبار زیاد است، بهتر است هر از گاهی گردگیر را تمیز کنید و دوباره گردگیری را ادامه دهید.

هرچه بافت سری گردگیر شما نازک‌تر و لطیف‌تر باشد گرد و غبار بیشتری را به خود جذب می‌کند و سقف تمیز‌تر می‌شود.

آموزش تمیز کردن و گردگیری سقف کاذب

سقف را جارو بزنیم

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای از بین بردن گرد و غبار از روی سطح سقف کاذب استفاده از جارو برقی است. ابتدا سری مخصوص جاروبرقی که برس مانند است را انتخاب کنید سپس با دقت فراوان تمام سطح سقف کاذب، به خصوص گوشه‌ها، را جارو بزنید.

پاک‌ کردن آلودگی سقف با پارچه نازک

اگر بخش‌هایی از سقف آلودگی بیشتری نسبت به بقیه بخش‌ها دارند می‌توانید آن قسمت را با یک پارچه نازک تمیز کنید.

یکی از نکاتی که باید در حین تمیز کردن سقف خانه به آن توجه کنید این است که پارچه را زیاد فشار ندهید زیرا ممکن است سطح آلودگی را افزایش دهد.

اگر پارچه کثیف شده است حتما آن را عوض کنید و با پارچه تمیز به ادامه گردگیری بپردازید.

اگر امکان دسترسی به سقف برایتان دشوار است می‌توانید از صندلی، چهار پایه و یا هر وسیله دیگری برای دسترسی آسان به سقف استفاده کنید.

استفاده از شوینده 

اگر سقف کاذب خانه تان باز هم تمیز نبود سعی کنید شوینده ی ملایمی با آب بسازید. فنجانی آب گرم را با یک قاشق سرکه و یک قاشق مایع ظرفشویی مخلوظ کنید.محلولتان رقیق باشد. می توانید با یک پارچه مرطوب آن را آغشته کنید و بترسید که آب به آن آسیب برساند. آن را به طور مرتب تمیز کنید، زیرا در صورت تمیز نکردن سقف های کاذب امکان رشد باکتری وجود دارد و می تواند به سقف کاذب آسیب رسانده و آن را بکند.

از غلطک رولی برای تمیزکاری سقف استفاده کنید

یکی از راهکارهای بسیار عالی برای تمیز کردن سقف خانه به جای پارچه استفاده از غلطک‌های رولی مخصوص رنگ است. این غلطک‌ها سطح بزگتری نسبت به پارچه دارند و از طرفی آب را بیشتر جذب می‌کنند در نتیجه شما می‌توانید آن را آغشته به محلول شوینده کنید و سطح بیشتری از سقف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمیز کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe