چه نوع دیوارپوشی در کجای خانه ام استفاده کنم

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارپوش های متناسب با فضاهای مختلف خانه

در دکوراسیون های امروزی و جدید رنگ های قدیمی دیوار جای خودشان را به انواع مختلف و متنوع دیوارپوش ها داده اند. دیوارپوش ها زیبایی های منحصر به فردی دارند و می توان انواع طرح های مختلف را مطابق با سلایق گوناگون با استفاده از آن ها پیاده کرد. یکی از انواع دیوارپوش های پرطرفدار انواع دیوارپوش pvc می باشند. که در ادامه به معرفی آن ها و انواع مختلف شان و مزیت های استفاده از این متریال خاص و جذاب خواهیم پرداخت.دیوارپوش pvc از پلاستیک فشرده ساخته شده است و نسبت به سایر انواع دیوارپوش ها دارای قیمت بسیار مناسبی می باشد که همین ویژگی آن ها را به متریالی پرطرفدار تبدیل کرده است.

دیوارپوش های متناسب با فضاهای مختلف خانه

دیوارپوش های pvc چه ویژگی هایی دارند؟

دیوارپوش pvc مقاومت خیلی بالایی در برابر رطوبت دارد. همین ویژگی سبب می شود بتوان از آن در محیط های مرطوب استفاده های زیادی کرد. به طور مثال کاغذ دیواری های معمولی را نمی توان برای سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه استفاده کرد. مگر انواع ضد آب آن ها. اما استفاده از دیوارپوش های pvc به راحتی به ما این امکان را می دهد که در محیط های با رطوبت بالا از آن ها استفاده کنیم و نگرانی بابت آسیب دیدن شان نداشته باشیم. در این مطلب به بررسی کاربرد دیوارپوش های پی وی سی در فضاهای منزل و نحوه اجرای آن ها در طراحی داخلی خواهیم پرداخت.

ورودی

ورودی منزل یکی از فضاهایی است که طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. یک ورودی زیبا، نماینده ی منزلی زیباست؛ بنابراین، باید در طراحی دکوراسیون آن با سلیقه عمل کرد. دیوارپوش ها یا همان پانل ها را می توان به تنهایی یا در ترکیب با دیگر متریال ها در دکوراسیون ورودی به کار برد. جالب است بدانید که اگر سقف فضا کوتاه باشد، می توان با عمودی نصب کردن دیوارپوش ها آن را تا حدود زیادی بلندتر نشان داد و همین طور با نصب افقی دیوارپوش ها می توان راهروی ورودی را طولانی تر نشان داد.

ویژگی دیوارپوش های PVC

انواع دیوارپوش در نشیمن

نشیمن از جمله فضاهایی است که بیش تر از دیگر قسمت های خانه برای نصب دیوارپوش مد نظر قرار می گیرد؛ چرا که نحوه ی دکوراسیون نشیمن بسیار مهم و تاثیر گذار است. انواع مختلفی از دیوارپوش ها وجود دارند که می توان نوع مناسب را از میان آن ها انتخاب کرد و در دکوراسیون نشیمن به کار گرفت. معمولا با توجه به بزرگ بودن فضای نشیمن، از یک دیوارپوش به تنهایی در دکوراسیون آن استفاده نمی شود. می توان دیوارپوش را در کنار رنگ، کاغذ دیواری یا سنگ به کار برد که البته نیاز به ترکیب مناسب دارد. همچنین می توان از دو دیوارپوش متناسب با یکدیگر در دکوراسیون استفاده کرد. اتاق نشیمن یکی از پر رفت و آمدترین فضاها در خانه است. فضایی برای گردهمایی های خانوادگی و تماشای تلویزیون که گاهی باید پذیرای مهمانان نیز باشد. یکی از مهمترین نکات در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن، انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای آن است. در رسیدن به نتیجه نهایی در چنین انتخابی عوامل بسیار زیادی نقش خواهند داشت.

آشپزخانه

آشپزخانه یکی دیگر از فضاهایی است که می توانید از دیوارپوش برای زیباتر کردن دیوارهای آن استفاده کنید. در آشپزخانه، دیوارپوش ها معمولا بین کابینت های بالا و پایین قرار می گیرند، اما می توان آن ها را در قسمت های دیگری نیز به کار برد. این خیلی مهم است که جنس و رنگ دیوارپوش را مناسب انتخاب کنید، چون فضای آشپزخانه پر از بخار غذاست که می تواند بر ظاهر دیوارپوش تاثیر بگذارد. همچنین اگر به غیر از دیوارپوش از کاشی نیز استفاده کنید، باید به ترکیب رنگ آن ها توجه داشته باشید.

انواع دیوارپوش برای فضای اتاق خواب

انواع دیوارپوش در اتاق کودک

طراحی داخلی اتاق کودکان با توجه به گزینه های متنوعی که دیوارپوش ها در اختیار می گذارند، می تواند بسیار زیبا و متفاوت انجام شود. رنگ های مناسب برای دیوارپوش اتاق کودک، انواع روشن تر هستند. همچنین، انواع دیگری از دیوارپوش ها وجود دارند که دارای طرح های مختلفی می باشند. این دیوارپوش ها مثل کاغذ دیواری و حتی زیباتر از آن بوده و برای استفاده در اتاق کودکان، بسیار مناسبند. به هر حال، دیوارپوش چه ساده و چه طرح دار، بهتر است تنها در قسمتی از اتاق و در ترکیب با رنگ یا متریال های دیگر اجرا شود تا از شلوغ شدن فضا جلوگیری به عمل آید.

گاهی استفاده از پانل های پی وی سی بر روی دیوار با رنگهای هماهنگ ، رنگهای روشن و تیره میتواند به صورت دکوراتیو باشد. این روش هم هزینه ی بسیار پایینی خواهید داشت و هم زیبایی متفاوتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای انتخاب های بهتر و درست تر با مشاوران آذران فضا نما نیز گفتگو کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe