آیا انتخاب کابینت های زرد برای آشپزخانه مناسب است

29 مهر ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

کابینت های زرد رنگ برای آشپزخانه مناسب اند؟

اگر در انتخاب کابینت های زرد رنگ برای آشپزخانه منزل تردید دارید پیشنهاد می کنیم به این بخش دقت کنید شاید در تصمیم شما تاثیرگذار باشد.  رنگ زرد یکی از رنگ هایی است که با رنگهایی مثل سفید، خاکستری و نقره ای و حتی مشکی به خوبی ست می شود این ادعا بعد از مشاهده مدلهای زیر به شما اثبات خواهد شد.در این مقاله متخصصان آذران فضا نما شما را با یکی از دکوراسیون های آشپزخانه ی دلنشین آشنا می کنند.
آشپزخانه ای که اصلی ترین بخش خانه و زندگی را تشکیل داده و قلب یک خانه بشمار می رود. و این روزها که دیگر خبری از آشپزخانه های تنگ و تاریک جدا از فضاهای دیگر خانه نیست، در گذشته که آشپزخانه ها به دور از فضاهای دیگر منازل بودند، شاید دکوراسیون و یا انتخاب رنگ کابینت و نوع کابینت ها دارای اهمیت چندانی نبود. اما امروزه که خانه ها مدرن شده اند و آشپزخانه ها دارای دید کامل به نشیمن و دیگر فضاهای یک خانه هستند، اهمیت استفاده از رنگ و حتی جنس کابینت بر دکوراسیون کل منزل بیش از پیش بیشتر شده است. در انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه قبل از هر چیزی باید به ابعاد آشپزخانه، روشنایی و نورپردازی محیط و مدت زمان صرف شده برای پاکسازی آنها دقت کنید.

بهترین رنگ برای انواع کابینت آشپزخانه

کابینت ها اولین وسیله ای هستند که در بدو ورود هر کس به درون آشپزخانه جلب توجه می کنند. کابینت ها ممکن است همه فضای دیوار و یا بخشی از فضای دیوار آشپزخانه شما را اشغال کنند از این رو باید در هنگام انتخاب رنگ و طرح کابینت دقت لازم را داشته باشید. در این بخش شما را با پرطرفدارترین رنگ های کابینت آشنا می سازیم.  معمولا افراد از ریسک کردن و استفاده از رنگ های شاد و متفاوت در کنار هم می ترسند و در نتیجه اکثرا رنگ سفید را برای کابینت ها و طراحی آشپزخانه های خود برمی گزینند. درست است که کابینت رنگ روشن مثل سفید رنگی زیبا ، دلباز ، در دسترس و همیشه روی مد است اما انتخاب رنگ های دیگر می تواند تفاوت چشم گیری بین محیط شما و دیگران ایجاد کرده و هم چنین تاثیر مثبتی در خلق و خوی شما بگذارد. انتخاب رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک مناسب می باشند زیرا ظاهری مطلوب و ملایم به دوراز شلوغی به فضا می دهند.

چرا باید به رنگ کابینت توجه کنیم؟

  • رنگ و طرح کابینت ها، بر روی دکوراسیون منزل شما اثر گذارند.
  • رنگ کابینت اولین چیزی است که در بدو ورود به آشپزخانه، در نظر افراد جلب توجه می کند.
  • رنگ کابینت ها باید با رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری، پارکت و سرامیک ها هم خوانی داشته باشد.
  • کابینت ها غالبا همه ی فضای دیوار آشپزخانه یا بیشتر آن را، به خود اختصاص می دهند.
  • رنگ کابینت ها، مکمل دکوراسیون و لوازم منزل هستند

رنگ را با پس زمینه ست کنید

در شرایطی که انتخاب همه ی اجزای تشکیل دهنده ی دکور آشپزخانه انجام شده و تنها سفارش و اجرای کابینت باقی مانده است، بهتر است رنگ کابینت ها را در تناسب با رنگ پس زمینه و سایر قسمت های آشپزخانه در نظر بگیرید. رنگ کاشی های آشپزخانه، کاغذ دیواری و کف پوش فضا در این زمینه ملاک قرار می گیرد و انتخاب شما بر اساس تطابق رنگ با آن ها صورت خواهد گرفت. شما می توانید از پالت رنگ های پیشنهادی فروشگاه ها را برای ست کردن پس زمینه با رنگ کابینت های خود کمک بگیرید.

انتخاب کابینت زرد برای آشپزخانه

رنگ زرد کابینت ها

خیلی ها می گویند زرد، رنگ سبکی است و برای آشپزخانه رنگ مناسبی نیست. طراحان برای اینکه حس رضایت این مدل صاحبخانه ها را جلب کنند از یک طرف غلظت رنگ زرد را کم می کنند و از طرف دیگر زرد را با رنگ های سرد مثل خاکستری میکس می کنند. معمولا با این روش، فضا آنقدر سنگین و رسمی می شود که دیگر مشکل پسندان هم بهانه ای در دست خود نمی بینند.

رنگ زرد تند

رنگ زردی که برای کابینت های آشپزخانه انتخاب شده است می تواند خیلی تندتر و سیرتر باشد. به همین سبب به طور مثال طراح سعی می کند تا چند کابینت با رنگ سفید، لا به لای کابینت ها قرار دهد تا شاید از این شدت کاسته شود و تعادل برقرار شود. 

تاثیر رنگ زرد کابینت ها

ما که هر چه بیشتر به رنگ بندی و دکوراسیون این آشپزخانه نگاه کنیم بیشتر شیفته آن می شویم. رنگ زردی که انتخاب شده می تواند تا حد زیادی نزدیک به نارنجی باشد و اگر بدنه کابینت ها مات باشد اصلا چشم را اذیت نمی کند. چهارچوب و رویه های سفید رنگ کابینت ها به خوبی با رنگ زرد موجود یک کنتراست ملایم را ایجاد می کنند که خیلی به دل می نشیند.

خلاصه که زرد، رنگ شادی است که نه شدت نارنجی و قرمز را دارد و نه سکوت سفید و آبی در خونش است. این رنگ خیلی حساس است با چند پرده بالا و پایین کردن شدت آن، در جلوه و نمای ظاهری آن تغییر ایجاد می شود. اگر رنگ زرد را خواستید مهمان آشپزخانه کنید وقت زیادی برای انتخاب زرد دلخواهتان بگذارید تا در آینده پشیمان و دلزده نشوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe