سلایق کابینت در آشپزخانه های ایرانی

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

کابینت در آشپزخانه های ایرانی

همان طور که می دانید و آگاه هستید، بخش اعظمی از زیبایی هر آشپزخانه به کابینت های به کار رفته در آن وابسته است. در میان انواع مدل ها و رنگ ها و طرح های مختلف، انتخاب کابینت انتخاب سختی است، اما مهم ترین نکته در انتخاب آن، توجه به سبک دکوراسیون و نوع دکوراسیون منزل است.

شاید به جرات بتوان گفت که امروزه در اکثر خانه های ایرانی، از کابینت مدرن استفاده می شود. این کابینت های خاص که معمولا های گلاس هستند، رنگ های متفاوتی دارند، اما سلیقه اکثر ایرانیان رنگ سفید آن را انتخاب می کند. البته این مدل کابینت ویژگی های خاصی دارد که در ادامه به همراه تصاویر شناخت بیش تری پیدا می کنید.

طراحی و ساخت مدل کابینت ایرانی متناسب با فرهنگ و سلیقه ایرانیان نقش موثری در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی دارد. تفاوت در طرح ها و متریال های مورد استفاده در کابینت آشپزخانه اگرچه باعث پیشرفت های مناسبی در جهت زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه گشته است اما به همان میزان نیز افراد مختلف را در انتخاب طرح، رنگ و متریال ایده آل برای کابینت آشپزخانه با مشکل رو به رو کرده است. ما در این مقاله درباره مدل کابینت ایرانی جدید و مدرن که با طرح های متفاوت و متریال های محبوب ایرانیان اجرا شده اند را برای الگوبرداری و عواملی که در انتخاب کابینت آشپزخانه تاثیر دارند، مطالبی را به اشتراک گذاشته ایم.

کابینت در آشپزخانه های ایرانی

از جمله کابینت های محبوب مورد استفاده در آشپزخانه های ایرانی، کابینت هایی مدرن تر که با تنوع طرح ها و رنگ های متفاوت جلوه ای ویژه به دکوراسیون آشپزخانه می بخشند. در اکثر آشپزخانه های امروزی میزان فضای ذخیره سازی کابینت ها اهمیت فوق العاده ای دارد زیرا تنوع لوازم مورد استفاده در آشپزخانه در سال های اخیر، افزایش قابل توجه ای داشته است و همین امر باعث می شود در کنار ایجاد فضاهایی در میان کابینت ها برای قرار گیری ماکروفر، هود، ماشین رخت شویی، یخچال و…، نیاز به ایجاد فضاهایی در داخل کابینت ها برای نگه داری لوازم گوناگون آشپزی، ظروف غذا و نیز لوازم تزئینات و… باشیم.

کابینت های فلزی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی

کابینت های تمام فلزی، کابینت هایی هستند که تقریبا نسل شان منقرض شده است؛ اما هنوز هم در بدنه بعضی کابینت ها برای کاهش هزینه از فلز استفاده می شود. به طور مثال افرادی که می خواهند کابینت های شان ام دی اف باشد اما در عین حال دلشان می خواهد کابینت ها برایشان مقرون به صرفه تر تمام شود،بدنه کابینت ها را فلزی در نظر می گیرند و فقط درب ها را از ام دی اف تهیه می کنند. کابینت های فلزی معمولا بعد از مدتی رنگ شان می رود و نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارند. یکی از بزرگ ترین مشکلات این کابینت ها هم زنگ زدگی آن ها در مواجهه با رطوبت است در ضمن باز و بسته کردن درب کابینت های فلزی سر و صدای زیادی ایجاد می کند و به همین دلیل این کابینت ها در آشپزخانه های ایرانی طرفداران زیادی ندارند. تنها مزیت این کابینت ها قیمت ارزان آن ها است.

کابینت های فلزی مناسب برای آشپزخانه های ایرانی

کابینت های تمام چوب برای آشپزخانه ایرانی

معمولا افرادی که مایل آوردن گرمای سبک روستیک به خانه مدرن هستند، به سراغ کابینت های تمام چوب می روند. این کابینت ها از جمله کابینت های جذاب و دوست داشتنی ای هستند که جلوه ای خیره کننده به آشپزخانه شما می بخشد. البته این جنس کابینت ها برای خانه های به سبک کلاسیک هم مورد استفاده قرار می گیرند. این کابینت ها بسیار زیبا و پر جزییات هستند و از معایب آن ها تنها می توان به قیمت بسیار بالای آن ها اشاره کرد و البته مدت زمان زیاد برای آماده سازی و نصب آن ها. 

کابینت های تمام چوب برای آشپزخانه های ایرانی

کابینت های پی وی سی در آشپزخانه های ایرانی

از ورق های PVC در ساخت کابینت سرویس بهداشتی،روشویی حمام و دستشویی و کابینت سینک ظرفشویی آشپزخانه استفاده می شود. به طور معمول در سایر قسمت های کابینت آشپزخانه از کابینت تمام پی وی سی کمتر استفاده می شود. اگرچه باید توجه کرد که از ورق های MDF با روکش پی وی سی در کابینت آشپزخانه به فراوانی استفاده می گردد که نباید آنها را با کابینت تمام PVC اشتباه گرفت. مهمترین نقص کابینت های PVC در برابر کابینت های چوبی، مصنوعی بودن آنها و آسیب رسانی آنها به محیط زیست به دلیل تجزیه ناپذیری شان است. ورق های پی وی سی دارای طرح ها ورنگ های متنوعی هستند و نیازی به رنگ آمیزی ندارند. نگهداری کابینت پی وی سی به مراتب ساده تر از کابینت چوبی است. ساخت و نصب آنها در مقایسه با کابینت چوبی ساده تر و کم هزینه تر است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe