دلایل محبوبیت دیوارپوش های پی وی سی

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

چگونه دیوارپوش های پی وی سی محبوب شدند؟

وقتی که وارد خانه می شویم دیوار ها یکی از المان های تاثیر گذار روی نظر ما نسبت به زیبایی آن خانه هستند. یک دلیل آن این است که دیوار ها بخش اعظم و قابل توجهی از خانه را به خود اختصاص داده اند و نا خود آگاه روی نظر ما هم تاثیر می گذارند. حالا که نقش دیوار ها تا این اندازه در زیبایی خانه پر رنگ است پس انتخاب مناسب رنگ آن ها و یا بکارگیری متریال مناسب برای طراحی شان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که حتما بایستی به آن توجه کنیم. دیوارپوش ها به دلیل تنوع بالایی که دارند امروزه بیش تر از قبل برای طراحی دکوراسیون به کار می روند. یکی از انواع پر طرفدار آن ها، دیوارپوش پی وی سی می باشد که در این مقاله به بررسی این محصول و مزایای استفاده از آن پرداخته ایم.

دیوارپوش پی وی سی

متریال این دیوارپوش ها پلاستیک فشرده است که از نظر اقتصادی استفاده از آن ها بسیار مقرون و به صرفه است. با استفاده از این متریال می توان دیوارپوش های زیادی درطرح ها و رنگ های متنوع ساخت. از لحاظ مقاومت و کیفیت هم دیوارپوش های پی وی سی قابل قبول هستند و استفاده از آن ها در واقع ما را در تحقق اهداف زیبایی و کیفیت کمک زیادی می کند.

ویژگی برجسته دیوارپوش های پی وی سی 

  • دیوارپوش های پی وی سی دارای استحکام بالایی هستند و به همین دلیل در مقابل ضربه مقاوم می‎باشند. از سوی دیگر این نوع دیوارپوش‎ها‎ عایق خوبی برای دما و صوت به شمار می‎روند.
  • نصب آسان این نوع دیوارپوش‎ها‎ موجب کاهش هزینه استفاده از آنها شده است. دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی به زیرسازی نیاز ندارند و به همین دلیل در کوتاهترین زمان ممکن نصب می‎شوند.
  • این نوع دیوارپوش‎ها دارای رنگ‎ها‎ و طرح‎ها‎ی متنوعی هستند و در مدل‎ها‎ی متفاوتی قابل نصب می‎باشند. به همین دلیل در مکانهای مختلفی استفاده می‎شوند. به عنوان مثال در بانک‎ها‎ و یا حتی سالن‎ها‎ی پذیرایی می‎توان از دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی استفاده نمود.
  • دیوار پوش نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. به همین دلیل تا زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید نباشند و یا اجسام نوک تیز به آنها برخورد نکند، به تعمیر نیاز ندارند.
  • مدت دوام و عمر دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی طولانی است. بنابراین از میزان مخارج اضافی از قبیل تعویض و رنگ آمیزی هر ساله کاسته می‎شود. اگر قسمت کوچکی از دیوارپوش دچار آسیب شود می‎توان تنها آن نقطه را تعویض نمود.

ویژگی برجسته دیوارپوش های پی وی سی

– استفاده از دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی پس از اتمام مرحله سفت کاری ساختمان، یکی دیگر از مزایای این نوع دیوارپوش‎ها‎ می‎باشد. به همین دلیل می‎توان در هزینه‎ها‎یی که برای خرید مصالح اضافه استفاده می‎شود، صرفه جویی نمود و سرعت تکمیل ساختمان را افزایش داد.

  • به دلیل وجود اتصالات و قابلیت اتصال کشویی، استفاده از پانل‎ها‎ی پی وی سی تسهیل شده است.
  • این نوع پانل‎ها‎ی موجب نظافت محیط می‎شود چرا که ضد حشرات و باکتری‎ها‎ می‎باشند. از سوی دیگر امکان تمیز کردن و شستشوی فضا ممکن می‎شود. البته باید دقت داشت که از مواد شوینده غیراسیدی استفاده نشود چرا که دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی به شدت نسبت به اسیدها واکنش نشان می‎دهند.
  • دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی می توانند تجهیزاتی که در داخل ساختمان به کاربرده شده است از قبیل لوله کشی، سیم کشی برق، کابل و … را پنهان می‎کنند و به همین دلیل در زیبایی محیط نقش مهمی را ایفا می‎کنند.
  • اگر چه برخی بر این نظرند که پی وی سی‎ها‎ عایق خوبی برای انرژی نیستند، در پاسخ باید گفت لایه ای که میان دیوار ساختمان و سطح دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی قرار می‎گیرد، مانع از عبور جریان هوا می‎شود. به همین دلیل این نوع دیوار پوش‎ها‎ در فصل زمستان از خروج گرما و در فصل تابستان از خروج سرما جلوگیری می‎کنند. بنابراین می‎توانند برای صرفه جویی در انرژی مورد استفاده قرار بگیرند.
  • افزایش استحکام ساختمان در مقابل حوادث طبیعی از قبیل رانش زمین و زلزله یکی دیگر از مزایای دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی به شمار می‎رود.

موارد استفاده از دیوارپوش پی وی سی

موارد استفاده از دیوارپوش پی وی سی

اگرچه ابتدا از این نوع دیوارپوش ها برای سالن های کنفرانس و اتاق های انتظار ادارات استفاده می شد اما حالا این متریال یکی از انواع پر طرفدار است که در خانه های مسکونی نیز به کرات به کار گرفته می شود. با استفاده صحیح و به جا از دیوارپوش های پی وی سی می توان دکوراسیون خانه را بسیار خلاقانه و زیبا طراحی کرد و نظر هر بیننده ای را به آن جلب کرد. علاوه بر خاصیت زیبایی، همین موضوع که استفاده از دیوارپوش پی وی سی از اتلاف بی رویه انرژی جلوگیری می کند هم بسیار مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است و آن را بیش تر از قبل پر طرفدار کرده است.
دیوارپوش های پی وی سی علاوه بر مزیت زیبایی و مدرن سازی فضای داخلی ، تاثیر زیادی بر کاهش وزن ساختمان و همچنین افزایش استحکام آن ها دارند. این دیوارپوش ها به دلیل عمر بالا، بسیاری از هزینه های اضافه از قبیل ترمیم و بازسازی و رنگ آمیزی ساختمان را کاهش می دهند. از سوی دیگر به دلیل جلوگیری از هدر رفتن حرارت و برودت ساختمان، به عنوان یک عایق مقاوم ساختمانی عمل می کنند.
پانل پی وی سی وال برد
پانل وال برد, محصول جدید کوبوا از جنس پی وی سی بوده و متنوع در طرح و رنگ می باشد. این پانل ها به دلیل وزن و قالبی که دارد در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و بهترین جایگزین برای پانل های MDF و پانل های چوبی می باشد. این پانل ها را می توان به صورت افقی و عمودی با هر زاویه ای نصب نمود. به دلیل عدم نمایش درز بین اتصال دو پانل، نمایش دیوارپوش ها به صورت یکپارچه بوده و زیبایی خاصی را به محیط می بخشد.
این پانل ها به طول 3 متر، عرض 25 سانتی متر، ضخامت 7 میلی متر و با وزن 460 گرم در هر متر مربع تولید  و ارائه می گردد.

دیوار پوش های شرکت آذران فضا نما با قابلیت نصب در ادارات , منازل و آشپزخانه ها در جدید ترین مدل ها در کنار شما عزیزان می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe