دلایل استفاده از کفپوش کاذب

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

چرا از کف کاذب استفاده کنیم؟

کف کاذب تاریخچه ایی قدیمی دارد که به دوران باستان و سرزمین روم باز میگردد. ماجرا از جایی شروع شد که وقتی رومیان پس از کارهای روزمره سخت و طاقت فرسا به محل زندگی خود باز می گشتند ترجیح میدادند زمان باقی مانده تا روز کاری بعد خود را به استراحت – بازی –ورزش – ماساژ وحمام کردن در محیطی گرم  بگذرانند.

در آن دوران رستوران ها و مراکز ورزشی و حمام های عمومی و بزم شبانه بسیار مورد توجه بود و صاحبان این مراکز تمام تلاش خود را می کردند تا از راه کارهای جدیدی جهت جلب توجه مشتریان استفاده نمایند. مردان رومی پس از یک روز کاری سخت برای دو یا سه ساعت از وقت خود را در مراکزی که مانند یک مجتمع خدماتی و رفاهی بود میگذراندند. در این مراکز همه ی امکانات فراهم بود، بازی ،ورزش ،اتاقهای ماساژ،رستوران و البته حمام هایی مدرن و آرامش دهنده !!
کشورهایی مانند آمریکا و آلمان از این راه کار باستانی بهترین استفاده را نمودند و با طراحی و ایجاد مدل های متنوع این محصول را بسیار کاربردی تر جلوه دادند.
در حال حاضر در کشورهایی مانند ترکیه ، روسیه و چین کف کاذب بیشترین کاربردها را دارد و بعنوان یک متریال ساختمانی شناخته شده مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه در کشور عزیزمان ایران این محصول بسیار مورد توجه متخصصان IT  و مهندسین ساختمان قرار گرفته و رفته رفته شناخت عمومی برای این محصول ارزنده  رو به پیشرفت می باشد.

دلایل استفاده از کفپوش های کاذب

ویژگی های سیستم کف کاذب

پنل های کف کاذب اغلب در ابعاد 60*60 تولید میشوند. این پنل ها ممکن است از یک هسته چوب خورد شده تشکیل شده باشند یا با فولاد دسته بندی شده باشند و یا با پوشش هایی مانند چوب یا سنگ ساخته شده باشند.
برروی بعضی پنل های کف کاذب میتواند حفره های وجود داشته باشد که عمق این حفره ها بین 20 میلی متر تا 1200 میلی متر میتواند باشد و در صورت لزوم میتوان عمق این حفره ها را با استفاده از سیستم های خاصی افزایش داد. این مدل از کف کاذب ، کف کاذب سوراخدار نامیده میشود که اغلب در مراکز داده و اتاق سرور برای استفاده از سیستم تهویه هوا در جلوی رک ها استفاده میشود.

ارتفاع سیستم کف قابل دسترسی متغیر است که این ارتفاع با استفاده از پایه ها ایجاد میشود و با توجه به میزان و حجم کابل ها و سایر سرویس هایی که در زیر کف کاذب قرار میگیرند،تعیین میگردد.
سیستم کف کاذب اجازه میدهد که انعطاف پذیری بالایی در طراحی ساختمان داشته باشیم زیرا این پنل ها قابلیت جابجایی و تعویض دارند و هر زمان که نایاز باشد میتوان آنها را تغییر داد و ظاهر جدیدی را به محیط بخشید.

ویژگی های سیستم کف کاذب

دلایل استفاده از کف کاذب

  • همگام با پیشرفت های دنیای مدرن امروزی فناوری های ساختمانی درحال پیشرفت میباشند.
  • امروزه ساختمان های مدرن به سمتی حرکت کرده اند که سهولت کاربری های مختلف را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده اند.
  • تصور کنید شما فضایی دارید که در حال حاضر تعدادی کارمند در آن مشغول به کار هستند و بعد از مدتی به دلایل مختلفی مانند جابجایی واحد های درون سازمانی همان فضا قرار است بعنوان اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار بگیرد.
  • تامین زیرساخت های جدید، تامین برق، شبکه، تلفن و…. نیاز به هزینه و صرف زمان و بکار گیری نیروی انسانی زیاد میباشد

حال اگر شما دستور از پیش تعریف شده ایی را در نظر گرفته باشید علاوه بر رایگان تمام شدن این تغییرات سرعت اجرایی بالا تری برای انجام تغییرات جدید خواهید داشت.

با استفاده از کف کاذب ارتفاع هایی بین 51 میلی متر تا 1200 میلی متر را میتوان مطابق با خدمات مورد نیاز ایجاد کرد.

امکان عبور کلیه تاسیسات از زیر کف-کاذب ، بکار گیری سیستم های هدایت شونده ی گرمایشی و سرمایشی بدون محدودیت یکی از اساسی ترین مزایای استفاده از این سیستم میباشد. در حال حاضر کف-کاذب در اتاق های کنترل – اتاق برق – اتاق سرور و مراکز داده بیشترین کاربرد را دارد اما از این سیستم علاوه بر محیط های اداری و صنعتی در محیط مسکونی و مراکز خرید و حتی سوپرمارکت ها نیز استفاده میشود.کف های کاذب آذران فضا نما با اعتبار و کیفیت پشتوانه ی یک انتخاب پر از اطمینان برای شما هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe