چرا برخی از آشپزخانه ها کاملتر و زیباتر بنظر می رسند

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

آشپزخانه های کامل چه ویژگی هایی دارند

یکی از ضروری ترین تجهیزات در هر آشپزخانه کابینت است. کابینت عنصری مهم در دکوراسیون آشپزخانه به شمار می آید و اهمیت آن در طراحی دکوراسیون نسبت به سایر موارد مانند دیوارپوش, کفپوش و … بالاتر است.  ما به تجربه دیده ایم که برخی از آشپزخانه ها بیشتر به چشم می آیند .اما از علت های آن بی خبر هستیم.یکی از این موارد مهم در هر آشپزخانه ای کابینت ها هستند. کابینت ها در طرح, رنگ و سایزهای متفاوت ساخته میشوند و با توجه به نوع دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه افراد انتخاب میشوند. آنها برای نگهداری وسایل و لوازم ضروری آشپزخانه مورد استفاده قرار میگیرند و از ایجاد بی نظمی و شلوغی در فضای آشپزخانه جلوگیری میکنند. برای اجرای یک دکوراسیون زیبا و اصولی در فضای آشپزخانه, پیشنهاد میکنیم انتخاب کابینت را بر اساس فاکتورهای زیر انجام دهید. با انجام اینکار به دکوراسیون مورد علاقه خود دست پیدا خواهید کرد و از انتخاب کابینت رضایت خواهید داشت.

آشپزخانه مدرن

حال بیایید با هم فاکتورهای موثر از نگاه آذران فضا نما در انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه را بیشتر بشناسیم:

دکوراسیون

اولین نکته ای که در انتخاب کابینت باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب دکوراسیون آشپزخانه است. ابتدا نوع دکوراسیون و سبک مورد نظر برای اجرا در فضای آشپزخانه تان باید مشخص شود. در اصل دکوراسیون آشپزخانه ها به دو صورت مدرن و کلاسیک انجام میشود و بر اساس این دو سبک میتوان اقدام به انتخاب نوع کابینت نمود. کابینت هایی که برای آشپزخانه های مدرن انتخاب میشوند بسیار ساده هستند و از نظر عرضی نسبت به کابینت کلاسیک کم عرض تر میباشند. این کابینت ها معمولاً وزن بسیار سبکی دارند و به صورت تک رنگ طراحی میشوند. رایج ترین نوع این کابینت ها از جنس pvc  و های گلاس هستند. در مقابل کابینت های کلاسیک از جنس چوب بوده و طراحی آنها بی نظیر و منحصر بفرد است. این کابینت ها نسبت به کابینت های مدرن ارتفاع کمتر و عمق بیشتری دارند.

طراحی آشپزخانه

اهمیت رنگ

رنگ فاکتوری مهم در انتخاب کابینت های آشپزخانه محسوب میشود، حتی رنگ انواع کفپوش تاثیر مستقیمی روی انتخاب کابینت ها دارد. رنگ های روشن مناسب آشپزخانه های کوچک میباشند و فضای آن را بزرگ تر نشان میدهند و در مقابل رنگ های تیره برای کابینت های آشپزخانه ها باعث کوچک شدن فضای این بخش از خانه میشوند. در انتخاب رنگ کابینت این نکته را مد نظر داشته باشید که استفاده بیش از دو رنگ باعث ایجاد شلوغی در فضای آشپزخانه شما میشود بنابراین یا از کابینت های تک رنگ استفاده کنید یا کابینت هایی را انتخاب کنید که با رنگ های مکمل طراحی شده باشند. علاوه بر آن رنگ های تندی مانند قرمز, نارنجی, سبز فسفری و … برای کابینت مناسب نیستند زیرا پس از گذشت زمان باعث دلزدگی شده و از جذابیت و زیبایی آنها کاسته میشود. 

کابینت با رنگ تیره

مدل درب کابینت

کابینت های آشپزخانه درب های متفاوتی دارند. با توجه به مدل کابینت آفن درب آنها ممکن است به شکل مسطح, دو تایی و یا با پنل مرکزی تو رفته طراحی شده باشد. نوع درب کابینت ها تاثیر بسزایی در ظاهر و زیبایی آن دارد, بنابراین با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه خود اقدام به انتخاب درب آنها نمائید.

درب های مدرن کابینت

نور در فضای آشپزخانه

نور از فاکتورهای ضروری برای هر قسمت از خانه خصوصاً آشپزخانه شما میباشد. آشپزخانه هایی که نور کافی در آنها وجود ندارد باید به گونه ای طراحی شوند که فضای آنها تاریک و خفه به نظر نیاید. یکی از مواردی که در روشنایی آشپزخانه تاثیر میگذارد کابینت است. استفاده از کابینت های روشن و کابینت هایی که سطحی براق دارند برای این آشپزخانه ها مناسب میباشند. این کابینت ها به دلیل سطح صیقلی خود نور را منعکس میکنند و باعث میشوند فضا روشن تر به چشم بیاید.

رنگ در آشپزخانه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe