تاثیر رنگ در دکوراسیون و فضا

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

رنگ چه تاثیری در دکوراسیون و فضا می گذارد

در دایره ی دوار حیات ، رنگ ها روییده اند تا سرسرای وجود را به عشق و آرامش بخوانند و چنین است که انسان با تآسی از پروردگار خویش ،طبیعت را به رزم میخواند و اثری از رنگ و نور خلق می نماید تا کاشانه اش را گرم و دل انگیز کند. رنگ در دکوراسیون منزل، انعکاس مستقیمی از شخصیت ماست و علاوه بر آن بر روحیه و افکار ما و اطرافیانمان نیز اثر قابل توجهی دارد . نور و رنگ فضای خانه ، قادر است ما را شاد و یا دلتنگ کند. به طوری که رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی و تنالیته ای آن ، حس شادی به ما می بخشند و رنگ ها ی سرد مانند آبی و سفید و ... احساس خنکی و آرامش را به همراه می آورند.
رنگ هایی که ما برای در و دیوار یا سقف و کف خانه انتخاب می کنیم می توانند آن را گرم و بزرگ و یا سرد و بی روح نمایند. بنابراین اگر از رنگ های روشن در کل دکوراسیون استفاده کنیم، خانه را بی احساس و سرد می کند، همانطور که به کارگیری رنگ های کامال تیره نیز فضای خانه را شلوغ و کوچک نشان می دهد. در اینجاست که حفظ تعادل و هارمونی در انتخاب رنگ ها می تواند زیبایی را به خانه ی شما هدیه کند و در این میان چه الگویی بهتر از طبیعت که در آن گرمی و سردی ویا تیرگی و روشنی در کنار هم جلوه گر شده اند.

کفپوش

یافتن رنگ مناسب برای فضای خانه، چالشی مهم در دکوراسیون محسوب می شود که میبایست با انتخاب هوشمندانه، فضای زندگی خود را زیبا و دلنشین بسازید. برای روشن تر شدن موضوع مثالی می آوریم: اگر شما از رنگ های سرد برای رنگ دیوارهای اتاق استفاده کرده اید، حتما چند رنگ گرم نیز در مبلمان و یا تزیینات محیط به کار ببرید تا فضا از حالت سرد و بی روح خارج شود و بر عکس اگر اکثر رنگ های اتاق ها، گرم هستند می بایست چند رنگ خنک و سرد نیز برای حفظ تعادل فضا استفاده کنید. کفپوش ها می توانند به خوبی در طراحی تاثیر بگذارند و پارکت با طرح های چوبی و رنگ های مختلف به زیبایی طراحی و چیدمان کمک بسیار زیادی می کند.

پارکت

چگونه بهترین رنگ پارکت را برای منزل خود انتخاب کنیم؟

یکی از مهم ترین بخش های خانه ، کفپوش آن است. در گذشته، فرش و قالیچه کل کف اتاق ها را می پوشاند و به فضای خانه، شکل سنتی و روستایی می بخشید، اما با گذشت زمان و پیشرفت صنعت، کفپوش های مدرن با تنوع زیاد به بازار آمد و جای خود را در خانه ها باز کرد. یکی از این کفپوش ها ی پر طرفدار، پارکت است.
پارکت ها از چوب ساخته می شوند و قابلیت های خوبی برای ایجاد تنوع در کف سازی منزل و محل کار شما دارند. برای انتخاب رنگ پارکت، نکته هایی وجود دارد که از نظر رنگ شناسی و دکوراسیون حائز اهمیت است. در اینجا به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.
توجه به رنگ دیوار ها، سقف ، مبلمان، پرده، فرش و اندازه ی فضای اتاق ها شما را در یافتن رنگ مناسب برای پارکت، راهنمایی می کند و شما را از سردرگمی نجات می دهد.
شکل فضای اتاق چه نقشی در انتخاب پارکت دارد: اگر اتاق شما باریک و کم عرض ساخته شده، بهتر است رنگ دیوارها و سقف را روشن و پارکت را تیره انتخاب کنید تا اتاق، پهن تر به نظر برسد و چنانچه اتاق، کم ارتفاع وکم نور است می توانید با استفاده از پارکت روشن مانند کرم یا بژ آن را بلند تر و رو شن تر کنید. به کار بردن پارکت تیره در کنار دیوار های تیره، خانه را تاریک و کوتاه می کند.

کفپوش پارکت

رنگ مناسب برای پارکت اتاق نشیمن و پذیرایی

پارکت فندقی، فضای گرم و دل نشینی ایجاد می کند که پیشنهادی مناسب برای اتاق نشیمن یا پذیرایی است. البته توجه به مبلمان و رنگ دیوار ها فراموش نشود. برای مثال با مبلمان روشن، پارکت قهوه ای با رگه های تیره هم خوانی ایجاد کرده، حس طبیعت را به خانه می آورد و یکی از جذاب ترین رنگ های متداول است. چنانچه از مبلمان با رنگ های متمایل به سرد مانند بنفش یا آبی استفاده می کنید پارکت های به رنگ نسکافه ای، تاثیر بسزایی در جذابیت دکوراسیون منزل شما و از بین بردن حس سردی فضا دارد.
اگر در مبلمان شما از رنگ های گرم مثل زرشکی یا قهوه ای استفاده شده، ترکیب رنگ های سرد می نواند فضا را متعادل و دلنشین کند. بنابر این انتخاب رنگ روشن مانند کرم یا بژ برای پارکت ها پیشنهاد می شود. البته رنگ های تیره به قول معروف چرک تاب هستند و مدام به تمیز کاری نیاز ندارند واین به عمر پارکت شما می افزاید.
آذران فضا نما پارکت های در طرحها و رنگ های مختلف را به شما ارایه ی دهد تا شما بتوانید با دیدی متفاوت در فضا عمل کنید و فضایی متفاوت از دیگران و برازنده ی خود را بیافرینید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe