انتخاب بهترین و مناسب ترین کفپوش

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

پارکت چیست؟

پارکت های چوبی نوعی لایه های مسطح و تخت هستند که جنس آنها از چوب درختان است و برای پوشاندن کف منازل و یا ساختمان ها استفاده می شوند. استفاده از این کفپوش ها از قرنها قبل در اروپا رواج داشته و بعدها در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته بطوریکه خرید و فروش آنها حتی به کشورهای دوردست جهان نیز رسیده است. 
بعضی از مردم به اشتباه تصور می کنند که اگر پارکت بکار رفته در کف پوش خانه از جنس مقاوم تری باشد (بدلیل مقاوم تر بودن جنس این دو نوع چوب نسبت به چوب سایر درختان) استفاده از آنها کاملا بی نقص و بهترین انتخاب است. در صورتی که اینطور نیست و در ادامه خواهید دید که استفاده از کفپوش لمینت در مجموع، بهتر است. البته کفپوش های پارکت چوب مزایای متعددی نسبت به بسیاری از کفپوش های دیگر دارند از جمله محیط زیست دوست بودن آنها و همچنین زیبایی طبیعی آنها که از لایه های بریده شده چوب درختان تولید می شوند. 
طرز استفاده از پارکت به این شکل است که در ابتدا با استفاده از چسب های مخصوص، کف محل مورد نظر به دقت، می چسبانند. سپس در مرحله بعدی، پس از خشکی چسبهای بکار رفته و سفت شدن لایه های پارکت، سطوح بیرونی آنرا که روی آن قرار دارند را سابیده و بعد لاک می زنند تا صاف شود.
تا پیش از ساخت و عرضه کفپوش های پارکت لمینت، حتی در بسیاری از ویلاها و یا برخی رستوران ها و مراکز فرهنگی نیز از کفپوش پارکت چوب استفاده می شد. راه رفتن بر روی یک کفپوش زیبا، طبیعی و چوبی تجربه ایست دلنشین که بسیاری از افراد خوش ذوق آنرا می پسندند. 

کفپوش پارکت

اگر در فضای تان از پارکت به عنوان کف پوش استفاده کرده اید، مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید و رعایت کنید: 

  • پارکت (بدلیل اینکه جنسش از چوب درخت است) نسبت به آب و گاهی رطوبت بسیار حساس است و تا حد ممکن باید کاری کنید که با آب تماس نداشته باشد و یا سطح آن تا حد امکان رطوبت نکشد و خشک نگه داشته شود.
  • مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد چون برای مثال در صورتی که سطوح نوک تیزی سطح آنرا خراش دهند، سطح بیرونی آن آسیب دیده و باید مجدد صیقل داده شده و صاف شود.
  • بعضی از پارکت ها (به ویژه آنهایی که از جنس چوب درخت بلوط هستند) گاهی دارای لکه ها و رده هایی هستند که بسیاری از افراد ظاهر آنرا چندان نمی پسندند.
  • برخی از انواع پارکت ها (به خصوص پارکت های تهیه شده از چوب کاج) بافت نرم و شکننده ای دارند و هنگام نصب باید توسط نصاب تقویت شود.
  • حساس بودن بسیاری از پارکت ها نسبت به تغییرات آب و هوایی.
  • معمولا در بیشتر موارد، بعد از چند سال نیاز است که مجددا سطوح آن اصطلاحا سایبده شده و مجددا لاک زده شود.
  • در برابر حوادثی مانند آتش سوزی باید از آن محافظت شود.

پارکت

کفپوش لمینیت چیست؟

کفپوش لمینت که بدلیل کاربردی که مشابه پارکت دارد با آن پارکت لمینت نیز گفته می شود که یکی از محصولات کف به شمار می رود، از مواد ترکیبی ساخته می شوند که یکی از آنها چوب است. هر چند از نظر ظاهری ممکن است بنظر بیاید که پارکت و کفپوش لمینیت شبیه به هم هستند اما تفاوت های اساسی بین این دو هست. در حقیقت با ورود کفپوش پارکت لمینت به بازارهای جهان، کم کم خرید و استفاده از پارکت های چوبی کمتر شد تا جایی که امروزه به گفته بسیاری از کارشناسان، در بسیاری از کشورهای جهان، لمینت کف جای پارکت های چوبی را گرفته و به دلیل مزایای فراوانی که این کفپوش ها برای مصرف کنندگان دارند، بسیاری از مردم امروزه این نوع کفپوش ها را ترجیح می دهند. 
تاریخچه پارکت لمینت به اواخر دهه 1970 میلادی بر می گردد زمانی که شرکتی سوئدی توانست نمونه های اولیه کفپوش لمینت را تولید و با موفقیت عرضه کرده و بعدها در اوایل دهه 1980 میلادی به کشورهای دیگر اروپایی نیز صادر کند.جالب اینجاست که در دو دهه نخست این کفپوش ها کیفیت پایین تری داشتند و حتی نصب آنها نیز همانند پارکت های چوبی با استفاده از چسب انجام می شد. اما به مرور با افزایش کیفیت و تغییر در روش نصب، بسیاری از مردم جهان از این کفپوش ها استقبال کردند تا جایی که در بسیاری از مجلات تخصصی دکوراسیون خانگی و همچنین توسط بسیاری از متخصصان معماری داخلی، استفاده و نصب کفپوش های لمینت توصیه می شود. 

کفپوش لمینت

تفاوت کفپوش لمینت و پارکت در چیست؟

همانطور که تا اینجا اشاره کردیم این دو نوع کفپوش تفاوت های متعددی با یکدیگر دارند که در ادامه تعدادی از این موارد را به اتفاق بررسی خواهیم کرد. 
از مهمترین مزایا و تفاوت های این کفپوش ها با پارکت های چوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • داشتن طرح های متنوع و مختلف
  • دوام زیاد
  • به دلیل قرار دادن فوم زیر سطح لمینت، پس از نصب معمولا مقدار زیادی از انتقال صدا به طبقه پایین جلوگیری می شود.
  • هزینه کم نصب در مقایسه با نصب پارکت
  • عدم صدمه دیدن کف اتاق بخاطر استفاده نکردن از چسب هنگام نصب
  • مقاومت بالا در برابر آب و یا خراش اجسام نوک تیز
  • سرعت بالاتر نصب در محل مورد نظر نسبت به پارکت
  • مناسب بودن برای بسیاری از مراکز از جمله سالن های ورزشی 

شما عزیزان می توانید بهترین محصولات کف را با کیفیت فوق العاده در وبسایت آذران فضانما مشاهده و خریداری نمایید، همچنین برای مشاوره می توانید با هممکاران ما در شرکت تماس برقرار کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe