درب های مدرن و جدید ویژه آپارتمان های کوچک امروزی

08 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

درب های مدرن و جدید آذران فضا نما برای آپارتمان های امروزی

با کوچک شدن خانه ها و آپارتمان های امروزی بیش تر ما با کمبود جا رو به رو هستیم اما از طرفی دیگر هم معماری داخلی به سمت ابداع و استفاده از متریال ها و وسایل پیشرفته و مدرن پیش می روند که به نوعی می توان کوچکی و محدودیت فضا در آپارتمان های جدید را بر طرف نمود. درب های کشویی، درب های تاشو و نمونه های مختلف از این دسته نوآوری ها هستند. این سیستم ها موجب افزایش متراژ مفید آپارتمان های کوچک می گردد و فضاهای بزرگ را می توان به راحتی با آن ها تفکیک نمود. در ادامه به معرفی انواع درها و کاربردهای آن می پردازیم شاید یکی از آن ها مشکل کمبود جا در منزل شما را حل کند!

درب های شیشه ای

همان گونه که گفته شد، ورود المان ها و متریال های جدید معماری موجب شده تا ساختمان های جدید ساخته شده مدرن تر باشند و آسایش بیش تری را برای ساکنین فراهم آورند. اگر شما می خواهید فضاهای مختلف خانه خود را از هم تفکیک کنید اما در عین حال از درب های سلب نیز خسته شده اید؛ درب های شیشه ای گزینه های بسیار مناسبی هستند که به صورت شفاف، نیمه مات و مات طراحی و ساخته می شوند. انتخاب نوع شیشه آن بستگی به کاربری فضاهای تفکیک شده و نیاز شما دارد.

درهای شیشه ای

درب تمام شیشه ریلی

این درب ها زیبایی و کارایی را در کنار هم برای شما فراهم می کنند. در شرایطی که فضای اندکی برای نصب درب های معمولی و حتی درب های پنهان شونده داخل دیوار دارید، این گزینه می تواند نیازتان را برآورده کند. زیرا در حالت نیاز آن را باز کرده و در مواقع بسته بودن به راحتی جمعشان می کنید بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنند. این سیستم درب ریلی جدیدترین نوآوری در زمینه درب های کشویی در قرن حاضر می باشد و از آن در ساختمان های نوساز در حال ساخت و ساختمان های قدیمی در حال نوسازی و بازسازی می توان استفاده نمود. ابعاد و اندازه این سیستم درب شیشه ریلی هم به صورت استاندارد وجود دارد و هم برای شرایط خاص هر بنا می توان بصورت سفارشی تهیه کرد. ساده، کارآمد و قابل نصب بودن این درب ها به معماران اجازه می دهد تا فضاهای جدید و مفید تری را در ساختمان به وجود بیاورند. 
اگر فضای خانه شما بزرگ است و این اجازه را می دهد که از درب های بزرگ تر استفاده کنید،و نیاز به نور برای فضا را تامین کنید درب های شیشه ای تک جداره می توانند گزینه مناسبی باشند زیرا باز هم نسبت به درب های دو قسمتی معمولی فضای کم تری را اشغال می کنند. با وجود درب های شیشه ای تک جداره اصلا نگران تاریک و گرفته شدن فضاهای خود نباشید.

درب های های گلس

علاوه بر افزایش فضای قابل استفاده در اتاق خواب کوچک درب های های گلس برای جداسازی فضاهایی نظیر سرویس های بهداشتی از اتاق خواب یا اتاق خوابها از حال خانه ها و یا جداسازی فضای اتاق بسیار مناسب هستند. اگر نمی خواهید اتاق شما در معرض دید باشد می توانید از درب های های گلس استفاده نمایید که دو فضا را از هم مجزا می کنند. اگر دوست دارید درب خیلی جلب توجه کند، می توانید درب های های گلس با رنگ های تیره تر را انتخاب کنید و یا از درب های های گلس با رنگ روشن تر هماهنگ با وسایل اتاق استفاده کنید.

درهای شیشه ای ریلی

درب های دو جداره

بخش دیگری از فضای اختصاص داده شده مربوط به باز شدن در سرویس بهداشتی و عدم تداخل با سایر المان ها است و فضای بازشوی درب دستشویی اصلاحا فضای مرده نامیده می شود، بنابراین دربهای دو جداره آلومینیوم و چوب آذران فضا نما را می توانند یک راه حل ایده آل برای سرویس بهداشتی و حمام کوچک می باشند. این نوع در می تواند هم به عنوان درب اصلی و هم جداساز بخش ها بصورت درب دو جداره شیشه‌ و آلومنیوم یا درب دو جداره آلومنیوم و ام دی اف در سرویس مورد استفاده قرار گیرد.  قابلیت نصب انواع دستگیره و نصب قفل و … از دیگر مزایا و قابلیت های اجرایی آن برای یک درب سرویس بهداشتی مدرن و ایده آل  می باشد.

درب های دوجداره

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe