کف کاذب فولادی چیست

07 خرداد ، 1402
مبلمان اداری آذران فضانما

کف کاذب فولادی 

کف کاذب دارای پایه هایی می باشد که در سازه ها به عنوان کف اصلی استفاده نمی شود . بلکه جهت بالا بردن و ارتقاء سطح زمین و یا قسمتی از سازه استفاده می شوند و روی کف اصلی سازه اجرا می گردند. کف کاذب به منظور پوشاندن کابل ها و همچنین کف نمایشگاه ها و غرفه ها کاربرد فراوانی دارند . در انتخاب بایستی مواردی از جمله مکان مورد نظر ، رطوبت فضا ، حریق و وزن هایی که روی این کف ها قرار می گیرند را بخوبی بررسی کرد . کاری که با حضور مشاورین طراح آذران فضا نما و با در نظر گرفتن نیاز مشتری و ویژگی های مکان مورد نظر صورت می گیرد . فروش و قیمت کف کاذب با توجه به جنس و متراژ  مورد استفاده ی آن تعیین می گردد . کف کاذب نوعی سازه ارتفاع دار می باشد که توسط شبکه فولادی ساخته شده و امکان عبور کابلها ، تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات برقی را از زیر آن فراهم می  آورد. طبق تجربیات طراحان آذران فضا نما این محصول عموما در دیتا سنتر ها ، محیط های مخابراتی ، اتاق فرمان های ارتش و شرکت های ساختمانی مدرن مورد استفاده قرار میگیرند . سازه جانبی دیگری وجود دارد که با استفاده از آن ارتفاع کف کاذب به نحوی نصب میگردد که حتی افراد میتوانند در زیر آن رفته و در آنجا برای تعمیرات و نگهداری تردد نمایند چون گاهی دیده شده که در مواقع ضروری دسترسی سریع می تواند بسیار مفید واقع شود . همچنین استفاده از این محصول متداولترین راه برای نصب تجهیزات تهویه مطبوع و هواسازها در ساختمان ها میباشد .

کف کاذب فولادی


 چرا کف کاذب مهم است

مزایای کف کاذب انگشت شمار و اندک نیست، با این حال زمانی که نام انواع کف کاذب به میان می آید برخی ها تنها مدیریت حجم بالای کابل ها را متصور می شوند و مزایای کف کاذب را به همین مورد محدود می دانند حال آن که واقعیت چیز دیگری است و مزایای کف کاذب بسیار فراتر از این حرف ها می باشد.
ما نیز با شما هم عقیده ایم که در محیط هایی با تعداد کامپیوتر های زیاد و سیم های بسیار ، کار کردن دشوار است. این چنین سیم ها نه تنها ظاهری نامناسب خلق می کنند بلکه  دست و پا گیرند و فعالیت کارمندان را محدود می سازند، از این رو مدیریت کابل که از طریق کف کاذب امکان پذیر می گردد ساده ترین و مؤثرترین راه پیش رو خواهد بود. بنابراین طراحان آفن نیز تأیید می کنیم کنترل کابل ها و سیم ها از طریق کف کاذب بسیار ارزشمند و مطلوب است با این حال بر این باوریم اجرای کف کاذب با اثرات مثبت دیگری هم همراه است و تنها در همین یک مورد خلاصه نمی شود.

استفاده از کف کاذب فولادی

نام کالایی است که به قرینه سقف کاذب نام گذاری شده و به کفی اطلاق می گردد که کف اصلی سازه ساختمانی نیست و جهت افزایش ارتفاع محل تردد به کمک پایه هایی بر کف اصلی طبقات نصب شده است. ترجمه صحیح نام کف کاذب "تغییر ارتفاع داده"می باشد که دلیل به کارگیری آن به جهت پوشش حجم زیادی از کابل ها و تأسیسات است که در بعضی از اماکن به کار می رود؛ از آن جمله می توان از اتاق های کنترل و فرمان، مراکز کامپیوترهای سرور، پست های برق و مخابرات، برج های کنترل ، اتاق های قرنطینه ، گلخانه های مکانیزه و… نام برد . ولی اخیراً بکارگیری انواع خاص از کف های کاذب به منظور گرمایش از کف و انتقال آب های سطحی و کاهش رطوبت و همچنین به منظور سبک سازی ساختمان ها نیز رونق یافته.
کف کاذب با نام های دیگری مانند : کفپوش کاذب ، کف مرتفع ، کف متحرک ، کف با قابلیت دسترسی ، کف اتاق کامپیوتر نیز شناخته میشود. کف کاذب فولادی عموما از سازه های فلزی ساخته شده است که بر روی بتن بصورت پایه ها با فواصل مساوی نصب می شود و قابلیت تنظیم ارتفاع و جابجایی تایل های مستقر بر روی آن را دارا میباشد . اصولا کف های کاذب در محیط هایی نصب میشوند که تاسیسات مکانیکی ، مخابراتی و حجم عظیمی از کابلها در آنجا وجود دارند . کف های کاذب داری تایل ها و پنل هایی هستند که به راحتی برداشته شده و امکان دسترسی به زیر کف محیا میشود .
 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe