چیدمان متفاوت مبلمان منزل و تاثیر آن در انسان ها

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما


دکوراسیون داخلی مانند هنرهای دیگر ، دارای سبک و  اصولی است که براساس سلیقه ها و نیازهای هر فرد ، دستخوش تغییر می شود. دکوراسیون فضا، حاصل در کنار قرار گرفتن عناصر متفاوتی است ،که تاثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی افراد می گذارد و افراد واکنشهای متفاوتی نسبت به دکوراسیونهای مختلف از خود نشان می دهند، که موجب بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت سازی زندگی در آن محیط است از این رو طرح های دکوراسیون و مبلمان اداری باید به گونه ای طراحی شوند که منطبق با خواسته های درونی انسان باشد، هدف اصلی از انجام دکوراسیون ، بالابردن کارایی و زیبا سازی فضا و همنوازی آن با احساسات درونی انسان می باشد.در چیدمان یک مکان ابتدا باید اصول اولیه یعنی توجه به کاربرد فضا و روانشناسی، موقعیت فضا، شناخت سبک متداول در چیدمان، روانشناسی رنگ، محل قرارگیری، شناخت کادر )دیوار(، شناخت ارگونومی و تأثیر نور را مدنظر قرار داد
دکوراسیون داخلی (Interior decoration) که به عنوان یک مهارت ، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده است بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان به منظور انجام فعالیت های روزمره یعنی زندگی و کار است در همه عناصر اعم از عواطف و احساسات مخاطبان ،موقعیت مادی انها و شیوه زندگی شان بر طراحی دکوراسیون یک فضا تاثیر می گذارد. دکوراسیون با توجه به خصوصیات فردی ، و نهایتا خصوصیات خانوادگی شکل میگیرد . این روزها تمامی مخاطبین در پی آسایش واقعی اند اگر نه در هیچ جای دیگر، حداقل در خانه باید محقق شود. هر بنای با توجه به کاربرد و خصوصیات روانی افرادی که از ان بنااستفاده می کنند طراحی و دکور می شود،که امروزه اهمیت دادن به طراحی و دکوراسیون داخلی متناسب با فضای منزل و محیط کار تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش دارد. و این امریست انکار ناپذیر،که میتوان میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را با راهکارهای طراحی دکوراسیون مناسب تشدید کرد .


چیدمان منزل
 

مبلمان تاثیر زیادی بر دکوراسیون خانه دارد . نکات ریزی وجود دارد که بتوانیم به زیبایی ، مبلمان را در خانه بچینیم . باید دقت کنید که مبل ها به دیوار نچسبد ، البته فاصله مبل ها تا دیوار بستگی به متراژ اتاق دارد . اما در پذیرایی های کوچک هم باید میان دیوار و مبل فاصله باشد. با این روش اتاق بزرگتر به نظر می آید . هرچقدر اتاق بزرگ تر بود فاصله مبل ها را تا دیوار بیشتر کنید. نقاط کانونی خانه را شناسایی کنید. این نقاط کانونی می تواند پنجره ، شومینه ، طاقچه یا تلویزیون باشد. حالا باید مبل ها را با سلیقه خودتان اطراف این نقاط کانونی بچینید .

چگونه از مبل ها در فضا استفاده کنم؟

 باید مبل ها به گونه ای چیده شوند که بتوان از کنار آنها عبور کرد . باید بین مبل ها و میزهای اطراف فاصله باشد .به  عبور و مرور در اتاق توجه کنید که معمولا مسیر بین درها است  ،این مسیر را با مبل های بزرگ مسدود نکنید .

مبل ها را باید طوری بچینید که فضا برای گفتگو مناسب باشد و افراد هنگام صحبت با هم مجبور به چرخاندن گردن خود نباشند . مبل ها را با فاصله ای مناسب مقابل هم قرار دهید .

به چیدن مبل ها در کنار هم  توجه کنید . باید به اندازه مبل ها نگاه کنید و مبل های کوچک و بزرگ را در کنار هم قرار ندهید .

 فرش باید متناسب با مبل ها انتخاب شود و فرش باید جلوی پایه های مبل ها را بپوشاند . البته باید فضایی خالی بین دیوارها و فرش باقی بماند .

از آباژور در انتهای مبل چند نفره یا کنار مبل تک نفره استفاده کنید. این چراغ های رومیزی بالای عسلی یا طاقچه جلوه  خاصی به فضا می دهد .

 ارتفاع میزها باید متعادل باشد تا  افراد به میزها دسترسی داشته باشند و مجبور نباشند برای گذاشتن لیوان روی میز بلند شوند . میزهای عسلی باید هم ارتفاع با میز وسط باشد. چراغ ها را در سطوح مختلف قرار دهید تا تعادلی متناسب با فضا ایجاد کند .

چیدمان منزل

هر چقد میز جلوی مبل ها بزرگتر باشد بهتر است . این باعث زیبایی بیشتر مبل ها می شود و افراد می توانند از همه طرف به راحتی بشقاب و لیوان و لوازم خود را روی آن قرار دهند . اگر پیدا کردن یک میز بزرگ و زیبا برای شما سخت است از دو میز  کوچک استفاده کنید .

حتی آینه، مجسمه و تابلو های خانه باید با مبلمان خانه متناسب باشد . یک تابلوی کوچک را بالای مبل  چند نفره قرار ندهید و به جایش تابلویی انتخاب کنید که اندازه ی آن 3/2  مبل باشد. 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe