چرا می گویند کفپوش های PVC را بهتر بشناسیم؟

28 خرداد ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

هر آنچه که باید درباره کفپوش PVC بدانید

کفپوش pvc در دو نوع کفپوش pvc تایل و کفپوش pvc رول وجود دارد. در این کفپوش ها که کاملا شبیه به طرح های پارکت و چوب می باشند و شما در هنگام خرید کفپوش پی وی سی باید به نکات مهمی توجه فرمایید. جهت بهتر قرار گرفتن در کنار یکدیگر و عدم جدا شدن از سطح کار و جلوگیری از باز شدن درز در بین تایل های کفپوش و در لایه بعدی که لایه دکوراتیو کفپوش می باشد یک لایه با ضخامت تقریبا 12 میکرون قرار دارد که نمائی کاملا شبیه پارکت و چوب را برای شما به ارمغان می آورد و در پایان برای دوام و مقاومت در مقابل فرسایش لایه ای محافظ بر روی آن کشیده شده که دوام کافی جهت استفاده در کف ساختمان را دارا باشد.
امروزه کفپوش های متعددی برای کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند که از خصوصیات متفاوتی برخوردارند که کفپوش pvc، سنگ، سرامیک، پارکت، چوب طبیعی و موکت از آن جمله اند. مشکلی که امروزه در کشورمان با آن روبرو هستیم عوارض ناشی از استفاده از سنگ و سرامیک می باشد که به علت سرمایی که از طریق کف پا به بدن منتقل می گردد باعث عوارضی چون کمر درد و پا درد می شود البته مشکل تنها این نیست و سالانه صد ها نفر به دلیل سر خوردن بر روی سنگ و سرامیک روانه بیمارستان ها می شوند و رسیدن به این نتایج مستلزم نگاهی به گذشته خودمان و اطرافیان است.
البته بهترین متریال برای کف ساختمان مسکونی چوب و مشتقات آن نظیر پارکت می باشد اما کفپوش پی وی سی هم گزینه مناسبی می باشند که خصوصیاتی ما بین سنگ و پارکت را دارا می باشند.
کفپوش های پی وی سی همان طور که از نامشان مشخص می باشد از موادی به نام پلی ونیل کلراید به عنوان متریال اصلی و یک لایه دکوراتیو که نمایی کاملا مشابه چوب طبیعی و پارکت را دارد و یک لایه محافظ که بر روی آن کشیده شده است. ظاهر کفپوش پی وی سی کاملا شبیه پارکت بوده و فرق آنچنانی با هم ندارند تفاوت اصلی آن ها در متریال آن هاست و مقاومتشان که علت آن لایه محافظ شیشه ای لمینیت ضد خشی است که بر روی پارکت کشیده می شود.
کفپوش امروزه با توجه به قیمت مناسب و سرعت اجرای بسیار بالا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است که به تدریج جای موکت و سرامیک را کاملا می گیرد و اگر بخواهیم آن ها را از نظر قیمت مقایسه نماییم کفپوش تقریبا با ارزانترین سرامیک ها و معمولی ترین موکت ها برابری می کند. کفپوش ها در استاندارد های مختلف در بازار وجود دارند که بسیاری از آن ها موارد استفاده گوناگونی از جمله بیمارستان ها ادارات ورزشگاه ها و غیره و به همان نسبت مختصات آن ها متفاوت می باشد. شما می توانید برای خرید انواع کفپوش با تیم آذران تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با کفپوش پی وی سی آشنایی با کفپوش PVC

نصب کفپوش پی وی سی

کفپوش های PVC به دلیل ضخامت کم و خاصیت ارتجاعی آن جهت نصب، به زیرسازی اولیه (صاف نمودن کف) نیاز خواهد داشت (در صورتی که زیرسازی به درستی انجام نشود تمامی پستی و بلندی های کف از پشت کفپوش احساس خواهند شد ). پس از زیرسازی، کفپوش PVC توسط چسب بر روی زمین قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که به دلیل خاصیت ارتجاعی کفپوش های PVC نیازی به استفاده از فوم های سایلنت در زیر آن نخواهد بود. معمولا جهت افزایش زیبایی و جلوه انواع کفپوش پی وی سی و همچنین پارکت لمینت در کناره دیوارها از قرنیز مناسب استفاده می شود.

ویژگی های کفپوش های پی وی سی

1- یکی از مزایای کفپوش های pvc این است که همانطوری که در تعریف کفپوش پی وی سی مطرح شد به دلیل سبک بودن این محصول به راحتی و با سرعت بالایی نصب می شود.
2- مقرون به صرفه و ارزان بودن آن با توجه به یک شکل بودن آن به نمای پارکت از طرفداری خاصی برخوردار است.
3- در مقابل نفوذ آب مقاوم بوده به همین دلیل شستشوی مستقیم با آب از مزایای آن می باشد.
4- روکش مقاوم در برابر آتش سیگار، حرارت و اسید این امکان را فراهم ساخته تا بهترین انتخاب برای کف آشپزخانه، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها باشد.
5- دارای کیفیت و کمیت بسیار بالایی می باشد و طول عمر زیادی برخوردار است.
6- در زمستان گرم و عایق حرارتی بوده و تابستان کاملا خنک هستند.
7- کفپوش پی وی سی برخلاف كفپوش های چوبی مانند کفپوش پارکت و یا کفپوش لمینت نیازی به واكس زدن ندارند و به راحتی تمیز می شوند.
8- برای از بین بردن لکه ها از کف می توان با مخلوطی از آب و كف مایع ظرفشویی استفاده کرد.
9- کفپوش در ابعاد مستطیلی تقریباً در ابعاد ۱۵ سانتیمتر عرض و ۹۰ سانتیمتر طول در بازار موجود می‌ باشد. کفپوش را برای نصب به کف می ‌چسبانند. کفپوش‌ ها دارای ضخامت ۲ و ۳ میلیمتر بوده و به دلیل تقاضای بالا، اکثرا با طرح چوب مشابه پارکت تولید و به بازار عرضه می ‌شود.
10- به منظور افزایش استحکام مکانیکی و دوام کفپوش‌ های PVC معمولاً لایه‌ ای محافظ در دو نوع ساده و عاج دار بر روی آن قرار می ‌دهند.
11- نوع عاج دار این لایه دارای برجستگی ‌های ریز در سطح دکوراتیو آن می ‌باشد تا از سر خوردن و جابجایی اجسام بر روی کفپوش جلوگیری نماید. از دیگر طرح‌ های کفپوش PVC می‌ توان به انواع طرح برجسته، طرح گرانیت و… اشاره نمود.

بررسی کفپوش های پی وی سی ساده 

در این نوع کفپوش که کاملاً شبیه به طرح‌ های پارکت و چوب می‌باشد از یک لایه PVC منسجم و با قابلیت انعطاف پذیری، جهت بهتر قرار گرفتن در کنار یکدیگر و عدم جدا شدن از سطح کار و جلوگیری از باز شدن درز در بین تایل‌ های کفپوش استفاده شده است و در لایه بعدی که لایه دکوراتیو کفپوش می ‌باشد، یک لایه با ضخامت تقریباً ۱۲ میکرون قرار دارد که نمایی کاملاً شبیه پارکت و چوب را برای شما به ارمغان می ‌آورد و در پایان برای دوام و مقاومت در مقابل فرسایش لایه‌ ای محافظ بر روی آن کشیده شده که دوام کافی جهت استفاده در کف ساختمان را دارا می ‌باشد.

بررسی کفپوش‌ های آنتی ‌باکتریال

اصولاً این نوع از کفپوش ‌ها با ایجاد سطحی حاوی یون های نقره، باعث از بین‌رفتن میکروب‌ها می‌شوند. بدین ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی ضد باکتری نخواهد بود. این تکنیک به قدری کارآمد است که حتی با ضربه دیدن و آسیب رسیدن به سطح پوشش، کماکان خاصیت ضد باکتری کفپوش حفظ خواهد شد. این کفپوش دارای انواع آنتی ‌باکتریال مناسب جهت نصب در راهرو و راه پله بیمارستانها، داروخانه‌ها، بخش اورژانس بیمارستان و… می باشد.

" توجه: از آنجا که ممکن است هنگام شستشو، آب به سطح زیرین کفپوش و چسب آن نفوذ کند لازم است پس از شستشو با بخارشور سطح کفپوش کاملاً خشک شود. برای نصب کفپوش ‌های PVC نیاز به وسیله خاصی نیست و پس از زیرسازی، می‌توان از یک وسیله برشی ساده استفاده کرد. کفپوش PVC برخلاف كفپوش‌ های چوبی مانند کفپوش پارکت و یا کفپوش لمینت نیازی به واكس زدن ندارند و به راحتی تمیز می‌شوند. برای از بین بردن لکه‌ها از کف می ‌توان از مخلوط آب و كف مایع ظرفشویی استفاده کرد." 

نکات مهم در خرید کفپوش های پی وی سی

در هنگام خرید باید به نوع کاربری و محل نصب کفپوش دقت کرد تا متناسب با نوع کاربری خرید را انجام داد. مثلاً برای محل ‌هایی که امکان سر خوردن وجود دارد، باید از نوع عاج دار استفاده کنیم. به طور کلی توصیه می ‌شود در آشپزخانه که آب ‌ریزی زیاد است از کفپوش PVC و در سایر مکان‌ ها از کفپوش پارکت یا لمینت استفاده شود.
شرایط حمل و نگهداری کارگاهی: به طور کلی این کفپوش‌ها باید از محل‌های داغ و دمای بالا دور نگه داشته شوند. همچنین در انبار کردن این محصول باید خطر آتش سوزی را در نظر گرفت و وسایل اطفاء حریق نظیر کپسول آتش نشانی در محل موجود باشد. از افتادن اجسام داغ و جرقه‌ های ناشی از جوشکاری نیز بر روی آن ها خودداری شود.
شرکت آذران فضانما این را اعلام می دارد که کفپوش های پی وی سی انتخاب های مناسبی برای پوشانیدن فضای کف شما هستند. تنها تفاوت کفپوش PVC عاج دار و ساده در قسمت لایه دکوراتیو آن می ‌باشد که در کفپوش‌ های عاجدار برجستگی‌ های بسیار کوچکی بر روی سطح احساس می ‌شود. کاربرد آن صرفاً جهت جلوگیری از سر خوردن و جابه‌ جا شدن فرش بر روی آن می ‌گردد. کفپوش PVC چوبی در دو مدل با طرح ‌های الواری و پارکتی در بازار عرضه می‌ گردد. این نوع کفپوش PVC چوبی از ۳ لایه تشکیل شده است که دو لایه از PVC و یک لایه دکوراتیو جهت بهتر قرار گرفتن در کنار یکدیگر و عدم جدا شدن از سطح کار و جلوگیری از باز شدن درز در بین تایل‌ های کفپوش که نمایی کاملاً مشابه چوب طبیعی و پارکت را دارد، بر روی آن قرار می‌ گیرد و یک لایه محافظ به جهت دوام کافی برای استفاده در کف ساختمان، بر روی آن کشیده می ‌شود. دارا بودن دوام و طول عمر بالا و در عین حال نگهداری ساده‌ تر در مقایسه با بقیه انواع کفپوش ‌ها از مزایای آن می‌ باشد.

نکات مهم در خرید کفپوش PVC نکات مهم در خرید کفپوش پی وی سی

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe