پارتیشن های اداری چگونه به بهینه سازی محیط کمک می کنند؟

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

در چند سال اخیر نحوه طراحی و پیاده سازی دکوراسیون محیط کار دست خوش تغییرات بسیار زیادی شده است. به طوری که شاید نتوان دکوراسیون های امروزی فضای کاری را با چند سال گذشته قیاس کرد. در گذشته عمدتا طراحی فضای کار با توجه به سلیقه مالک و با پیروی از اصول طراحی فضا بر اساس روال های معمول آن دوره صورت می پذیرفت؛ اما امروزه در طراحی فضای کار به اصول بسیار زیادی توجه می شود که در این میان، دقت به نحوه ارتباط و تعامل کارکنان در راس این توجهات قرار دارد؛ از همین رو در طراحی فضاهای اداری به این اصل دقت ویژه ای می شود. اگر بخواهیم از یک جنبه دیگر به موضوع طراحی و پیاده سازی دکوراسیون فضاهای اداری بپردازیم، می توانیم بگوییم استفاده بهینه از فضا یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی به شمار می رود که با توجه به آن، می توان فضا را برای کارکنان دوست داشتنی تر کرد.

پارتیشن اداری

در بسیاری از شرکت های معتبر و موفق دنیا طراحی فضای اداری با صرفه جویی هرچه تمام تر انجام می شود. این دسته از شرکت ها بدین منظور ازپارتیشن های اداری استفاده می کنند. با استفاده از پارتیشن های اداری می توان ضمن استفاده بهینه از فضا، محیطی دنج و آرام را برای پرسنل فراهم آورد که با استفاده از آن، حس استقلال و حریم شخصی ایشان به خوبی حفظ شود.

اهمیت بهینه سازی فضا در محیط کار

بسیاری از ما، به طور روزانه ساعات طولانی را در محیط کار سپری می کنیم. به همین جهت، قطعا رسیدگی به فضای داخلی محیط کار تاثیر بسیار زیادی بر راندمان کاری و افزایش روحیه امان خواهد داشت. مدیرانی که به اهمیت دکوراسیون فضای اداری و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان خود به خوبی واقف هستند، با توجه به این اصل مهم در زیباسازی و رسیدگی به دکوراسیون داخلی فضای کار گام برمی دارند.

 از دیگر موارد مهمی که از جنبه روانشناسی نیز تایید شده است، نحوه تعامل کارکنان با یکدیگر و تاثیر آن بر افزایش بهره وری و بازدهی آن ها می باشد. علم روز تاکید دارد تا کارکنان ضمن داشتن حریمی خصوصی برای کار و تحقیق و جست و جوی خود، از بستری مناسب برای تعامل و ارتباط با یکدیگر برخوردار باشند تا بتوانند اطلاعات خود را با یکدیگر مبادله کنند. جداسازی فضا ضمن توجه به حقوق کارمندان، موجب استفاده هر چه بیشتر از فضای کار می شود که در پی آن می توان در فضای کار، اتاق های بیشتری فراهم آورد. در بسیاری از شرکت های معتبر دنیا برای اینکه کارمندان از حریم شخصی برخوردار باشند و بتوانند نسبت به عملکرد یکدیگر نیز نظارت داشته باشند و تعاملات خوبی با یکدیگر برقرار نمایند، از پارتیشن ادری شیشه ای برای طراحی فضا استفاده می شود.

پارتیشن اداری تک جداره

بررسی مزایای استفاده از پارتیشن های اداری

همان طور که گفته شد، پارتیشن اداری کمک به سزایی به بهینه سازی فضا می کنند. شاید برخی از افراد نسبت به استفاده از پارتیشن های اداری در فضای کار امتناع ورزند و کماکان استفاده از تیغه های گچی را بر هر چیز دیگری ارجح بدانند؛ اما این دسته از افراد دیر یا زود متوجه خواهند شد که مزایای فراوان پارتیشن های اداری مدت هاست که موجب گرایش مردم به سمت خود شده است و دیگر افراد هم چون گذشته، برای تفکیک فضای کار خود از تیغه های گچی استفاده نمی کنند. در ادامه برخی از مزایای استفاده از پارتیشن های اداری را به اختصار توضیح خواهیم داد.

سرعت بالا در اجرای پارتیشن های اداری را می توان به عنوان یکی از مهم ترین مزایای آن دانست. با استفاده از پارتیشن ها می توان  آشفتگی محل کار را به حداقل رسانید.

در صورتی که فضای کار تغییر کرد، می توان پارتیشن ها را به محل کار بعدی خود انتقال داد و مجددا از آن استفاده کرد.

اگر بخواهیم از جنبه اقتصادی به استفاده از پارتشین ها بنگریم، می توانیم بگوییم که هزینه خرید و پیاده سازی پارتیشن ها نسبت به تیغه های گچی بسیار کمتر خواهد بود.

از جنبه زیبایی شناختی نیز می توان پارتیشن ها را در فضای کار بسیار موثر دانست. با کمک پارتیشن ها می توان فضای کار را به محیطی دلچسب و مدرن تبدیل کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe