وجه تمایز پارتیشن‌های کوتاه و بلند در ادارات و شرکت‌ها

12 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

پارتیشن‌ها که امروزه در ادارات نقش پر رنگی دارند، دارای انواع مختلفی هستند. پارتیشن‌ها به دو دسته عمده تک جداره و دو جداره تقسیم می‌شوند. همچنین، پارتیشن‌ها در جنس‌هایی مانند ام دی اف و شیشه و غیره و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ساخته می‌شوند که هر کدام کابردها و مزایای خود را دارند.

اما اینکه پارتیشن‌ها با هر جنس و نوعی با چه ارتفاعی انتخاب شود، خود مسئله‌ای است که ممکن است ذهن افرادی که می‌خواهند محیط خود را پارتیشن بندی کنند درگیر کند. همه انواع پارتیشن‌ها در اندازه‌های کوتاه، بلند و یا تا سقف قابل اجرا هستند. یعنی شما می‌توانید پارتیشن تک جداره کوتاه یا دو جداره بلند یا بر عکس را برای خود در نظر بگیرید.

 شرکت آذران فضانما

چگونه ارتفاع مناسب را برای پارتیشن‌ها انتخاب کنیم؟

انتخاب ارتفاع پارتیشن به مورد استفاده آن و فضایی که قرار است به کار رود بستگی دارد. در بعضی ادارات و شرکت‌ها به علت حساس بودن زمینه کاری، فضایی با حداکثر امنیت و استقلال نیاز است؛ به عنوان مثال، اتاق کنفرانس مدیریت یا سالن آموزش. به همین دلیل، در این فضاها استفاده از پارتیشنی مناسب است که بتواند بالاترین امکانات امنیتی را از نظر دیداری و شنوایی فراهم کند و همچنین تا اندازه لازم بلند باشد که نیاز ما را مرتفع نماید.

همچنین، در ادارات و شرکت‌هایی که می‌خواهند فقط حریم کاری پرسنل مشخص شود، اما آنها بتوانند در موقع لزوم با یکدیگر ارتباط داشته باشند، می‌توان از پارتیشن‌های کوتاه استفاده کرد. با نصب پارتیشن‌های کوتاه در این مکان‌ها، کارکنان وقتی بایستند می‌توانند یکدیگر را بینند. برای این پارتیشن‌ها ارتفاع  120تا 150 استفاده می‌شود که می‌توان به اندازه 20 تا 40 سانتی متر از پارتیشن را پنجره و برای بقیه از پنل استفاده کرد. باید بگوییم که پارتیشن‌های کوتاه به پخش یکنواخت نور در محیط کمک می‌کنند و فضاهایی مستقل و چند کاربرده با حداقل تنش برای افراد ایجاد می‌کنند.

در مواردی که به دیوار نیاز باشد و هدف جدا سازی کامل فضاها از یکدیگر است و کارکنان نیاز به حریم خصوصی کامل دارند، می‌توان ارتفاع پارتیشن را تا سقف ادامه داد و در واقع از پارتیشن به عنوان دیوار استفاده کرد.

امروزه در محیط‌های کاری خانم‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و اگر قرار باشد بازدهی کاری داشته باشند، باید در محیط احساس امنیت بکنند. یکی از مبلمان‌های اداری که این حس امنیت را در آنها به وجود می‌آورد، استفاده از پارتیشن است که شاید پارتیشن‌های بلندتر بیشتر از کوتاه این حس را کامل کند.

 شرکت آذران فضانما

در محیطی‌هایی مانند مطب پزشک نیز که منشی‌های آنها مدام مراجعه کننده دارند، برای تفکیک و جداسازی محیط منشی و پزشک استفاده از پارتیشن‌های بلند تا سقف بهتر است تا پزشکان در سکوت بیماران خود را ویزیت نمایند.

برخی از مدیران هم مدام با منشی خود در تعامل هستند که در این صورت پارتیشن کوتاه این امکان را برای آنها فراهم می‌سازد.  

گاهی مدیران برخی شرکت‌ها و ادارات ترجیح می‌دهند که خود نظارت مستقیم بر کارکنانشان داشته باشند که با استفاده از پارتیشن کوتاه می‌توانند این کار را به راحتی انجام دهند. به این ترتیب، هم محیط کاری کارکنان را از هم تفکیک کرده‌اند و هم کارشان را زیر نظر خواهند داشت.

اما بهترین کاری که می‌توانید در زمان پارتیشن‌ بندی فضای خود انجام دهید این است که هدف خود را به طور کامل برای شرکتی که قرار است برای شما این کار را انجام دهد بیان کنید و آنها با توجه به آن، این کار را برای شما انجام خواهند داد.

شرکت آذران فضانما با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه پارتیشن بندی و نصب انواع پارتیشن تک جداره و دو جداره بهترین مشاوره و راهنمایی را به متقاضیان خواهند داد. برای نصب انواع پارتیشن با مشاوران و متخصصان این شرکت در تماس باشید. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe