موارد مورد نیاز استفاده از کف کاذب

09 اسفند ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

کف کاذب از مصالحی است که سال‌ها است در ساختمان سازی از آن استفاده می‌شود. در واقع، کف کاذب به دلیل پایه‌هایی که دارد، در سازه‌ها به عنوان کف اصلی به کار نمی‌رود.

کف کاذب برای بالا بردن و ارتقای سطح زمین یا بخشی از یک سازه استفاده و روی کف اصلی سازه اجرا می‌شود.

به طور معمول، کف کاذب از سازه‌های فلزی ساخته می‌شود که به شکل پایه‌هایی در فاصله‌های برابر روی بتن نصب می‌شود و قابلیت تنظیم ارتفاع و جابه‌جایی تایل‌های روی آن را دارد. مهم‌ترین ویژگی‌ آنها این است که تایل‌ها و پنل‌های آن به‌آسانی برداشته و امکان دسترسی به زیر کف مهیا می‌شود.

 شرکت آذران فضانما

چرا از کف کاذب استفاده می‌شود؟

  1. برای انتخاب کف کاذب باید مکان نصب، رطوبت آن، حریق و وزنی که قرار است تحمل کند را حتماً مد نظر داشته باشید. برای این کار باید از مشاوران کمک بگیرید و آنها با توجه به نیاز مشتری و مشخصات مکان مورد نظرشان بهترین پیشنهاد را خواهند داد.
  2. این کالا امروز استفاده‌های زیادی دارد. در گذشته از آن فقط به عنوان یک کالای صنعتی استفاده می‌شد و در کارخانه‌ها، اتاق‌های کنترل، مخابرات و سوییچینگ‌ها به کار می‌رفت.
  3. امروزه با توجه به کاربری کف کاذب، از آن در محل‌های بیشتری استفاده می‌کنند. از کاربردهای کف کاذب می‌توان برای پوشش کابل‌ها، کف نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها، مراکز داده، محیط‌های مخابراتی، اتاق فرمان‌های ارتش، اتاق‌های برق و شرکت‌های ساختمانی مدرن را نام برد.
  4. در این مکان‌ها که پتانسیل بالا برای آتش‌سوزی وجود دارد، با استفاده از کف کاذب الزامات امنیتی به خوبی رعایت می‌شوند. همچنین، برای مدیریت کابل‌ها و سیم‌کشی‌ها و حتی سیستم تهویه و ایجاد زیبایی محل کاربرد دارند. به همین دلیل، نصب کف‌های کاذب در اتاق‌های کامپیوتر بانک‌ها و اتاق‌های سرور شرکت‌ها ضروری به نظر می‌رسد. حتی دفترهای مدرن اداری از آن برای بهینه کردن فضا و ایجاد محیطی کارآمد با هدف بازدهی بهتر کار استفاده می‌کنند.
  5. عبور تمام تأسیسات از زیر کف کاذب و ایجاد امکان به‌کارگیری سیستم‌های هدایت‌شونده گرمایشی و سرمایشی بدون محدودیت، از مهم‌ترین مزایای آن است. با لوله‌کشی آب گرم به وسیله لوله‌های مسی از زیر این کف گرما را از کف به محیط منتقل می‌کنند که از مؤثرترین روش‌های انتقال گرما است.
  6. کاربرد دیگر کف کاذب ارتفاع محل رفت و آمد است که برای اجرای دکوراسیون‌های خاص قابل استفاده است. از این ویژگی کف کاذب در استودیوها، محل صدا و سیما، نمایشگاه‌ها و غرفه‌های نمایشگاهی استفاده می‌شود.

  1. با اجرای کف کاذب در یک ساختمان، می‌توان تا ۱۰ درصد وزن سازه را کاهش داد. همچنین، در مکان‌هایی مانند گلخانه‌های مکانیزه کف کاذب فضای لازم برای انتقال آب و لوله‌کشی‌ها ایجاد می‌شود. در مکان‌های صنعتی و آزمایشگاه‌ها به خاطر وجود مواد شیمیایی و صنعتی که بسیار در معرض خطر آتش‌سوزی هستند، نصب کف کاذب می‌تواند این خطرات را کاهش دهد.

 شرکت آذران فضانما

مزایای کاربرد کف کاذب

  • عبور تأسیسات از زیر کف کاذب و جابه‌جایی آسان و نصب مجدد آنها
  • ایجاد تفاوت سطح 15 تا 20 سانتی‌متری
  • داشتن دسترسی سریع و راحت به کابل‌ها و سیم‌کشی‌ها
  • هدایت حرارت از زیر کف کاذب به قسمت‌های مختلف
  • جابه‌جایی منعطف و سریع
  • تغییر دکوراسیون داخلی با نصب کف کاذب
  • بر طرف کردن مشکلات مهندسی نصب و تأسیسات و طراحی در مراحل بهره‌برداری
  • انجام اصلاحات و اتمام پروژه در زمان کم
  • کم شدن هزینه‌های ساخت
  • نیاز نداشتن به لوله‌کشی و سیم‌کشی عرضی و نصب تهویه از کف
  • کم بودن هزینه‌های تعمیرات و نگهداری کف کاذب
  • کم شدن وزن سازه

شرکت آذران فضانما تولیدکننده انواع کف کاذب و پایه کف کاذب است که با بهره‌گیری از آخرین متد‌های روز دنیا توانسته است پاسخی شایسته به نیازهای مشتریان بدهد. برای تهیه هر نوع کف کاذب با مشاوران این شرکت در تماس باشید. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe