مدیریت و کنترل بودجه به هنگام تغییر دکوراسیون

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

  ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻛﻮﺭاﺳﻴﻮﻥ
صدای پای بهار که به گوش می‌ رسد، همه، مخصوصا خانم ها تلاش می کنند تا به استقبال آن بروند. خانه تکانی می کنند و در و دیوار و شیشه ها را می شویند، برخی از وسایل اضافی را دور می ریزند و گاهی هم به فکر تغییر دکوراسیون خانه می افتند، از جابجایی اسباب و لوازم و مبلمان گرفته تا خرید وسایل جدید. 
تغییر در دکوراسیون خانه چه جزئی باشد، چه اساسی تنوع زیادی ایجاد می کند و سبب نشاط و شادی و تقویت روحیه اعضای خانواده می شود. اما گاهی نداشتن بودجه کافی برای تغییرات سبب بروز نگرانی هایی می شود. 
تغییر دکوراسیون الزاما به معنای هزینه کردن مبالغ زیادی پول و خرید لوازم گران قیمت نیست گاهی با بودجه ای اندک می توان تغییرات چشمگیری در دکوراسیون ایجاد کرد. مدیریت و کنترل بودجه یک هنر است و تغییر دکوراسیون مطابق با بودجه پبش بینی شده فرصتی است که امکان شکوفایی خلاقیت شما را فراهم می سازد. 
در این مقاله قصد داریم به نکاتی بپردازیم که در مدیریت و کنترل بودجه در زمان تغییر دکوراسیون به شما کمک می کنند، پس با ما همراه باشید.

برنامه ریزی کنید
هزینه ها را برآورد کنید و آن را از بودجه ای که در اختیار دارید کسر کنید، بهتر است مقداری از بودجه باقیمانده را برای شرایط خاص یا به قول معروف روز مبادا کنار بگذارید. حالا ببینید برای خرید وسایل مورد نیاز به چه میزان بودجه نیاز دارید و چه میزان بودجه برای شما باقی مانده است. اکنون می توانید با رعایت مراحل بعد برای خرید تصمیم گیری کنید. 

نیازهایتان را اولویت بندی کنید
ببینید تغییر دکوراسیون کدام قسمت از خانه ضروری است. از خلاقیت خود استفاده کنید گاهی صرفا با یک جابجایی کوچک تغییرات بزرگی ایجاد می شود. اما  اگر واقعا احساس می کنید به لوازم جدیدی نیاز دارید، باید ببینید خرید چه لوازمی از همه ضروری تر است. گاهی می توان برخی از خریدهای غیر ضروری  را به تعویق انداخت و در عوض لوازمی را خرید که به شدت مورد نیاز هستند.

مهم این نیست که چه کسی هزینه ها و بودجه را مدیریت می کند، مهم مدیریت صحیح بودجه است
فرقی نمی کند مدیریت مالی خانواده را خانم خانه در دست بگیرد یا آقا، اما مدیریت صحیح بودجه و قناعت به نفع هر دو بوده و در مواقع ضروری مطمئنا بودجه ای برای خرید و تغییر دکوراسیون وجود خواهد داشت. 

از اصل جایگزینی کالاها استفاده کنید
گاهی دو کالا از نظر کیفیت، بسته بندی یا اندازه تفاوت فاحشی با هم ندارند اما قیمت آن ها واقعا متفاوت است. در این صورت خرید کالای ارزانتر به جای کالای گرانتر در کاهش هزینه های خانواده  واقعا موثر است. 

از تغییرات کم هزینه و در عین حال اثرگذار در دکوراسیون غافل نشوید
با صرف مبالغ کم تغییرات کوچکی ایجاد کنید که چشمگیر و موثر باشند مثلا یک گلدان زیبا بخرید و در جای مناسبی قرار دهید خواهید دید که چه نمای زیبایی ایجاد می کند. گاهی خرید یک رومیزی نمای زیبایی به میز و سالن پذیرایی می دهد و نیازی نیست تمامی لوازم و میز غذاخوری تعویض گردد. تنها با افزودن چند كوسن رنگی می توانید نمای زیبایی به مبلمان خود بدهید. گاهی یک  تابلوی زیبا با رنگ مناسب می تواند به کلی  فضای خانه را تغییر دهد.

چشم و هم چشمی و هزینه های کاذب را کنار بگذارید و به فکر آرامش خاطر در زندگی باشید
همان طور که گفتیم ما باید برای تغییر دکوراسیون برنامه ریزی کنیم و این برنامه ریزی باید بر مبنای نیازهای ضروری ما باشد. چرا باید به خرید کالاهایی اقدام کنیم که نه تنها ضرورتی ندارند بلکه با مصرف بخش اعظم درآمد خانواده سبب پریشانی و نگرانی می شوند و تنها دلیل خریدشان چشم و هم چشمی است؟! مطمئنا آرامش اعضای خانواده ارزش بیشتری دارد.

مدیریت و کنترل بودجه به هنگام تغییر دکوراسیون

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe