مبلمان اداری چه تاثیری بر کارایی کارمندان دارد ؟

13 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

تاثیر مبلمان اداری بر کارایی کارمندان

فضای کاربردی و استاندارد، فضایی است که تمام نیازهای اشخاص حاضر در آن فضا را تامین سازد و متناسب با نوع کاربری آن افراد باشد. طراحی داخلی دکوراسیون اتاق کارمندان نیز باید متناسب با کاربری آن ها باشد، به عنوان مثال نوع طراحی اتاق کارمند مختص فعالیت های مهندسی با یک وکیل متفاوت است و باید با توجه به نوع فعالیت به جزئیات طرح مورد نظر پرداخته شود. طراحی استاندارد محیط اداری تاثیر زیادی در کارمندان دارد و شما در هنگام طراحی داخلی یک فضای اداری باید به نکات و ویژگی های مهمی توجه نمایید که در این مقاله به ان ها پرداخته ایم. 

خصوصیات اتاق کار

ابتدا بیاییم به بررسی این مطلب بپردازیم که اتاق کار چگونه جایی ست. به ‌طور حتم هیچ ‌کسی نیست که سر صبح وقتی برای شروع یک روز کاری از خواب بیدار می‌شود به پوشیدن لباس مناسب و تاثیر آن روی حال و هوای دیگران فکر نکند.او فکر می کند به  اینکه لباس و آراستگی چطور وجهه او را جلوی ارباب ‌رجوع و کارمندان بالا می‌برد یا پوشیدن یک کفش خوشرنگ و شیک یا حتی استفاده از یک عطر خاص چطور می‌تواند کارمندان اداره را تحت تاثیر قرار دهد. داستان اینجاست که این کارها فقط ۵۰ درصد قضیه را حل می‌کند و باقی ماجرا در جای دیگری صورت می پذیرد؛ از اتاق و محل کارتان و از میز و لوازمی که بی ‌توجه به پیام‌ های خاص‌شان با کج‌ سلیقگی روی آن چیده‌ اید. طراحان داخلی آفن معتقدند اتاق کار هر کسی بازگوی شخصیت تجاری و اداری اوست. پس اگر می‌خواهید به موقعیت شغلی خوبی برسید، بهتر است به جای رسیدن به سر و وضع‌تان از اتاق کارتان شروع کنید. در این میانه توصیه ‌های طراحان داخلی آذران فضا نما شاید برای داشتن ایده‌های ساده اما کارآمد بد نباشد. طراحی داخلی اتاق کارمندان باید به نحوی انجام گردد که فرد در آن احساس راحتی داشته باشد و آزادی نسبی هر کارمند به خطر نیفتد و در این طراحی دکوراسیون فعالیت هر شخص موجب مزاحمت برای دیگر کارکنان نگردد. 

استفاده از صندلی های اداری در اتاق کار

در طراحی داخلی اتاق کارمندان اگر اتاق کارکنان به صورتی عمومی طراحی شده باشد می بایستی، تنها کارمندانی که حوزه فعالیتشان با هم در ارتباط است و یا کار مشترکی را انجام می‌ دهند در آن فضا اسکان پیدا کنند.یا در این طراحی داخلی فضاها توسط دیوارهای کاذب یا پارتیشن ها از هم جدا شوند.طراحان آفن با در نظر گیری اینکه در اتاق کارمندان میزها باید به نحوی در کنار هم قرار گیرند که باعث مزاحمت برای یکدیگر نشوند وبا گذاردن پارتیشن ها در فضاهای مناسب باعث می شوند هر فرد حریم خصوصی معینی داشته باشد. چون امروزه با حضور پارتیشن و پانل‌های جداکننده در طراحی داخلی محیط های اداری بین میزها حریم شخصی کارمندان حفظ شده و مانع از اختلال در عملکرد می گردد.

مبلمان استاندارد و چیدمان مناسب

در طراحی داخلی فضاهای اداری مبلمان مناسب از شاخصه های مهم طراحی ایده ال اتاق های کار هستند. طراحان آذران فضا نما می دانند که مبلمان خوب می بایستی هماهنگ با رنگ و فضای داخلی اتاق ها باشد و نحوه قرارگیری مبلمان اداری باید به گونه ای باشد که مزاحم رفت و آمد و فعالیت افراد نشود و زیبایی به محیط ببخشد. در طراحی داخلی مبلمان جهت ادارات فضای مورد نیاز برای کارمندان در حالت نشسته یا ایستاده، مبنایی برای محاسبه ی حداقل فاصله بین میزها و میز تحریرها است که این فاصله باید حداقل ۱۰ متر باشد. طراحی مبلمان اداری یا صندلیها باید قابل تنظیم، چرخدار و مجهز به پشتی تکیه دادن باشند. طراحی دفتر بایگانی، آرشیو و کارتهای اطلاعات مربوط و… را می توان در کمدهای بدون پهلو که معمولاً از جنس استیل و در ابعاد استاندارد ساخته می شوند قرار داد.در اینجا نیاز است که بگوییم وقتی سخن از مبلمان اداری به زبان می آید به گروهی از مبلمان ها گفته می شود که معمولا در محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرد. شاید تاکنون به این موضوع توجه نکرده باشید که محیط کار نامساعد شما را بیشتر در معرض استرس و عدم کارآیی قرار می دهد که این موضوع خود به اهمیت مبلمان اداری اشاره می کند. مدرن بودن مبلمان اداری، نحوه چیدمان مبلمان، ارتفاع مناسب میزهای اداری می تواند تاثیر عمیق و قابل توجهی در رفتار و راندمان کارکنان یک سازمان داشته باشد. با گسترش حجم اطلاعات درج شده در حوزه مبلمان اداری و انواع مبلمان اداری بخصوص در وبسایت های معتبر باعث شده تا اکثر ما با لغاتی مانند ارگونومی و طراحی ارگونومیک آشنا شده باشیم. شرکت آذران فضا تمامی اصول و قوانین ارگونومی را در مبلمان اداری خود رعایت کرده و محصولات خود را با مناسب ترین قیمت به بازار عرضه می کند که موجب رضایت و مشتریان این مجموعه شده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe