راهنمای جامع نصب قرنیز پی وی سی

15 فروردین ، 1403
مبلمان اداری آذران فضانما

قرنیزها ابزارهایی هستند که در قسمت پایینی دیوار چسبانده می‌شوند تا بتوانند عیوب دیوار را بپوشانند. این ابزار از متریال گوناگونی ساخته می‌شود که پی وی سی یکی از بهترین آن‌ها است. با این حال باید بدانید که نصب قرنیز پی وی سی شاید در ظاهر کار ساده‌ای است اما بهتر است آن را به دست افراد کاردان بسپارید. در این مقاله قصد داریم راهنمای جامعی از روند نصب قرنیز پی وی سی ارائه دهیم تا اگر خواستید خودتان هم این کار را انجام دهید، با روند کار و ابزار مورد نیاز آن آشنا باشید. 

ابزار و وسایل مورد نیاز برای نصب قرنیز پی وی سی

اولین نکته‌ بعد از شناخت اینکه قرنیز پی وی سی چیست در زمینه نحوه نصب قرنیز پی وی سی است. شما باید بدانید برای نصب این قطعه ساختمانی به چه ابزاری نیاز دارید. این ابزار شامل لوازمی است که هم بتوانند برای نصب به شما کمک کنند و نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشند و هم برای این است که از سلامت شما محافظت کنند. عینک مخصوص و دستکش برای سلامت بیشتر شما است؛ اما برای نصب بهتر به لوازم زیر نیاز دارید:

  • چسب نصب قرنیز پی وی سی
  • فوم
  • چاقو
  • چکش
  • مداد
  • متر
  • گچ
  • اسکوتی
  • دستگاه تنظیم اره
  • بتونه
  • رنگ 
  • قلم
  • سنباده
  • مته
  • اره

این لوازم را قبل از نصب قرنیز پی وی سی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این ابزار را در پایین دیوار اجرا کنید.

نصب قرنیز پی وی سی

عکسی از قرنیز پی وی سی

نحوه برش قرنیز پی وی سی

پی وی سی را چگونه برش می‌زنند؟ چه نکاتی را باید رعایت کنید تا مطلوب‌ترین نتیجه را بگیرید؟ برای این کار بهتر است مراحلی را طی کنید که ما در ادامه برای شما ذکر کرده‌ایم. اگر با کاربرد قرنیز و نبشی در ساختمان آشنا باشید، باید بدانید که طریقه نصب قرنیز پی وی سی با اندازه‌گیری طول دیواری شروع می‌شود که قرار است قرنیز روی آن نصب شود. البته در ادامه باید 20 میلی‌متر به عدد به‌دست‌آمده اضافه کنید تا قرنیز کاملا روی دیوار جای بگیرد.

عدد به‌دست‌آمده اندازه‌ای است که باید قرنیز را به آن ابعاد برش بزنید. کافی است برای این کار قرنیز را به محل محکمی تکیه دهید و با مداد محل مورد نظر را علامت بزنید. بهتر است برای اینکه زاویه به‌دست‌آمده بعد از برش 90 درجه باشد حتما از گونیا کمک بگیرید. در صورت استفاده از اره برای سهولت بیشتر قرنیز را روی شیاری که قرار است به آن متصل شود با زاویه 90 درجه قرار داده و سپس با اره آن را به خوبی برش بزنید. البته در صورتی که قرار است دو قرنیز به هم متصل شوند به جای زاویه 90 درجه باید هر کدام را در زاویه 45 درجه ببرید. قرنیزهایی که در کنج یا زاویه داخلی قرار می‌گیرند هم باید با زاویه 45 درجه برش بخورند. 

یکی از نکات مهم در آموزش نصب قرنیز پی وی سی روش نصب قرنیز است. می‌توانید گرچه قبل از هرچیز، بهتر است روش های شکل دادن به پی وی سی را یاد بگیرید. پس از اینکه قرنیز به صورت کامل برش خورد، باید برای مرحله چسباندن آماده شوید. قرنیزها را باید به نحوی روی زمین قرار دهید که پشت آن‌ها به شما باشد تا بتوانید چسب مخصوص را روی آن بزنید. از گوشه کار شروع کنید و پس از اینکه مطمئن شدید به درستی روی دیوار قرار گرفته است و جای آن هیچ مشکلی ندارد، آن را کاملا بچسبانید.

در نهایت، هم در قسمت اتصال و هم در طول قرنیز آن را با میخ محکم کرده و میخ را به شکلی بکوبید که در خود قرنیز محو شود. به این ترتیب ظاهر کار هم حفظ خواهد شد. فراموش نکنید درزها را با بتونه بپوشانید که زیبایی کار دوچندان باشد. 

 نحوه نصب قرنیز پی وی سی در منزل 

قرنیز یکی از ابزارهایی است که کمک می‌کند تا عیوب دیوار پوشانده شده و نمای داخلی ساختمان زیبا شود. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند از قرنیز استفاده کنند. آنچه در قسمت قبل خواندید در واقع روش نصب قرنیز پی وی سی بود. به عبارت ساده‌تر شما می‌توانید قرنیز را خودتان در منزل نصب کنید، البته به شرط آنکه کار با متریال‌های مختلف را بشناسید؛ مثلا باید قبل از هر چیز بدانید پی وی سی چیست.

برخی دیوارها به شکلی هستند که نمی‌توانید قرنیز را با میخ محکم کنید. البته استفاده از چسب و میخ به صورت همزمان بهترین نتیجه را دارد؛ اما انتخاب یکی از این دو یا هر دو به صورت همزمان بستگی به جنس دیوار و تسلط شما دارد.

 نحوه نصب قرنیز پی وی سی در منزل

تصویری از نصب قرنیز پی وی سی در منزل  

قیمت نصب قرنیز پی وی سی

نصب قرنیز قیمت‌های متفاوتی دارد و عوامل متعددی بر قیمت نصب قرنیز پی وی سی موثرند. اولین عامل متراژ قرنیزی است که برای محل نیاز دارید. این متراژ هم در قیمت قرنیز موثر است و هم در میزان مواد و ملاتی که قرار است به شما کمک کند تا قرنیز را روی دیوار بچسبانید.

اگر دیوار از قبل قرنیز داشته و لازم است قرنیز جدیدی را با نمونه قدیمی جایگزین کنید، هزینه‌ای که باید بپردازید بیشتر می‌شود. هزینه حمل و نقل نیز به موارد بالا افزوده می‌شود. آخرین عامل موثر در هزینه نصب قرنیز پی وی سی نیز جنس دیوار و سختی کار است. نصب قرنیز در محل‌های سخت قیمت بالاتری دارد و اگر دیوار عیوب زیادی داشته باشد که نیاز به برطرف کردن آن دارید، باید برای پرداخت مبالغ بیشتری آماده باشید. 

نصب قرنیز پی وی سی با بهترین قیمت

برای اینکه قرنیز را به دیوار بچسبانید لازم است آموزش ببینید. شاید از دور تصور کنید که نصب قرنیز پی وی سی کاری ساده است؛ اما برش زدن و چسباندن آن به دیوار به همین سادگی نیست و باید نکات مهمی را هنگام نصب و اجرا در نظر بگیرید. به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم خرید قرنیز و نصب آن را به متخصصان بسپارید. تکنسین‌های آذران فضانما آماده‌اند تا مسئولیت نصب و اجرای محصولات پی وی سی شما را به عهده بگیرند و با بهترین قیمت، کیفیتی عالی را به شما تحویل دهند.

سوالات متداول

1. چگونه قرنیز پی وی سی را نصب کنیم؟

برای نصب قرنیز پی وی سی، ابتدا سطح را تمیز کنید، قرنیز را به اندازه‌ مورد نیاز برش داده و چسب مناسب را روی سطح و قرنیز استفاده کنید، سپس قرنیز را روی سطح چسبانده و با فشار دادن به خوبی آن را بچسبانید. در نهایت، قرنیز را تمیز کرده و جای آن را تنظیم کنید.

2. چگونه می‌توانیم از قرنیز پی وی سی مراقبت کنیم؟

برای مراقبت از قرنیز پی وی سی، بهتر است آن را به‌طور دوره‌ای تمیز کرده و از مواد شوینده نرم و ملایم استفاده کنید. همچنین، از ضربه و خراش به آن پرهیز کرده و محیط اطراف را با دما و رطوبت مناسب نگه دارید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe