طراحی قفسه های کارآمد برای فضای حمام

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

طراحی داخلی به علمی رو به پیشرفت تبدیل شده که نیاز روزافزونی به آن در میان مردم احساس می شود. این علم را می توان کمک به بهتر کردن کیفیت زندگی در فضاهای داخلی منزل و حل کار تعبیر کرد. پیروی از اصول طراحی داخلی در چیدمان منزل و ساخت وسایل مختلف تا حدود زیادی به بهبود و بهینه سازی فضا کمک می کند و کیفیت زندگی را تا میزان قابل توجهی افزایش می دهد. آرامش و آسایش در محیط کار و منزل را می توان از نتایج یک طراحی داخلی خوب دانست.

به منظور استفاده بهتر از فضاهای داخلی منزل و کاهش فضاهای پرت تا جایی که امکان دارد می توان از کمد ها و قفسه ها بهره برد، این کار نه تنها در ظاهر فضای مورد نظر تاثیر شگرفی دارد که در مرتب بودن و ایجاد احساس آرامش ساکنین نیز دخیل است. 

یکی از اصولی که در ساخت و نصب قفسه های دیواری حائز اهمیت است این است که بدانیم نحوه دسترسی به آن ها و چیدمان وسایل به چه شکلی است؟ آیا این چیدمان به دسترسی بهتر کمک می کند و یا نه باعث ایجاد زحمات و سختی ها در دسترسی می شود؟ آیا قفسه به مرتب شدن منزل کمک کرده و یا نه ظاهری نا متناسب به آن داده است؟
سوالاتی که مطرح شد را باید پیش از نصب و اجرای این گونه از فضاها در منزل و یا محل کار از خود بپرسیم تا دچار مشکل نشویم و همچنین این کار هزینه های اضافی بر ما تحمیل نکند.

اختصاص فضاهای جداگانه در حمام 
حمام یکی از مهم ترین فضاهای داخلی در یک خانه است. این فضا که محلی برای رعایت بهداشت و حتی الامکان استراحت و رفع خستگی بعد از یک روز سخت کاری است باید به مکانی بهینه و دارای چیدمان مناسب بدل شود تا افراد در آن احساس راحتی و آرامش بکنند. حمام نباید ظاهری انباری مانند داشته باشد و شما با نگاه کردن به اطراف تنها انباشت وسایل بهداشتی را در اطراف خود ببینید. نظم و انضباط مسئله ای است که نه تنها در فضای زندگی که در حمام نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از نکاتی که در طراحی داخلی حمام باید مدنظر داشت این است که در هنگام دوش گرفتن چگونه می توان به امکانات مورد نیاز دسترسی داشت؟ آیا اجرای قفسه ها و کمدهای مخصوص برای نگهداری محصولات بهداشتی و یا لباس ها ضروری به نظر می رسد؟ و یا چگونه می توان به بهینه ترین فضای ممکن با توجه به متراژ حمام رسید؟


چگونه فضای حمام را به محلی زیبا و راحت تبدیل کنیم
اگر متراژ حمام شما پایین باشد احتمالا در مرتب سازی و چیدمان وسایل بهداشت در این محل دچار مشکلاتی هستید، باید بدانید که ساخت و نصب قفسه های کارآمد به منظور اصلاح چیدمان در فضای حمام تا حدود زیادی به راحت و زیبا شدن این محل کمک می کند.

حتی اگر حمامی دارید که متراژ بالایی دارد احتمالا برای دسترسی به وسایل خود در هنگام دوش گرفتن دارای مشکلاتی هستید، نصب قفسه ها و کمدهای کارآمد در منطقه دسترسی شما تا حدود زیادی این مشکل را برطرف می کند. در این صورت این امکان را خواهید داشت تا با صرف کم ترین انرژی و زحمت به وسایل موردنیاز خود دسترسی پیدا کنید. قفسه ها محل حمام شما را تا حدود زیادی بهینه می کنند و از پرت شدن فضا و یا انباشت وسایل در یک نقطه جلوگیری به عمل می آورند.

طراحی قفسه های کارآمد برای فضای حمام

اگر در نظر دارید تا از این دست از قفسه ها و کمدها در حمام خود بهره مند شوید باید بدانید که انواع مختلفی از قفسه ها و کابینت ها برای ساخت و اجرا در فضای حمام تولید می شود که می توانید با توجه به متراژ و شکل فضای خود اقدام به تهیه یکی از آن ها  نمایید. بسیاری از این قفسه ها و کابینت ها به شکل کارخانه ای و پیش ساخته هستند که البته معایب و مزایای خود را دارند که یکی از آن ها پرت شدن فضا است، اما بهتر است بدانید اگر این قفسه ها برای منزل شما به صورت اختصاصی ساخته شود زیبایی و کارآمدی آن دوچندان می شود. از ویژگی های قفسه های دست ساز این است که به دلیل منحصر بودن به فضای شما امکان استفاده بهینه از محل حمام را می دهند و با توجه به شکل و مساحت حمام شما ساخته می شوند.

یکی دیگر از مسائلی که در این راستا باید مدنظر داشت جنس قفسه ها است. به دلیل وجود رطوبت زیاد در حمام امکان استفاده از وسایل چوبی و یا ام دی اف نیست لذا باید از متریالی بهره گرفت که کمترین میزان تخریب و خردگی در رطوبت را داشته باشد و شکل ظاهری آن در اثر برخورد قطرات آب تغییر نکند. یکی از این مواد pvc است که به علت ماهیت خود در برابر آب مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد و می توان از آن در در دکوراسیون منزل و محل کار علی الخصوص در حمام و دستشویی استفاده کرد.

شرکت آذران فضانما با نام اختصاری آذران با سال ها تجربه در ساخت وسایل دکوراتیو، مبلمان داخلی و انواع مختلفی از پارتیشن ها در این فضای صنعتی مشغول به فعالیت است. در این شرکت تولیدی و صنعتی دو برند مختلف از محصولات با نام های کوبوآ و آفن ساخته می شوند. آذران با دریافت ده ها لوح تقدیر در زمینه ساخت، نصب و اجرای دکوراسیون داخلی با استفاده از فناوری روز و نگاهی رو به جلو نشان داده که شایسته تقدیر و اعتماد مشتریان خود است.

طراحی قفسه های کارآمد برای فضای حمام

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe