طراحی دکوراسیون داخلی به سبک چینی

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

اگر بخواهیم به سبکی نوین طراحی دکوراسیون خود را انجام دهیم.اگر بخواهیم مبل ها را، میزها را، دیوارها را متفاوت از قبل در دکوراسیون منزل خود استفاده کنیم باید در رابطه با طراحی دکوراسیون های متفاوت بدانیم .مثلا آیا به طراحی دکوراسیون منزل خود به سبک چینی ها فکر کرده اید؟ شاید از خود بپرسید چه کسی در ایران دلش می خواهد منزلش را به سبک چینی ها طراحی کند که این پست را گذاشته اید؟ اما باید گفت که طراحی دکوراسیون داخلی به سبک چینی یک مزیت خوب دارد که شاید برای ما ایرانی ها هم مناسب باشد، دکوراسیون به سبک چینی دکوراسیونی خلوت و ساده است و مانند بسیاری از طرح های امروزی هرگز اتاق های خانه را پر از اسباب و اثاثیه نمی کنند. جالب است بدانید در دکوراسیون های چینی مانند سایر نقاط دنیا خبری از تقسیم بندی فضا به اتاق های مختلف خانه مانند نشیمن و اتاق خواب و … نیست و در ابتدا در طراحی دکوراسیون داخلی راحتی برای چینی ها از همه چیز مهم تر است. شاید دلیل آن جمعیت زیاد چین و کمبود فضا باشد که بیشتر چینی ها را مجبور کرده در خانه ها و آپارتمان های کوچکتر زندگی کنند. 

استفاده از سبک چینی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون های داخلی چینی ساده هستند و وسایلی که در طراحی دکوراسیون خانه قرار می گیرند معمولا طرح های پیچیده ای نیستند . میزی که برای ناهارخوری مورد استفاده قرار می گیرد فقط یک تخته ساده با چهار پایه کوتاه است. زیرا چینی ها به هر طریقی می خواهند از شلوغی و انباشتگی در خانه پرهیز کنند. طراحی دکوراسیون داخلی چینی ها تا می تواند فضای خانه را خالی نگه می دارد و از قرار دادن وسایلی با زوایه تند خودداری می کند اما این کارها به این معنی نیست که طراحی دکوراسیون داخلی چینی ها از توجه به جزئیات غافل می ماند. دقیقا برعکس است زیرا چینی ها به کوچکترین جزئیات هم توجه بسیار ویژه ای می کنند و همیشه اعتدال را در طراحی دکوراسیون برقرار می کنند. بنابراین اگر در اتاقی از خانه از ظرف های دکوری چینی با نقش و طرح های مینیاتوری استفاده می کنید دیگر باید از تزیین پرده ها و کوسن های روی زمین بپرهیزید. شینوآزری (Chinoiserie) یا چینی گرایی، طبق تعریف دایره المعارف ها، سبک چیدمان زینتی متداول در اروپای سده‌های ۱۷ و ۱۸ که از الگوها و نقش‌های چینی پیروی داشت. تقلید آزاد از هنر چینی در بناها، ظروف و وسایل منزل ازقبیل مبلمان ، میز ها ، دیوارپوش ها ، کف پوش ها و .... از ویژگی‌های طراحی دکوراسیون داخلی چینی‌گرایی است. استفاده از اژدها، ققنوس و طاووس در الگوها از خصوصیات دیگر این سبک طراحی دکوراسیون  است که در قرون وسطی متداول بود. چینی‌گرایی در اوایل سده ۱۹ به آمریکا رفت. 

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی چینی و فضاهای متفاوت

اتاق خواب سنتی، در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک چینی پاراوانی با روکش کاغذ دیواری شینوآزری  است .ترکیبی ساده از هنر چین و تفاوت در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب را فراهم می کند. که در کنار آن می توانید از نقاشی های کوچک انگلیسی در اتاق خواب آپارتمان خود استفاده کنید. اما برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن خانه چه باید کرد.یکی از مواردی که در اینجا باید به آن توجه کنیم کفپوش ها هستند. حالا ابتکار در طراحی و اجرای کفپوش خانه را پیش رو داریم. در طراحی داخلی فضا چینی ها به پارکت علاقه زیادی دارند چون بنظر آنها چوب تضمین کننده گردش درست و مناسب انرژی در فضاست. 

میز و صندلی چوبی طرح قدیمی غذاخوری

پهن کردن فرش هم حتما باید از فرش ها و قالیچه های کوچک استفاده کنید. به معنای دیگر استفاده از فرش ها و موکت های بزرگ و یکدست در طراحی دکوراسیون چینی ها هیچ جایی ندارد.

پس طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی خانه دارای لوستری نسبتا بزرگ است که از سقف تاقدار اتاق نشیمن آویزان است، حالا درهای اتاق نشیمن را به تراس پشتی و یا باغچه گیاه آراسته باز می کنیم و قالی پشمی گلداری به سبک چینی در آن پهن میکنیم. 

دکوراسیون داخلی اتاق ناهارخوری سنتی به سبک چینی یک اتاق ناهارخوری شگفت انگیز  است که  دیوار آن پوشیده از دیوارپوشی به سبک شینوآزری است با رنگهای تاثیر گذار و روکشی متناسب برای صندلی های اتاق ناهارخوری.حتی برای اتاق کار شما هم طراحی دکوراسیون ایده ای قابل توجه دارد که می توانید اتاق کار/کتابخانه سنتی چینی خود را با  پاراوانی از جنس کارامندل برای میزی با رومیزی قلمکار  خود در اتاق کار آپارتمان بیارایید. اینکار حالت پس زمینه ای زیبا و جذاب دارد و به کل فضا شکلی متفاوت می بخشد.اینکه چقدر در ایده پردازی به سبک چینی ماهر هستید به میزان دانشی که در این زمینه تاکنون کسب کرده اید بر می گردد . اما همیشه تیم طراحان و متخصصان دکوراسیون داخلی آذران فضا نما (آفن) می توانند یاری گر شما در امور طراحی و دکوراسیون باشند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe