سیر تحول مبلمان اداری از نگاه آذران

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

نخستین مفهوم که از مبلمان به ذهن متبادر می شود، کارکرد نشستن است. اما این روزها این اصطلاح کارکرد گسترده ای دارد و تمام اجزای معماری داخلی و تزئینی شامل آن می شود. مبلمان اداری امروز شامل تمام ادوات و وسایلی می شود که در سازمان ها از آنها استفاده می شود، از میز و صندلی ها گرفته تا پارتیشن های اداری همگی در اصطلاح مبلمان اداری محسوب می شوند. مبلمان همیشه با صنعت چوب همراه بوده است و اما امروزه با بهره گیری از مواد اولیه و فناوری های جدید، صنعت مبلمان تنها به چوب محدود نمی شود.

در واقع، مبلمان و دکوراسیون داخلی بازتاب فرهنگ یک جامعه است و با توسعه تکنولوژی و تغییرات ایجاد شده در ایران، در سبک های طراحی و تولید مبلمان اداری نیز تحولاتی ایجاد شده است. مبلمان از دیدگاه های مختلف مانند کارکرد، محیط کارکرد، فرآیند تولید و شیوه طراحی قابل دسته بندی است، اما از نگاه سبک شناختی به سه دسته مبلمان سبک کلاسیک، مبلمان سبک مدرن و مبلمان سبک پست مدرن تقسیم می شود و در حال حاضر هر سه سبک در ایران طرف داران خاص خود را با کاربردهای متفاوت دارند.

 شرکت آذران فضانما در حوزه مبلمان اداری

سیر تحول مبلمان اداری

مبلمان یکی از اجزای جدایی ناپذیر دکوراسیون داخلی است. صرف نظر از ظاهر، کارایی و مشخصات فنی مبلمان هم باید متناسب با استانداردها باشد. درست است که استفاده از مبلمان در حالت نشسته فشار کمتری بر ستون فقرات وارد می کند، اما مبلمان اداری غیر استاندارد ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد کند. مبلمان اداری بی کیفیت و ارزان قیمت از این دست هستند.

انواع مبلمان دست ساز هم همیشه به عنوان یک اثر هنری به کار می رفته است. با افزایش استفاده از انواع مصالح و مواد اولیه دیگر مانند فلز، آلیاژ، پلاستیک و آسان بودن کاربرد آنها در این صنعت و همچنین هم زمانی بحران کمبود چوب، شکل مبلمان اداری متحول شد. فایبرگلاس، پلاستیک و فلز ظهور پیدا کردند تا صنعت مبل را تا حدودی از آن خود کنند. امروزه برای تولید مبلمان اداری از ام دی اف استفاده می شود. شرکت آذران فضانما نیز برای تولید مبلمان اداری از جنس های مختلف به ویژه ام دی اف استفاده می کند.  

 شرکت آذران فضانما در حوزه مبلمان اداری

شرکت آذران فضانما در حوزه مبلمان اداری فعالیت گسترده ای دارد و این توانایی را دارد که تمام محصولات مربوط به آن را تولید کند. در گذشته شرکت هایی که در کار دکوراسیون داخلی فعالیت می کردند این توانایی را نداشتند که خود تمام کارهای اجرایی را انجام دهند، اما امروزه طراحان حرفه ای و باتجربه تمام کارها از کف و دیوار گرفته تا تولید میز و صندلی ها را خودشان بر عهده می گیرند و این خود مسئله ای است که بسیار در پیشبرد کار و سرعت بخشیدن به آن مؤثر است.

مورد دیگر که باید به آن توجه داشت سبک مبلمان اداری است که همچنان بر اساس همان سه سبک در ابتدا برایتان توضیح دادیم ساخته می شوند و این دیگر به سلیقه مشتری بستگی دارد که کدام یک را برای خود انتخاب کند. درست است که سبک کلاسیکی که امروز در مبلمان اداری استفاده می شود همان سبک قدیم نیست، اما در کل از اصول آن پیروی می کند و طرف داران خود را نیز دارد.

مبلمان مدرن نیز که به استفاده از مصالح جدید وابسته است در مبلمان اداری امروز جایگاه خود را دارد. اما سبک پست مدرن به سبب پیچیدگی هایش شاید هنوز در میان افراد عادی خواهان نداشته باشد. کار دیگری که طراحان هنرمند آشنا به سبک های مبلمان انجام می دهند تلفیق این سبک ها با هم است که زیبایی خاص خود را دارد.

شرکت آذران فضانما با توجه به اینکه سال ها است در عرصه ساخت مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت دارد، با هر سه سبک به خوبی آشنا است و متخصصان این شرکت به طرز هنرمندانه ای از قابلیت اجرای تمام طرح ها و حتی تلفیق آگاهانه آن ها برخوردار هستند.  

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe