سقف کاذب در محل زندگی ما چه کاربردهایی دارد؟

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

سقف کاذب به چه گفته می شود؟
سیستم های سقف کاذب به لاتین Dropped Ceiling یک بخش غیرسازه ای هستند که به عنوان یک سقف دوم در داخل ساختمان پایین سقف اصلی نصب می شوند، تا به عنوان یک حائل زیبایی شناسانه سیستم های الکتریکی، مکانیکی و لوله کشی را از فضای زندگی زیر آن جدا کنند.

کل شبکه سقف های کاذب از سازه طبقه بالای خود آویزان شده است. معمولا فاصله سقف کاذب تا سقف، بین ۳ تا بیشتر از ۳۰ سانتی متر متفاوت است. از سقف کاذب برای پوشاندن لوله ها و سیم ها و کانال های تهویه هوا و همچنین قسمت های نمایان یک سازه استفاده می شود. سقف های کاذب دلایل متفاوت دیگر و بیشتری برای نصب سیستم های روشنایی خاص مانند روشنایی مخفی، وال واشرها و … را برایمان فراهم می کنند. سقف کاذب می تواند محلی برای قرار دادن عایق حرارتی یک فضا نیز باشد. علاوه بر این سقف کاذب می تواند یک سیستم صوتی موثر مخصوصا در سالن های بزرگتر و لابی ها ایجاد کند.

از آنجایی که سقف های کاذب علاوه بر دارایی ارزش زیبایی شناختی ، ایجاد کننده عمق و لایه بصری است، به طور فزاینده ای در معماری امروزی و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف های کاذب یک عنصر طراحی معمارانه است که می تواند یک فضای بزرگ را با ظرافت به بخش های کوچکتر تقسیم کند، بدون اینکه دیواری ساخته شود.

تاریخچه ای از سقف کاذب

سقف کاذب و یا پانل های سقفی ابتدا در ژاپن برای دلایل زیبایی شناسانه مورد استفاده قرار می گرفتند. در سال های بعد نمونه هایی از این سقف های کاذب در شهر لندن برای کمک به آکوستیک یک سالن تئاتر به کار گرفته شد. در نهایت نمونه های معاصر این نوع سقف در معماری مدرن دهه های ۱۹۲۰-۱۹۱۰ برای دسترسی ساده به تاسیسات مورد استفاده قرار گرفت. برداشتن پانل ها و تعمیر و سپس قرارگیری مجدد پانل ها موجب صرفه جویی در هزینه و زمان می شد. پیشرفت این سقف ها در دوره های بعد ادامه پیدا کرد و امروزه جایگاهی ویژه به خصوص در ساختمان های مسکونی پیدا کرده است.

سقف کاذب در محیط مسکونی

سقف های کاذب از دیرباز موضوع جذابی  در معماری بوده و هستند. از این سقف ها می توان به عنوان یکی از اجزایی نام برد که به موجب آن ها می توانیم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل تغییرات بس دل نشین را به وجود آوریم. از تغییراتی که می توان در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد کرد، استفاده از سقف های کاذب با طراحی های خاص و نو است. این سقف ها به ما کمک می کنند تا چهره ای نو به دکوراسیون داخلی منزل مان ببخشیم .سقف های کاذب و آی گلس امکان ایجاد نورپردازی ملایم و چشم نواز را دارا می باشند ، همچنین حس و حال کسالت و یکنواختی را از خانه دور می کنند. سقف های کاذب طرح های متنوعی دارند  و متریال های مورد نظری که می توان در سقف کاذب از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال سقف های کاذب از جمله سقف آی گلس طرح های مختلف برای طراحی و اجرا فراهم می کنند.

سقف آی گلس یکنواختی اتاق های شما را از بین می برد .با استفاده از سقف های کاذب می توانیم از یکنواختی فضا  و نور بکاهیم و خانه مان را تبدیل به فضایی کنیم که میتوانیم ساعت ها در آن وقت بگذرانیم. به طور مثال برای اتاق نشیمن خود که رنگ دیوارهای آن سفید و یکنواخت و خسته کننده است می توانید از یک سقف کاذب با طرح های شلوغ استفاده کنید، این سقف می تواند با کف خانه شما نیز درگیر باشد و با نورپردازی آن می توانید در شب نیز از زیبایی سقف کاذب منحصر به فرد خود استفاده کنید.سقف کاذب در خانه ها و آپارتمان های مدرن موارد استفاده ی گوناگونی دارد که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

اتاق خواب و سقف کاذب

اتاق خواب یکی از مهمترین فضاها در هر منزل مسکونی است. هر کسی برای اتاق خواب خود قطعا به دنبال بهترین دکوراسیون و با بهترین کارایی است. در کنار انتخاب مبلمان اتاق خواب، دیوارها، سقف و‌ نورپردازی اتاق خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین جهت در این بخش توضیحات مختصری در باب بهترین نمونه ها و مدل های سقف کاذب اتاق خواب به همراه نورپردازی منحصر بفرد را در اختیار شما قرار دهیم. از این سقف های کاذب می توان سقف کاذب آی گلس را نام برد. پیش تر شاید نمونه های بسیار زیادی از سقف کاذب اتاق خواب های اجرا شده، سقف آی گلس را از نزدیک دیده باشید. سقف کاذب آی گلس و سقف کاذب پی وی سی شاید از متریال های خوب ممکن برای اجرای سقف کاذب هر فضایی از جمله اتاق خواب هستند اگر شما نیز قصد اجرای سقف کاذب برای سقف اتاق خواب تان را دارید، می توانید این ایده ها را بررسی نمایید و برای مشاوره و استعلام هزینه ها نیز می توانید با مشاورین آفن در تماس باشید.

اتاق  کودک و سقف کاذب

کودکی در راه است و ما برای او تدارک اتاق جدیدی را می بینیم. فضایی کودکانه ، آرام و امن را  فراهم می کنیم. بیشتر از هر فضای دیگر به اتاق خواب کودک تان اهمیت می دهیم. اینکه دکوراسیون اتاق خواب کودکمان به چه شکل باشد. در بین بخش ها و عناصر دکوراسیون اتاق خواب کودک، یکی از مهمترین بخش ها سقف آن است. شاید سقفی ساده را برای اتاق خواب کودک مان انتخاب کنیم و شاید هم تصمیم بگیریم طرحی خاص را برای سقف اجرا کنیم. حالا اگر قصد داریم بر روی سقف طراحی خاص را اجرا کنیم، بهترین و اولین گزینه پیش رو، استفاده از سقف کاذب پی وی سی است برای ایجاد یک طرح خاص بر روی سقف .

در واقع برای طراحی و اجرای سقف کاذب اتاق کودک، کارهای متفاوت و هیجان آوری می توان انجام داد و می توانید هر طرحی را بر روی سقف کاذب اجرا نمایید. به عنوان مثال می توانید با سقف کاذب یک باکس دور تا دور اتاق ایجاد کنید و سپس آن را نورپردازی کنید و در میان این باکس ها نور مخفی، یک نقاشی آسمان یا هر طرح دیگری داشته باشید. یا اینکه می توانید اشکال خاص نظیر ماه و ستاره، حیوانات و … را با پی وی سی ساخت و آن را روی سقف کاذب نصب و نورپردازی نمود.

برای اجرای یک طرح خاص روی سقف کاذب با پی وی سی می توانید تصمیم های متفاوتی بگیرید. آذران فضا نما برای نمونه، می تواند نمونه هایی از دکوراسیون اتاق خواب کودک را ارائه کند که با سقف کاذب کار شده اند. این ایده ها می تواند در تصمیم گیری به شما بسیار کمک کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe