دکوراسیون رنگ گرم برای فصل سرد چگونه باید باشد

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

رنگ های گرم در خانه و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون منزل و لوازمی که با این رنگ‌ها محیط خانه را گرم‌تر نشان می‌دهند. تا انتهای این مقاله با طراحان مبلمان اداری آذران فضا نما همراه باشید تا با انواع رنگ گرم در خانه و نحوه استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی منزل آشنا شوید.

برای گرما بخشیدن به یک محیط راهکارهای بسیاری وجود دارد. رنگ لوازم و وسایل یکی از اصلی‌ترین و نزدیک‌ترین راه‌ها است. البته تغییر دادن رنگ بخش‌های سازنده یک دکوراسیون همیشه هم آسان نیست. برای مثال شاید با تغییر رنگ دیوار یا رنگ و طرح کاغذ دیواری یا حتی پرده های آویز داخلی بتوان محیطی گرم در خانه شکل داد، اما نکته این است که آیا تغییر رنگ مبل یا فرش یا موارد دکوراسیونی مشابه نیز به همین آسانی خواهد بود؟ مسلماً پاسخ منفی است، چرا که حداقل هزینه‌های بسیاری در این کار نهفته است. اتفاقاتی که گاه نیازمند تغییرات بنیادین در ساختار کلی خانه شده و گاه تغییر سبک را طلب می‌کند.

با تمام این توصیفات ما قصد داریم به بررسی رنگ‌های ذاتی و نهفته دکوراسیونی در در بخش رنگ گرم بپردازیم و نمونه‌های موفق را برای شما به نمایش در بیاوریم.

دکوراسیون مدرن

توضیح کوتاهی که در مورد گرما بخشی رنگ‌ها باید بدانید این است که وقتی صحبت از گرم و رنگ گرم می‌شود تنها ملاک ما گرما و حرارت آتش نیست، (هر چند گرمای وجودی رنگ‌های هم چون نارنجی و زرد و قرمز را نمی‌توان کتمان کرد) اما هدف و منظور ثانویه، ایجاد یک فضای گرم و صمیمی و آرامش بخش به کمک ابزار و لوازم دکوراسیونی است. شاید منطقه‌ای با رنگ‌های خنثی نیز پوشیده شده باشند، اما قسمت گرمابخش آن رنگ‌هایی است که در کنار آن قرار گرفته‌اند تا محیط را از رخوت و بی روحی در آورده و به آن گرما ببخشند.

رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی کدام رنگ ها هستند؟

آیا می دانید در طراحی دکوراسیون داخلی به چه رنگی رنگ گرم گفته می‌شود؟ چه نوع رنگ هایی گرم هستند؟ رنگهای گرم را نام ببرید؟ طیفهای رنگ گرم کدامند و سوال‌های از این دست را شاید تا به حال بارها دیده و شنیده‌اید. برای پاسخ به این سوالات بایستی بگوییم که در مجموع رنگ‌ها با دسته بندی‌های متنوعی شناخته می‌شود.

رنگ های سرد و گرم، تیره و روشن، زنانه و مردانه و … همه در دسته بندی بین دو بخش رنگ های سرد و گرم ما به بخش رنگ‌های گرم می‌پردازیم تا به سوالات شما در رابطه با انواع رنگ های گرم نیز پاسخ داده باشیم. رنگ‌های گرم که طبعی هیجانی داشته و انرژی درونی فراوانی دارند و آن را به محیط اطراف نیز القا می‌کنند، گرما، هیجان، بی قراری و عدم سکون را در مفهوم به ما می‌رسانند.

سایه‌های این رنگ‌ها از سمت رنگ‌های تیره به خنثی بودن نزدیک می‌شوند و سایه‌های روشن آن‌ها نیز ویژگی‌های دوست داشتنی از خود بروز می‌دهند.

اکنون که رنگ‌های گرم را شناختیم با تمرکز بر روی دکوراسیون داخلی و لوازم وابسته به کارگیری آنها در خانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

دکوراسیون مدرن با رنگ نارنجی

امکاناتی که در اختیار ماست تا بتوانیم به وسیله آن‌ها نقاط مختلف خانه را با رنگ‌های گرم برای فصل سرد پیش رو بپوشانیم از قرار زیر است:

برای پایه ریزی رنگ‌های گرم در خانه دیوارها به شما اجازه می‌دهند خانه را به شما مطلوب و مورد پسند خود رنگ آمیزی کنید. با انتخاب رنگ و استفاده درست از رنگ هم راستا با دیوار می‌توانید تأثیر گرما را دو چندان کنید. رنگ‌های گرم برای دیوارهای اتاق نشیمن و اتاق کار مناسب‌تر از سایرین هستند و پوشش رنگ‌های گرم در نقاط پرتردد خانه خود را بیشتر نمایان می‌کند.

و اما مبلمان به رنگ زرد، به وفور در نمایشگاه‌ها و منازل به چشم می‌خورد، رنگی که شاید بتوان گفت به ترند بازار مبلمان شده و زرشکی سلطنتی و سرمه ای مدرن را پشت سر قرار داده است. جذابیت رنگ‌های شاد و گرم در مبلمان به عنوان یکی از اهرم‌های تبلیغاتی مورد استفاده طراحان و تولیدکنندگان قرار گرفته است.

ایجاد تمایز و شکست خط یکسانی با این نوع رنگ‌ها مبلمان راحتی را نیز دوباره بر سر لیست خریدها آورده است. با بررسی انواع رنگ‌ها و نحوه به کارگیریشان در محیط خانه دریافتیم که الزامی به استفاده از تک رنگ‌ها برای گرما بخشیدن به فضای خانه نیست. با رعایت نکاتی از قبیل رنگ گرم برای اتاق خواب، رنگ‌ های گرم برای آشپزخانه و استفاده صحیح از رنگ‌های گرم در نشیمن می‌توانید به هر آنچه که می‌خواهید دست پیدا کنید.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe