درب از تخصصی ترین مباحثی که باید به یاد داشته باشیم

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

اساسی ترین مسئله در تعیین اینکه آیا درب به عنوان وسیله ایمنی در نظر گرفته شده است مربوط به طراحی ذاتی است که توسط سازنده هر سیستم درب خاص ایجاد شده است. درب های تاشو از انواع مختلف درب ها هستند که در سراسر جهان وجود دارند .

اکثر مردم روزانه با برخی از انواع ورودی های خانه و محل کا و ... خود کار می کنند. استفاده بی نظیر از اکثر سیستم های درب  از طرف افراد رخ می دهد. تعاملات با درب های مختلف برای اکثر افراد رایج است و معمولا ارزیابی اولیه محل های ورود به طور فوری توسط اشخاص انجام می گیرد. همه ی ما وقتی از دری رد می شویم به سیستم و کارایی آن توجه می کنیم.

اولین واکنش منطقی هنگام نزدیک شدن به درب این است که من باید با عبور از درب وارد ساختمان شوم. انتظارم این است که این درب سریع و کارآمد باشد. من یک حافظه ذهنی ذخیره شده بر اساس تجربیاتم از برخورد های قبلی با درها داشته ام که ویژگی های خاصی از نظر ظاهری داشته اند. ثانیا، من می توانم  انتظار داشته باشم که چگونه باید درب را به روش خودم باز کنم. مهمتر از اینکه درب را بتوان باز کرد ، نحوه ی جداساز شدن دو فضای داخل و خارج توسط درب تاشو است و اینکه پس از استفاده های متناوب از درب تاشو به علت یراق آلات نامرغوب سیستم کارآیی درب تاشو دچار اختلال نشود.

 درب ضد سرقت

هنگامی که هر یک از این گزینه ها تعیین می شود، من به عنوان کاربر متوجه نحوه دسترسی به منطقه دلخواه می شوم.

نشانه های بصری که معمولا در درب ها دیده می شوند در درهای غیر اتوماتیک شامل دستگیره های درب، دستگیره ها یا تجهیزات سخت افزاری  هستند. اگر برچسب های جهت دار مانند PUSH  یا PULL در درب وجود داشته باشد، به طور کلی سرعت آن را افزایش می دهد که کاربر می تواند وظایف شخصی را برای عبور از درب معین کند.

در هر موقعیتی، تصمیمات شخصی براساس سرنخ های بصری، به نوعی از تعامل با درب میرسد که باید از آن عبور کنیم. در درب تاشو این نشانه های بصری به حداقل می رسند.

این که آیا درب ورودی تاشو باید به صورت دستی باشد یا خیر، ما در بعضی موارد عادت داریم که انتظار داشته باشیم پارامترهای خاصی برآورده شوند. این پارامترها شامل مفاهیمی است که هر دربی که ما استفاده می کنیم عموما دارای کارکرد مناسب باشد. اکثر افرادی که از درب استفاده می کنند آگاهی از احتمال صدمه شخصی از یک درب خراب را ندارند.

آیا درب های دستی امن تر هستند؟

تعیین اینکه کدام درب امن ترین است، دشوار است. مشاهدات من به عنوان شاهد کارشناسان درب، این است که در هر مورد، متغیرهای مستقل زیادی وجود دارد که هیچ گرایش یا علایق تکراری خاصی وجود ندارد که بتوان هر مقایسه قطعی را انجام داد.

تولیدکنندگان سخت افزار و یراق آلات درب های تاشو آفن در اروپا محصولات خود را توسط آزمایشگاه های آزمایشی مستقل ارزیابی می کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها قبل از ارائه خدمات عمومی به استانداردهای امنیتی رسیده اند. آزمایشگاه های گوناگونی این دستگاه ها را تأیید می کنند و طراحی را مورد بررسی قرار می دهند تا زمانی که عملکرد درب های تاشو آذران فضا نما به طرز معقولی از حداقل استانداردها فراتر رود.

با توجه به مجموعه خاصی از الزامات، قرار دادن محصول و محل نصب درب های تاشو، درب هایی با یراق آلات با کیفیت آفن سطح عملکرد بالاتری نسبت به سایرین ارائه می دهد. با این حال، به طور کلی نمی توان گفت که هر نوع درب، در زمان بسیار طولانی  بتواند مناسب و ایمن باقی بمانند . اما کیفیت تجهیزات و مواد به کار برده شده می تواند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد و به  استانداردهای صنعتی برای طراحی برسد، درب تاشو از جنس آلومینیوم و شیشه از انتخاب های قابل قبول برای فضاهای محدود است. اگر حتی درب های با کیفیت بالا هم به درستی نگهداری نشوند، هر دو این گزینه به طور بالقوه خطرناک می شوند.

درب شیشه ای تاشو به دلیل کاهش شعاع عملکرد، مناسب برای راهرو ها و فضاهای کم عرضی است که برای نصب دیگر انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با محدودیت فضا مواجه اند. این درب ها به درب شیشه ای اتوماتیک اتوبوسی یا آکاردئونی نیز معروف هستند، چرا که درست همانند درب های قدیمی اتوبوس ها، به صورت آکاردئونی باز و بسته می شوند. این جمع یا تاشدگی می تواند به سمت داخل و یا خارج ساختمان باشد.

درب تاشو آفن انتخاب درستی برای تحقق بخشیدن به راه حل مناسب مشتری در فضاهای کوچکتر و نوین تر است که به طور کامل با روش اجرای معماری سازگار است. 

ویژگی های درب تاشو Folding 

جدا سازی فضا توسط اینگونه درب های تا شونده به کناره ها

استفاده از پروفیل آلومینیومی و شیشه

استفاده از یراق آلات اروپایی

تنوع در سایز، ارتفاع تا 210 سانتی متر و عرض نامحدود

از اینگونه درب ها به عنوان پارتیشن متحرک نیز می توان استفاده کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe