تاثیرات یک طراحی خوب در دکوراسیون داخلی

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

امروزه تاثیرات طراحی داخلی فضاهای مختلف بر خلق و خو، روحیه، پیشرفت کاری و آرامش زندگی از نظر علم کاملا به اثبات رسیده است و به همین دلیل در سال های اخیر بیش از پیش افراد به اهمیت و کاربرد آن پی برده اند. هدف از دکوراسیون داخلی هماهنگ سازی جلوه های ظاهری و عملکردی اجزا ، رنگ ها و مبلمان اداری در فضا می باشد.

اصولی که ابزار کار طراحان است

بسیاری از طراحان داخلی کار دکوراسیون داخلی نیز انجام می دهند. با این که ممکن است برخی از طراحان داخلی صرفا به طراحی داخلی فضاهای مختلف بپردازند، لازم است که با تاثیرات طراحی در دکوراسیون داخلی آشنا و مسلط باشند. همچون طراحان زبده و متخصص آذران فضا نما چرا که لازم است هنگام طراحی بخش های مختلف، به دکوراسیون و چیدمان مبلمان و نور فضا توجه داشته باشند و تناسبات و فواصل عناصر داخلی را در نظر بگیرند.

1.رنگ

2.نورپردازی

3.دیوارها

4.کف 

5.رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ یکی از مهم ترین جنبه های ظاهری در هر طراحی می باشد. رنگ نه تنها می تواند بر خلق و خوی افراد در یک فضا تاثیرگذار باشد، بلکه می تواند در ایجاد تداوم و ماندگاری در فضا و محیط کمک کند. شاید پیش نیاز اساسی در دکوراسیون داخلی شناخت رنگ ها باشد. بنابراین قبل از هر اقدامی چه برای طراحان داخلی و چه شما که قصد دارید خانه تان را خود شخصا دکوراسیون داخلی نمایید لازم است از ویژگی ها و نقش رنگ ها اطلاع کافی داشته باشند. دیزاین داخلی نیاز به دانش بالا در رنگ شناسی دارد.
 

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی ها علاوه بر اینکه فضا را برای عملکردهای مختلف روشن می نمایند، در ایجاد خلق و خوی افراد تاثیرگذار هستند. اتصالات روشنایی و طراحی نورپردازی لازم است که به دقت انتخاب شوند چرا که تغییر و جابجایی در نورپردازی ثابت نیازمند هزینه اضافی در آینده خواهد بود و در تناسبات زیبایی کلی فضا ممکن است اختلال ایجاد کند. طراحان داخلی نقش مهمی در طراحی نورپردازی فضا دارند.

 طراحی خوب در دکوراسیون داخلی

چرا که محل قرارگیری پریزها و کلیدهای روشنایی باید به درستی انتخاب شوند تا عملکرد خود را به خوبی انجام دهند. انواع اصطلاحات نورپردازی در طراحی داخلی می تواند شامل این موارد باشند: نورپردازی کاذب، نور طبیعی، آباژورها، نورپردازی متمرکز، تجهیزات روشنایی که شامل لوسترها، لوسترهای آویزی و ..

بافت و تکسچر در دکوراسیون

تکسچر و یا بافت به فضا ظاهری بصری و عمق می بخشد. دکوراسیون داخلی نیازمند هماهنگی در بافت های متنوع در یک فضا می باشد. تکسچر ها و یا همان بافت ها می توانند حس و حال یک فضا را تغییر دهند.
طراحان از عناصر مختلفی برای ایجاد تکسچر استفاده می کنند: پرداخت نقاشی ساختمان، منسوجات مانند پرده و پارچه مبلی، دیوارپوش ها و لوازم جانبی. همانطور که بی نهایت رنگ با نقاشی بدست می آید. راه های زیادی نیز با روش های گوناگون نقاشی برای خلق تکسچر وجود دارد. دیوارپوش از مواردی هستند که تامین کننده ی بخش بزرگی از خلاقیت و فضا سازی در مکان های متفاوت را امکان پذیر می کند. تکسچرهای مختلفی از طریق تکنیک هایی که هنگام نقاشی می توان بر روی دیوار پوش ها می توان به کاربرد ایجاد می شود که ممکن است از طریق ترکیب مواد دیگر با رنگ نقاشی و یا اینکه پس از پایان کار ایجاد کرد. دیوارپوش ها می توانند سبک و استایل هر فضایی را تعریف کنند و همچنین به هر فضایی عمق و ویژگی های بصری ببخشند. 


کفپوش
 
کف یکی از جنبه های مهم هر فضا است، ده ها نوع کفپوش وجود دارد. انتخاب کفپوش ها باید بر اساس فرم و عملکرد انجام شود. هنگام ترکیب بافت ها در کف، مهم است که به یاد داشته باشید که کف ها در معرض آلودگی هستند. بنابراین، اگر می خواهید از یک کفپوش پایدار در طراحی داخلی فضا خود استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی با رنگ طوسی و سفید

مهم است که در مورد میزان ترافیکی که به فضای شما وارد می شود فکر کنید. اطمینان حاصل کنید که چه قدر متریال کفپوش می تواند ترافیک افراد، اشعه UV، گرد و خاک کفش ها، موی حیوان خانگی و خرده ریزها را کنترل کند. در اینجا برخی از گزینه های کفپوش که تکسچر در یک فضا را ایجاد می کنند آمده است: چوب، رنگ، کفپوش پی وی سی.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe