تاثیرات رنگ کابینت ها در اشتهای افراد خانواده

13 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

آشپزخانه یکی از شلوغ ترین و مهمترین بخش های خانه است و به همین دلیل طراحی و دکوراسیون آشپزخانه ها اهمیت ویژه ای دارد. یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون داخلی آشپزخانه کابینت ها هستند. با رعایت اصول و قوانین طراحی کابینت می توانید آشپزخانه ای با دکوراسیون فوق العاده شیک و زیبا داشته باشید.

در انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه، گام اول انتخاب متریال و گام بعدی انتخاب رنگ آن است. انتخاب رنگ کابینت به سلیقه شما بستگی دارد. این روزها کابینت های ام دی اف محبوب ترین کابینت ها هستند که با دارا بودن روکش های زیبا و رنگ و طرح دار زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می کنند. در این مطلب شما را بهترین رنگ های کابینت های ام دی اف آشنا می کنیم.

کابینت آشپزخانه

نکات مهم پیش از انتخاب رنگ کابینت

  • ابعاد آشپزخانه

ابعاد آشپزخانه تاثیر مستقیمی در انتخاب رنگ کابینت دارد. برای آشپزخانه های کوچک کابینت های ام دی اف به رنگ روشن بهترین انتخاب هستند زیرا کابینت های با رنگ روشن تر فضا را بزرگتر از ابعاد واقعیش نشان می دهند.

  • روشنایی

عامل دیگر تاثیر گذار در انتخاب رنگ کابینت، میزان نورگیری و روشنایی آشپزخانه است. کابینت های تیره در آشپزخانه ها پرنور بسیار زیبا هستند اما برای آشپزخانه های کم نور بهتر است کابینت هایی با رنگ های روشن انتخاب کنید.

  • نظافت کابینت

کابینت های روشن زودتر کثیف می شوند و شما مجبور می شوید زمان بیشتری برای نظافت آن ها بگذارید. اگر مشکل زمان دارید بهتر است کابینت های با رنگ تیره برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

و اما اید های متفاوت برای خانه هایی با رنگ های سرد تر و فضاهای روشن تر.

آیا به این فکر کرده اید که رنگ کابینت های آشپزخانه جزیی از دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها می باشد؟ رنگ ها در وسایل از جمله کابینت های یک آشپزخانه ی توانند مکمل و یا تولید کنندگان حسی متفاوت باشند. اینکه رنگ های اشتها آور کابینت اصولن رنگ های تیره تری هستند که می توان ترکیب رنگ کابیت ها را با دیگر عناصر طراحی فضا آمیخت.

پس به سراغ رنگ های تند و خوش اشتها در انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه می پردازیم.

کابینت های آشپزخانه با رنگ قرمز

اگر به تاثیر رنگ‌های کابیت ها بر روحیه‌ی آدم‌ها علاقه دارید، حتما می‌دانید قرمز رنگی است که اغلب با عشق و روابط عاطفی و هیجان در ارتباط است. اما آیا می‌دانستید این رنگ کابینت می‌تواند اشتها و سوخت و سازتان را بالا ببرد. این ویژگی باعث می‌شود قرمز انتخاب عالی برای کابینت آشپزخانه تان باشد! اگر فکر می‌کنید انتخاب کابینت آشپزخانه با رنگ قرمز جسارت زیادی می خواهد باید دوباره درباره اش فکر کنید.

کابینت

کابینت های آشپزخانه با ترکیب رنگ های قرمز و طوسی

 یک ترکیب محبوب و پرطرفدار دیگر در انتخاب رنگ کابینت ها که در فضای مدرن و امروزی جایگاه ویژه‌ای دارد. قرمز و طوسی دو رنگ خنثی و تیره هستند که هم حس انرژی و جنبش و زندگی دارند و هم بسیار برای انتخاب رنگ کابینت ها رنگهایی مدرن و آرامبخش هستند.کف آشپزخانه تان که تماما طرح چوب باشد، این ترکیب رنگ کابینت ها فضا را به کمال رسانده است.

کابینت های آشپزخانه با ترکیب رنگهای زرد و قرمز

انتخاب این دو رنگ برای کابینت های آشپزخانه فضای یک آشپزخانه سرد و  دلگیر را گرم  و جذاب می کند و به فضای خسته کننده آشپزخانه انرژی می دهد.دو رنگ که هم شادابی دارند هم هیجان ایجاد می کنند و با تابش خورشید بر روی کابینت ها در آشپزخانه های با نور خوب می تواند حس گرمتری به آشپزخانه مان ببخشد. برای ایجاد حس پویایی و تحرک، ترکیبی از آنها  را به کار ببرید و برای ایجاد احساس  ملایم تر از آنها را با رنگ سفید ترکیب کنید.

کابینت های آشپزخانه با ترکیب سه رنگ قرمز و سفید و آبی

رنگ آبی برای کابینت باعث تغییر فضای بچه گانه ی آشپزخانه به یک محیط کاملا مدرن و کامل می شود. مقدار زیاد رنگ سفیددر کابینت ها در آشپزخانه و صفحه کابینت آشپزخانه جسارت و شادی و سرزندگی را به این فضا می بخشد.حال اگز کمی قرمز هم در رنگ کابینت ها داشته باشیم، شادی و آرامش و اشتها را با هم تجربه می کنیم.

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه با رنگهای قرمز و نارنجی مدرن

ترکیب رنگ های ملایم و تند در فضای آشپزخانه کاملا موثر است. آویز قرمز طلایی در بالای صندلی های ناهار خوری مدرن قرمز نارنجی ، دیوار های سفید و تابش نور طبیعی خورشید یک پالت از رنگ های تازه و تسکین دهنده را ارائه می دهد. سایه های مختلف خاکستری، تقریبا سیاه و سفید به رنگ خاکستری روشن در سیستم نورپردازی مسیر تک رنگ ، پنجره های باریک بلند و لوازم همه به نوعی خنثی خوانده می شود. کابینت آشپزخانه و پارکت چوبی و وسایل آشپزخانه در هماهنگی کنتراست فضا نقش مهمی دارند.

آذران فضا نما می تواند در انتخاب رنگ کابینت مناسب دکوراسیون آشپزخانه ی شما همراهتان باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe