تأثیر گارانتی و خدمات پس از فروش بر تجارت یک شرکت

12 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

خدمات پس از فروش در واقع برای کسب رضایت مشتری و اطمینان او از تولیدکننده عرضه می‌شود که بنا به محصول و خدمات متفاوت هستند و هر شرکتی بنا به مقتضیات خود آنها را برای مشتریان در نظر می‌گیرد.‌ گارانتی نیز نوعی حمایت از مصرف‌کننده است.

خدمات پس از فروش نه فقط ضامن بقا و تداوم تولیدکنندگان و شرکت‌های ارائه خدمات است، بلکه از مهم‌ترین عوامل مؤثر برای رقابت در بازار جهانی است که می‌تواند شامل حمل و نصب و راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری، تهیه و توزیع قطعات یدکی، مستندسازی، آموزش و تضمین باشد.

این روزها نه تنها افراد در زمان خرید یک کالا داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش آن را در نظر دارند، بلکه در خدماتی که به آنها ارائه می‌شود نیز داشتن این گارانتی از اهمیت برخوردار شده است. خرید کالا و خدماتی با گارانتی و ضمانت، مصرف کننده و مشتری را ترغیب می‌کند که به سراغ آن برود و بیشتر افراد دوست دارند محصولی را خریداری کنند که دارای ضمانت باشد.

 شرکت آذران فضانما

حتی ممکن است در تمام زمانی که از آن کالا استفاده می‌‌کنند، هرگز به گارانتی آن نیاز نداشته باشند، ولی در هر حال داشتن گارانتی نوعی حس امنیت در خرید ایجاد می‌کند که مصرف کننده به آن حس نیاز دارد. به خصوص در کالاهایی که پر مصرف هستند و یا آنها که بابتشان هزینه زیادی پرداخت شده است، این نیاز پر رنگ‌تر است.

مزایای خدمات پس از فروش و گارانتی

در واقع، یک فروشنده و ارائه دهنده خدمات می‌داند که حفظ مشتری و مشتری مداری بسیار ارزشمند است و شرکت‌ها و افرادی که از هوشمندی کافی برخوردار باشند با توجه به این مطلب خدمات و محصولات خود را عرضه می‌کنند.

خدمات پس از فروش موجب می‌شود که پس از پایان کار ارتباط شرکت و مشتری همچنان حفظ شود و پایدار بماند که خود برگ برنده‌ای برای آنها محسوب می‌شود. به ویژه ارائه‌ خدمات پس از فروش در بازه‌های زمانی منظم یاد شما را در ذهن مشتری ماندگارتر می‌کند. همین که به مشتریان و مصرف کنندگان این اطمینان خاطر داده شود که مدت طولانی خواهند توانست از خرید خود بهره ببرند، شرکت موفق شده است یک مشتری را برای خود حفظ کند و مشتری به آنها وفادار خواهد ماند.

شرکت‌های با تجربه و هوشمند می‌دانند که هزینه جذب مشتریان جدید ارزان‌تر و راحت‌تر است، اما حفظ مشتریان قدیمی درست است که هزینه بیشتری را متحمل آنها می‌کند، اما سودآوری بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.

 شرکت آذران فضانما

در ضمن، از مزایای خدمات پس از فروش برای مشتریان این است که هر زمان که با آن محصول یا خدمات دچار مشکل شوند، این حس را خواهند داشت که تنها نیستند و گاهی فقط با یک تماس همه چیز مثل اول خواهد شد. در ضمن، همین که مشتری احساس کند مجبور نیست هزینه اضافی بابت تعمیر بپردازد و تحت پوشش خدمات پس از فروش قرار دارد، حس بهتری به شرکت و تولدکننده پیدا می‌کند و همین امر موجب می‌شود که آن را به دوستان دیگر خود نیز معرفی کند. گاهی خدمات بیش از انتظار مشتریان آنها را شگفت زده می‌کند و شرکت و صاحب یک تجارت را در چشم آنها خاص جلوه خواهد داد.

بهترین کاری که شرکت‌ها و صاحبان تجارت می‌توانند انجام دهند این است که به قول‌ها و گارانتی‌هایی که به مشتریان و مصرف کنندگان خود می‌دهند پایبند باشند و به آنها عمل کنند و به این شکل خواهند توانست اعتماد و اطمینان آنها را برای همیشه جلب کنند. البته باید خاطر نشان کرد که هیچ چیز به اندازه بی توجهی مشتری را ناامید نمی‌کند.

شرکت آذران فضانما با احساس مسئولیتی که در برابر خسارات احتمالی وارده دارد، با مشاوره و رهنمودهای کارشناسان در تمام لحظات به دنبال ارائه بهترین نوع خدمات به مشتریان است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe