بهترین متریال برای ساخت پارتیشن های اداری چیست؟

22 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

انتخاب بهترین متریال برای ساخت پارتیشن های اداری

دکوراسیون داخلی هم مانند دیگر صنایع در کشور ما در حال تغییر است و رو به سوی مدرن شدن دارد. به این ترتیب، در نوع مصالح و متریال ساخت همه امور مربوط به دکوراسیون داخلی تغییراتی ایجاد شده است. پارتیشن ‌ها سال‌ ها است که جزء جدا نشدنی محیط‌ های اداری شده‌ اند و در متریال ساخت پارتیشن‌ های اداری نیز تغییراتی ایجاد شده است. متریال نو با ساختار و رنگ ‌های متنوع کاربرد خاص خود را پیدا کرده ‌اند و طرفداران خود را دارند.  
در طراحی پارتیشن ‌ها و مبلمان اداری متریال نقش مهمی دارند و بسیار تعیین‌ کننده هستند. در گذشته پارتیشن ‌های دو جداره بسیار ضخیم و به قطر 20 سانتی متر بودند و با پیشرفت فناوری و تولید ترکیبات جدید ضخامت بافت ‌های چوبی پارتیشن دوجداره به 10 سانتی متر نیز کاهش یافته است. کم شدن ضخامت پارتیشن‌ ها خود از مزایای متریال جدید است که هم زیبایی بیشتری دارند، هم جای کمتری را اشغال می‌کنند. البته پارتیشن ‌های دوجداره عایق صوت و دما متریال خاص خود را دارند. امروزه متریال مقاوم ‌تر و به صرفه ‌تر و با سرعت تولید بالاتری به بازار عرضه شده است و با طیف وسیعی از پارتیشن‌ ها مواجه هستیم. گاهی ترکیب متریال ‌ها با هم مانند استفاده هم‌ زمان چوب و فلز این امکان را فراهم می ‌سازد که پارتیشن به راحتی با دیگر الما‌ن ‌های مختلف دکوراسیون مانند کف و دیوار محیط هماهنگ شود. همان طور که گفتیم متریال های متنوعی برای ساخت پارتیشن های اداری ارائه شده است و شما با توجه به محیط و کاربرد آن ها، می توانید از این متریال ها استفاده نمایید. در این مقاله درمورد بهترین متریال های مصرفی در ساخت پارتیشن ها صحبت می کنیم. 

متریال های استفاده شده در پارتیشن های اداری متریال های استفاده شده در پارتیشن های اداری

متریال ساخت پارتیشن ‌های اداری

پارتیشن ‌ها از متریال گوناگونی ساخته می ‌شوند. از جمله این متریال می ‌توان ام دی اف، نئوپان، آلومینیوم، پی وی سی، چوب، شیشه و... را نام برد. همان طور که می ‌دانید، پارتیشن ‌های اداری در دو شکل پارتیشن دو جداره و پارتیشن تک جداره ساخته می ‌شوند. در درون مدول ‌های شیشه ‌ای پارتیشن‌ های دو جداره قابلیت نصب پرده کرکره با ضخامت ‌ها و رنگ‌ های مختلف وجود دارد. نصب پرده کرکره برای تنظیم نور محیط و در مواردی حفظ حریم خصوصی کاربرد دارد. 
پارتیشن ‌ها از هر جنس و متریالی که ساخته شوند مزایا و احیاناً معایب خود را دارند. برخی از آن ها در مقایسه با بقیه سبک ‌تر هستند و اگر بخواهید آن ها را جا به جا کنید با دردسر کمتری مواجه خواهید بود. متریالی که تنوع رنگ بیشتری دارند، کار شما را در انتخاب رنگ مناسب محیطتان راحت ‌تر‌ می‌ کنند. 
شیشه ‌ها به دلیل داشتن این قابلیت که قادرند نور را از خود عبور دهند، از متریال پر طرف دار برای ساخت پارتیشن‌ های اداری هستند. درب پارتیشن‌ های اداری نیز ممکن است با توجه به متریال پارتیشن‌ ها و متناسب با آن از متریال گوناگون و به شکل‌ های شیشه ‌ای، چوبی، ام دی اف و... باشد. در ساخت پارتیشن‌ های دوجداره ممکن است از چوب، آلومینیوم، ام دی اف، نئوپان یا شیشه به کار رود. ممکن است بدنه پارتیشن از شیشه و ساختار آن نیز از جنس شیشه باشد که نمایی شبیه پنجره به آن می‌ دهد. برای انتخاب پارتیشن مناسب فضای خود باید به دکوراسیون و متریالی که در ساخت مبلمان اداری به کار رفته است توجه کنید. اینکه میزها از چه جنسی هستند، دیوارها با چه تزئین شده‌ اند و چه کفپوشی روی زمین را پوشانده است، شما را به درستی در انتخاب متریال هدایت خواهد کرد. 

عوامل مؤثر در کیفیت پارتیشن ‌های اداری

عوامل تاثیر گذار بر کیفیت پارتیشن ها به شرح زیر می باشد:

  • کیفیت جنس ام دی اف، شیشه، آلومینیوم و سایر متریال
  • کیفیت قفل و یراق
  • جابه‌ جایی و مونتاژ و جداشوندگی سریع و آسان
  • کیفیت رنگ و روکش پارتیشن و سایر موارد

برای انتخاب متریال مناسب ساخت پارتیشن اداری بهتر است از متخصصان در این حوزه مشاوره و راهنمایی بخواهید تا آن ها با توجه به محیط و بودجه‌ ای که برای این کار در نظر گرفته ‌اید، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند. 
گروه صنعتی آذران در زمینه ساخت پارتیشن ‌های اداری تجربه فراوانی دارد و برای ساخت آن ها از بهترین متریال پارتیشن های اداری متناسب با مکان و بودجه ‌ای که برای آن در نظر گرفته‌ اید، استفاده می‌ کند. برای ساخت و خرید انواع پارتیشن اداری با این مجموعه در تماس باشید. 

متریال استفاده شده در انواع پارتیشن ها  متریال استفاده شده در انواع پارتیشن ها 

شما می توانید از صفحات زیر نیز بازدید نمایید:

بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت پارتیشن اداری
کاربرد پارتیشن ریلی، متحرک و جمع شونده
تقسیم فضا در اتاق نشیمن و مهد کودک با پارتیشن
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe