بهترین ترکیب رنگی برای آشپزخانه ام کدام است؟

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

اینکه چه رنگی را برای آشپزخانه ام انتخاب کنم که زیبا و در عین حال بهترین رنگ باشد تا حدودی به سلیقه و علاقه ی خودم بستگی دارد اما وقتی آشپزخانه کوچک باشد ترجیح همه افراد رنگ هایی است که باعث بزرگتر جلوه دادن آن شود، در این مطلب چند نمونه از بهترین و زیباترین سبکهای رنگ آمیزی در آشپزخانه های کوچک را میبینیم که می تواند الگوی مناسبی برای انتخاب طرح و رنگ مد نظر آشپزخانه مان باشد.

در طراحی داخلی دکوراسیون آشپزخانه بهترین رنگ کابینت آشپزخانه شاید در نگاه خیلی از افراد رنگ های خنثی و در طیف رنگ سفید است. اما بیایید ببینیم آیا رنگ هایی هستند که چهره ی دکوراسیون آشپزخانه ی ما را زیر و رو کنند و به فضای داخلی تان روح تازه ببخشند. 

رنگ مناسب برای آشپزخانه های کوچک

کابینت رنگ کرم و قهوه ای روشن انتخاب مناسبی برای آشپزخانه های کوچک هستند. رنگ کرم و یا قهوه ای کم رنگ رنگهایی زیبا هستند که ما  می توانیم کابینت های آشپزخانه مان را به این ترکیب رنگ انتخاب نماییم. بهتر است که برای رنگ کابینت آشپزخانه کوچکمان از ترکیب رنگ کرم و قهوه ای استفاده کنیم  زیرا ممکن است رنگ کرم به تنهایی فضا آشپزخانه را یکنواخت و خسته کننده کند. اما اگر ما می خواهیم از این رنگ برای کابینت های خود استفاده کنیم حتما باید از مطابقت آن با دکوراسیون آشپزخانه مان مطمئن شویم زیرا اگر رنگ کابینت با رنگ های موجود در دکوراسیون آشپزخانه شما مطابقت نداشته باشد ممکن است  دکوراسیون آشپزخانه تان نامطلوب شود.

رنگ های کرمی و قهوه ای برای آشپزخانه

آشپزخانه ای خلاقانه و متفاوت طراحی کنید

معمولا افراد از ریسک کردن و استفاده از رنگ های شاد و متفاوت در کنار هم برای کابینت ها می ترسند و در نتیجه اکثرا رنگ سفید را برای کابینت ها و طراحی آشپزخانه های خود برمی گزینند. درست است که رنگ سفید رنگی زیبا ، دلباز ، در دسترس و همیشه روی مد است اما انتخاب رنگ های دیگر کابینت میتواند تفاوت چشمگیری بین محیط شما و دیگران ایجاد کرده و هم چنین تاثیر مثبتی در خلق و خوی شما بگذارد. اگر برای خلق محیطی جدید و هیجان انگیز وسوسه شده اید همراه ما باشید.

آشپزخانه خود را جذاب تر کنید

برای افزودن کمی جذابیت به کابینت های ساده ی آشپزخانه مان ، طراحان آفن رنگ آبی روشن تر را برای زمینه کابینت ها و آبی تیره را برای درهای آن پیشنهاد می دهند.چون همانطور که رنگ کمرنگ آبی کابینت ها آرامش را انتقال میدهند ، وظیفه ی تیرگی کابینت های آبی پررنگ هم انتقال انرژی و کنتراست بیشتر در فضاست.

استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه

آشپزخانه محیطی هیجان آور و شادی آور

از آن جایی که رنگ نارنجی ، رنگی تند ، هیجانی، اشتها آور و چشمگیر است ، از به کار گیری آن در کل کابینت ها خودداری کرده و سعی کنید با رنگ روشن تر ترکیب شود.یعنی در میان کابینت های نارنجی کابینت های زرد را بگذاریم. استفاده از این ترکیب رنگ ها را به کنجی خاص اختصاص دهید نه همه ی محیط تا از شلوغ شدن و اغتشاش بصری جلوگیری شود.

استفاده از رنگ نارنجی در آشپزخانه

آشپزخانه محیطی زنده و هیجان آور

رنگ طوسی هم از آن جمله رنگ های خنثی است که مکمل هر رنگی می تواند باشد. برای افزودن کمی هیجان و زنده کردن محیط ، رنگ نارنجی تیره برای کابینت ها را انتخاب کنید. اما همانطور که در ترکیب رنگی قبل گفتیم رنگ نارنجی جهت دستیابی به بهترین نتیجه تنها در قسمتهایی به کار برود. هم چنین انتخاب اجزای دیگر مانند صندلی یا کفپوش با  ترکیب رنگی ملایم تر همچون طوسی در بین کابینت ها در متعادل کردن فضا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

استفاده از رنگ نارنجی و طوسی در آشپزخانه

آشپزخانه ی گرم و صمیمی طراحی کنید

 ترکیب رنگی کابینت هایی که از قرمز و سبز تشکیل شده ، از حال و هوای کریسمس الهام گرفته شده و دو رنگ خاص را در کنار هم قرار داده است. هم چنین انتخاب کابینت با ایده ی رنگ چوب برای سقف و کف ، به گرم و صمیمی تر شدن فضا کمک شایانی می کند .یا اینکه باز هم از اجزای ملایم کننده و متعادل کننده در بین کابینت ها و در فضا استفاده کنید.

استفاده از رنگ های قرمز و سبز برای آشپزخانه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe