بررسی نقاط مثبت مبلمان اداری

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

یکی از فضاهایی که نیاز به زیبا بودن و داشتن محیطی شکیل دارد، محیط کاری و اداری می باشد. افراد برای شکیل به نظر رسیدن این محیط باید بکوشند و از تمام تجهیزات استفاده نمایند. یکی از این ادواتی که در این محیط استفاده می شود مبلمان اداری است. مبلمان اداری نمونه های مختلفی دارد و در فضای اداره جات و یا دفترهای مدیریتی مورد استفاده قرار می گیرد. مبلمان اداری دارای اجزای مختلفی است و طیف وسیعی را شامل می شود. ما در این متن سعی داریم مبلمان اداری را از تمام جهات مورد بررسی قرار داده و نقاط منفی و مثبت آن را شرح دهیم. از اینکه ما را تا پایان متن همراهی می نمایید بسیار متشکریم.

مبلمان اداری چیست؟

در ابتدا خوب است با مبلمان اداری آشنا شویم و بفهمیم که این کلمه چه چیزهایی را در بر می گیرد. نام مبلمان اداری را می توان به سرویس های چوبی که در ادارات استفاده می شود نسبت داد. این نام می تواند شامل نمونه هایی مانند میز مدیریت، صندلی های اداره، انواع قفسه ها، پارتیشن بندی، و ... باشد. مبلمان اداری در تمام فضای محیط کار و اداره گسترده می باشد و افراد با یک چیدمان خاص از این وسایل در محیط کار خود استفاده می نمایند. مبلمان اداری هر چقدر زیبا و شکیل انتخاب شود فضای محیط کار و یا آن اداره زیباتر به نظر می رسد.

مبلمان اداری

کاربرد مبلمان اداری چه می باشد؟

با توجه به نام مبلمان اداری همگان بر این باورند که این مبلمان فقط در فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردی دیگر جز آن ندارد. اما می توان گفت از این مبلمان به تنهایی در محیط های اداری استفاده نمی شود و در مکان هاییدیگر مانند سینماها، مکان های تجاری و اقتصادی و سایر مکانها مانند فرودگاه ها نیز استفاده می شود و اینطور نیست که این مبلمان به تنهایی در فضای اداری کاربرد داشته باشد.

چگونه می شود فضای اداره و یا محیط کار را با مبلمان اداری تغییر داد و زیباتر نمود؟

امروزه استفاده از میز و صندلی های قدیمی در دنیا و ایران منسوخ شده است و بسیاری از محیط های اداری و کاری رو به مبلمان اداری مدرن آورده اند. این نوع از مبلمان ها با توجه به اینکه بسیار مدرن هستند اصول ارگونومی در آن ها رعایت شده و افراد روی آن ها احساس راحتی نموده و کمترین فشار را بر روی ستون فقرات خود تحمل می نمایند. گسترش طرح های بیشمار مبلمان اداری باعث شده تا با استفاده از این طرح های متنوع محیط های اداری و کاری رنگ و بوی مدرنی به خود بگیرد و در عین حال بسیار شکیل و زیبا به نظر آیند. در ادامه به نمونه های مختلف و انواع این تجهیزات بیشتر رسیدگی خواهیم کرد.

صندلی اداری در مبلمان اداری چه جایگاهی دارند؟

شاید بتوان گفت مهم ترین بخش مبلمان اداری را صندلی اداری تشکیل می دهد. این بحث از آن جهت اهمیت دارد که افراد اداری بیشتر زمان خود را پشت میزها سپری می کنند و باید جای نشیمن درستی داشته باشند. این جای نشیمن باید طوری باشد تا کمترین فشار را به ستون فقرات کارمندان وارد آورد پس می توان گفت مهم ترین بخش از مبلمان اداری را صندلی های اداری تشکیل می دهند. از طرفی صندلی هایی که برای ارباب رجوع استفاده می شود باید استاندارد باشد تا افراد مراجعه کننده نیز این راحتی را احساس کنند. باید سعی شود که این صندلی ها از بهترین نوع از نظر شکلی انتخاب گردد زیرا این صندلی ها در شکیل بودن محیط بسیار موثر می باشد. در کل می توان نتیجه گرفت که صندلی اداری در مبلمان های اداری بیشترین نقش و حیاتی ترین نقش را ایفا می نمایند و در انتخاب آن ها باید نهایت دقت را به خرج داد.

مبلمان اداری آذران

میز اداری چه نقشی در مبلمان اداری ایفا می نماید؟

یکی دیگر از نمونه هایی که در مبلمان اداری بسیار مهم می باشد، میزهای اداری است که نقش بسزایی در زیباسازی محیط و تاثیرات ارگونومی ایفا می کند. میزهای اداری باید طوری انتخاب شوند که با صندلی ها و دیگر موارد مربوط به مبلمان اداری هم خوانی داشته باشند. از آن جهت که میزها اکسسوری هایی می باشند که کارمندان بر روی آن کار انجام می دهند باید این میزها طوری انتخاب شوند که کارمند پشت آن راحت باشد. از طرفی میز باید با صندلی هم خوانی داشته باشد، این هم خوانی از این جهت می باشد که صندلی طوری انتخاب شود که اصول ارگونومی رعایت شده باشد و بر روی میز اشراف کامل داشته باشد. البته در انتخاب این میزها باید به میز کنفرانس نیز توجه کرد این میز در دکوراسیون اتاق های کنفرانس بسیار مهم می باشد، پس می توان نتیجه گرفت که میز های اداری نیز بسیار در این نوع از مبلمان تاثیر گذار است و باید به درستی و طبق یک قاعده و ضوابط خاص انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرد.

دیگر اکسسوری ها در مبلمان اداری

در مبلمان های اداری به جز میز و  صندلی اکسسوری های دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. این اکسسوری با توجه به کارایی که در محیط های اداری و کاری دارد بسیار در زیبا سازی محیط تاثیر گذار است. به طور مثال برای یکی از این اکسسوری ها، می توان کمدها و یا فایل هایی که در محیط اداری و کاری مورد استفاده قرار می گیرد نام برد. این کمدها و فایل ها باید با دقت و ظرافت خاصی انتخاب شوند و با میزها و صندلی ها نیز هم خوانی داشته باشند. از دیگر اکسسوری ها می توان به کتابخانه ها اشاره کرد که این مورد نیز یکی از نمونه های مهم است که بیشتر در اتاق های مدیریتی از آن استفاده می شود. در کل می توان گفت باید در انتخاب مبلمان های اداری نهایت ظرافت و دقت را به خرج داد.

مبلمان اداری آذران

مزایا و معایب مبلمان های اداری

می توان از مزایای که مبلمان های اداری دارند به زیبا سازی محیط کار و رعایت بسیاری از اصول ارگونومی اشاره کرد. در متن بالا به مزایای مبلمان های اداری به دقت پرداختیم.

در اینجا شاید سوال پیش آید آیا مبلمان اداری تنها دارای ویژگی های خوب می باشد و آیا معایبی ندارند. می توان گفت  مبلمان ها دارای حداقل ترین معایب می باشند و از این معایب می توان به اشغال کردن فضای زیادی از محیط کار و یا اداره اشاره کرد اما در حقیقت این عیب نیز برطرف شده است؛ زیرا می توان این مبلمان را طوری انتخاب نمود که فضا را به درستی مدیریت کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe