ایده های طراحی دکوراسیون داخلی برای مغازه های کوچک

28 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

طراحی داخلی، حرفه ای است که برای خیلی از مردم دنیا جاذبه های زیادی دارد. این حرفه که تلفیقی از علم مهندسی و هنر است، با یافتن بهترین راه ها برای چیدمان منزل و محل کار و با انتخاب مناسب ترین وسایل با توجه به شرایط، گام های موثری را در بهبود دادن به کیفیت زندگی انسان ها برداشته است.

طراحی داخلی مناسب با زندگی و بر اساس جدید ترین متد های روز باعث می شود تا فرد با قرار گرفتن در فضا احساس آرامش و راحتی کند و انرژی محیط نیز به راحتی میان وسایل انتقال پیدا کند. این مسئله در تمام مکان ها بسیار مهم است اما محیط های کاری و فروشگاه ها جاهایی هستند که از تاثیرات این چیدمان نفع و یا ضرر زیادی می برند، پس انتخاب یک سبک طراحی، متناسب با مساحت فروشگاه و یا کالایی که عرضه می شود می تواند کمک شایانی به افزایش بازده کسب و کار شما کند.

طراحی داخلی به معنی انباشتن تعدادی زیادی از وسایل با هدف پر کردن محل مورد نظر نیست، طراحی داخلی هنری است که می گوید چیدمان بهینه وسایل چگونه باشد و چگونه می توان از یک فضا بهترین استفاده را کرد.

ایده هایی برای طراحی داخلی محیط های تجاری 
ایده های بسیار زیاد و متنوعی برای طراحی داخلی محیط های تجاری وجود دارد، از آن جا که این مسئله از حساسیت زیادی برخوردار است و آینده کسب و کار به آن بستگی دارد به ذکر چندین ایده کارآمد در این زمینه خواهیم پرداخت؛
ایده های طراحی دکوراسیون داخلی برای مغازه های کوچک

رنگ دیوار ها
اولین آیتمی که در طراحی داخلی یک فروشگاه باید آن را در نظر گرفت دیوار است. رنگ آمیزی دیوار به سبک و سیاقی که با نوع کالا و خدمات شما نزدیکی و همخوانی داشته باشد یکی از مهم ترین اصول است که نباید نادیده گرفته شود. البته در رنگ آمیزی می توان از تکنیک های روانشناسی نیز بهره مند شد. مثلا رنگ قرمز در کل باعث افزایش هیجان افراد می شود و اشتهای آن ها را زیاد می کند. در رنگ آمیزی دیوارهای فست فود ها اغلب از این رنگ استفاده می شود.

ورودی فروشگاه

یکی از اصلی ترین مکان های یک فروشگاه که البته در فروشگاه های کوچک به دلیل مساحت کمتر دارای اهمیت بیشتری نیز می باشد، ورودی است. این مکان اولین نقطه ای است که از لحاظ بصری چشمان خریداران را درگیر می کند؛ پس در طراحی چیدمان فروشگاه باید توجه ویژه ای به ورودی کرد. این را نیز باید در نظر داشت که ورودی نباید خیلی شلوغ و در هم باشد و نباید مخاطب از نگاه کردن به آن خسته شود. استفاده از رنگ های جذاب و چشم نواز و المان های زیبا متناسب با کالای ارائه شده نیز می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد.

تعبیه مکان هایی برای عبور و مرور

نکته ای که در چیدمان طراحی یک فروشگاه بسیار حائز اهمیت است، تعبیه مکان هایی به منظور عبور خریداران و انتخاب کالا توسط آن ها است. باید راهروها جوری تعبیه شود که بیشترین دسترسی مشتری به کالا ها باشد و چیزی از دید او از قلم نیفتد. ضمن این که تنوع کالا ها نیز در این مسیر دسترسی باید بالا باشد تا مشتریان بیشتری برای حرکت در آن ترغیب شوند. فراموش نکنید که کالاهای جذاب تر فروشگاه باید بهتر در دسترس باشند.

نورپردازی

نورپردازی اهمیت بسیار زیادی در بهتر دیده شدن فضا و جذب مشتریان دارد. استفاده از نورهای سفید در تلفیق با نورهای رنگی متناسب با سبک فروشگاه و دکور آن می تواند افزایش مخاطب را به دنبال داشته باشد ضمن این که این کار فضایی دلنشین را برای حضور فروشندگان و مشتریان نیز فراهم کرده و از خسته شدن آن ها جلوگیری می کند.

ستفاده از قفسه های خلاقانه به منظور مرتب سازی فروشگاه و استفاده از فضاهای پرت
قفسه ها همیشه نجات بخش انسان در مرتب کردن فضای اطرافش بوده اند. در فروشگاه های کوچک به دلیل کمبود فضا استفاده از این قفسه ها برای زیبا سازی و مرتب کردن آن ضروری به نظر می رسد، حال با به خرج دادن کمی خلاقیت می توان این زیبایی را به حداکثر رساند.

ران فضا نما با نام اختصاری آذران با تکیه بر کارشناسان کارآموزده خود و اجرای طرح های متنوع در زمینه دکوراسیون داخلی و کسب چندین جایزه داخلی و خارجی و ایجاد برندهای کوبوآ و آفن، بهترین و اقتصادی ترین ایده ها در زمینه دکوراسیون داخلی را به مشتریان گرامی ارائه می کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe