اهمیت طراحی سه بعدی در معماری داخلی

28 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما


طراحی سه بعدی در معماری داخلی چه اهمیتی دارد؟

اهمیت طراحی سه بعدی در معماری داخلی
اهمیت طراحی سه بعدی در معماری داخلی

افراد ساعات زیادی از روز را در فضاهای داخلی هستند و بنابراین فضای داخلی ساختمان تاثیر زیادی بر روحیات آنها دارد. زمانی که نمای داخلی ناشکیب و بد فرم باشد، می‎تواند باعث در هم ریختگی روحیه افراد و ساکنین شود. زیبایی و نظم نمای داخلی چه در محل زندگی و چه در محل کار می‎تواند موجب آرامش شده و رغبت افراد را برای حضور در مکان بیشتر کند.

برای ایجاد یک نمای زیبا در معماری داخلی، به پدیده‎ها‎ی متفاوتی نیاز است که با توجه به کاربرد ساختمان مشخص می‎شوند. برای مثال نمای داخلی یک ساختمان مسکونی متفاوت از محیط اداری است. با این وجود برخی اصول و تکنیک‎ها‎ برای تغییر و زیباسازی نمای داخلی تمام ساختمان‎ها‎ یکسان است. طراحی سه بعدی یکی از روش‎ها‎ی زیبایی سازی نمای داخلی است که به شیوه نورپردازی، رنگ بندی، ایجاد طرح‎ها‎ی مدرن و متفاوت بر روی سقف و دیوارها می‎پردازد. در این روش، تمامی اصول طراحی در کنار یکدیگر، به خلق یک دکوراسیون زیبا می‎انجامد که در 3 بخش مجزا انجام می‎شود:

1- یادداشت‎ها‎ی تصویری یا اسکیس: که طراحی سریع برای بیان احساس طراح است. در این قسمت، بیننده با اولین نظر می‎تواند پیام را دریافت و به عمق زیبایی دکوراتیو پی ببرد.

2- پیش طرح‎ها‎ و تمرین‎ها‎ی طراحی یا اتود: این بخش نیاز به زمان و سلیقه بیشتری دارد که طراح با دقت بیشتری به آن می‎پردازد.

3- طراحی کامل: با الگو از فضا، انسان، طبیعت و ... بر اساس تکنیک‎ها‎ی طراحی از جمله اصول آناتومی، عمق نمایی و حجم نمایی، پرسپکتیو عمل می‎شود.

در طراحی سه بعدی چندین فاکتور اهمیت پیدا می‎کند و می‎تواند بر زیبایی هر چه بیشتر فضای داخلی ساختمان تاثیرگذار باشد که عبارتند از:

  • توانایی بررسی دکوراسیون‎ها‎ی خلق شده 
  • تسلط کامل بر نرم افزارهای طراحی 3 بعدی
  • داشتن ایده و خلاقیت برای ایجاد طرح‎ها‎ی متفاوت
  • داشتن دانش کافی در رابطه با ترکیب رنگ‎ها‎ و نورپردازی
  • مهمترین عامل در ایجاد طراحی سه بعدی داشتن پشتکار و روحیه شکست ناپذیری است

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

روانشناسی رنگ در محل کار

ارگونومی در طراحی داخلی

طراحی معماری داخلی خانه های دوبلکس شیک و زیبا

اهمیت طراحی سه بعدی در معماری داخلی

زمانی که صحبت از نمای داخلی ساختمان می‎شود، برخی گمان می‎کنند، تنها به نمای داخلی منازل و ساختمان‎ها‎ی مسکونی محدود می‎شود. این در حالی است طراحی سه بعدی در مکان‎ها‎ی مختلف از جمله ساختمان‎ها‎ی تجاری، اداری، آشپزخانه، هتل‎ها‎، نمایشگاه‎ها‎، بانک، فروشگاه‎ها‎ و ... انجام می‎شود.

در طراحی سه بعدی برای نمای داخلی، ابتدا محصولات و کارهای قبل با استفاده از بنر، کاتالوگ، CD  و ... ارائه می‎شود که مشتریان پس از مشورت با طراحان می‎توانند خواست‎ها‎ی خود را بیان کنند. مهندسین و طراحان قبل از اجرا، با بررسی و دیدن فضاهای معماری داخلی و خارجی، ساختار کلی و ایده را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی پیاده سازی می‎کنند.

در شرکت آذران فضانما، تمامی مراحل طراحی سه بعدی و مدل سازی با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی انجام می‎شود که در آن امکان تصحیح خطا وجود دارد. همچنین طراحی با سرعت بیشتری انجام می‎شود، قابلیت مشاهده طرح نهایی محصول پیش از ساخت و امکان الگوبرداری از نمونه‎ها‎ی قبل، وجود دارد که در عین حال از طراحی تکراری نیز جلوگیری می‎کند.

مزایای طراحی سه بعدی در معماری داخلی

از جمله مزایای طراحی سه بعدی در معماری داخلی می‎توان به کیفیت بالای کار نهایی، صرفه جویی در زمان و هزینه، به تصویر کشیدن تمامی اجزای داخلی سازه‎ها‎، جایگزینی مناسب برای عکس‎ها‎ی تبلیغاتی و صنعتی، بررسی نواقص فنی یک سازه قبل از اجرا در معماری و ... اشاره کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe