اهمیت درب در فضاهای بهداشتی

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

اهمیت درب ورودی 

طراحی فضای ورودی موضوعی است که به دلایل مختلف به آن اهمیت زیادی داده نمی شود اما ورود به هر فضایی به عنوان ابتدایی ترین مورد در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت خاصی برخوردار است. با الحاق عناصری چون قفسه ،کمد، وسایل ، صندلی ها ، دیوارها کامل می شود و علاوه بر کاربردی بودن در جایگاه خود ، با ترکیب عناصر زیبا و هنرمندانه و حتی ارزان قیمت می توان یک فضا را به فضایی زیبا و دوست داشتنی تبدیل کرد. گاهی با طراحی المان هایی باز شدن درب ورودی مستقیما به فضای اصلی  یا فضای داخلی که از موارد بسیار مهم در طراحی دکوراسیون فضا است.

خلوت به عنوان یکی از نیازهای اساسی انسان اهمیت بسزایی در سیستم مراقبتهای بهداشتی دارد و برآورده نشدن آن استرس بسیاری به بیمار وارد می‌کند که در روند بهبود یاش تأثیر نامطلوبی خواهد گذاشت. بسیاری از صاحبنظران اخلاق پزشکی برآوردن خلوت را ستون اصلی ارائه مراقبتهای درمانی می دانند.در فضای بهداشتی اهمیت هر المان طراحی دکوراسیون چندین برابر مهم تر می باشد در دکوراسیون داخلی یک بخش اورژانس یا اتاق بیمار در محیط بهداشتی باید به درب ها ، پنجره، حتی دیوارها توجه کامل نمود. جایگاه معماری در تحقق اهداف درمانی پزشکان تاثیر گذار است . اهمیت درب در فضاهای بهداشتی از یکی از پر اهمیت ترین موارد هستند.

درب ورودی

انواع درب ها از جهت باز شدن

 
درب ها  از نظر جهت باز شدن به دسته ی چپ باز شو و راست بازشو تقسیم می شوند. و این امر با محل جایگیری دستگیره و لولاهای درب مشخص می شود. به طور کلی درب های داخلی نباید به سمت راهرو یا هال ورودی باز شوند. توجه به این نکته که هنگام باز شدن در به سمت دیوار کناری هدایت شود، بسیار حائز اهمیت می باشد و همچنین برای تعیین راست یا چپ باز شو بودن درب باید این انتخاب به نحوی صورت پذیرد که باز شدن در به سمت دیوار و همچنین دسترسی پیدا کردن به کلید های برق برای روشن کردن آنها و فضای اتاق، باشد.اما در این تقسیم بندی ها درب های شیشه ای و کشویی هم هستند که نیاز شخص به انجام عملی مضاعف را کاهش می دهند و تسهیل ورود بدون انجام عمل فشردن دستگیره و نیرو وارد کردن را دارا هستند. در میان درب های متفاوت آذران فضا نما این درب ها ویژگیهای محیط های شلوغ تر و سریع تر را دارا هستند.پزشک در هنگام ورود با دستهای پاکیزه که از ملزومات است نیازی به استفاده از دستگیره درب نمی باشد و کار ورود راحت تر انجام می شود.


درب تمام شیشه ریلی

یکی از قسمت های کارآمد و زیبای درب ها در آذران فضا نما درب های ریلی آن می باشد. این نوع درب ها ظاهری جذاب برای جدا سازی دو فضا به وجود می آورند. درب های ریلی حداقل فضای اشغال ممکن را دارند و موجبات استفاده بهینه تری از فضای اطراف را فراهم می کند و به این دلیل است که اغلب معماران را مجذوب خود کرده اند. این نوع درب ها جذابیت خاص خود را دارند که استفاده از لولا و یراق آلات درجه یک اروپایی، این زیبایی را دو چندان می سازد.درب هایی که آسان تر باز می شوند و از پشت آنها هم توانایی مدیریت داخل فضا و بیرون فضا وجود دارد.

درب شیشه ای دستی ریلی

درب شیشه ای دستی لولایی توسط لولا مهار شده است و عمل باز و بسته شدن درب شیشه ای دستی، توسط لولا ها، کنترل و مدیریت می گردد. درب شیشه ای دستی ریلی بر روی ریلی حرکت می کند که فقط از نظر باز و بسته شدن با درب شیشه ای لولایی تفاوت دارد.
حال به این انتخاب می رسیم که کدام درب برای فضای بهداشتی حایز اهمیت است. پاسخ آذران فضا نما به این صورت است که بهترین انتخاب درب شیشه ای دستی ریلی می باشد زیرا که این مدل درب شیشه ای به هنگام و باز بسته شدن دیگر نیازی به اشغال فضا و گردش درب به جهت باز شدن نمی باشد و در نتیجه به فضای کمتری برای باز و بسته شدن دارد.
عکس دو

درب شیشه ای کشویی

درب به عنوان ورودی هر مکانی به عنوان عنصر معرف مکان شناخته می شود که میتواند موجب جذب افراد مختلف به داخل میگردد و به نوعی خوشامد گویی را بر عهده دارد. استفاده از درب شیشه ای کشویی که دارای شفافیت و سهولت در استفاده می باشد می تواند رفت و آمد را سهولت بخشد. هر کدام از انواع مختلف درب شیشه ای کشویی ریلی خود دارای مزیت های بسیاری می باشند. تنها تفاوت درب شیشه ای کشویی دستی و اتوماتیک در نصب موتور و اپراتور برای درب شیشه ای کشویی اتوماتیک می باشد که باز و بست در به صورت اتوماتیک انجام می شود. نام گذاری درب شیشه ای کشویی به دلیل نحوه باز و بست شدن آن می باشد که به صورت کشویی می باشد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe