انواع سبک های دکوراسیون داخلی کدامند؟

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

سبک های دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون منزل مدرن و جدید در سراسر دنیا تبدیل به صنعتی بزرگ و پر طرفدار شده است که با ایده های نو  و طراحی های گوناگون همراه است. در این مطلب دکوراسیون های منزل را با هم بررسی می نماییم که از اصول طراحی دکوراسیون مدرن و روز دنیا به خوبی بهره برده اند ضمن اینکه دارای رنگ بندی و زیبایی های ظاهری چشم نوازی می باشند. طراحان داخلی آفن در این مطلب شما را با طراحی های دکوراسیون منازل در سبک های گوناگون و به روز دنیا بیشتر آشنا می کنند پس لطفا ما را در ادامه همراهی نمایید.

۱. سبک دکوراسیون مدرن

ما در مقالات پیشین دکوراسیون مدرن اشاره کردیم که مدرن یک واژه گسترده است که در زمینه دکوراسیون داخلی و خارجی معمولا به یک خانه یا فضا که با خطوط صاف و منظم، پالت رنگی ساده و موادی مانند استیل و شیشه طراحی شده است گفنه می‌شود. در دکوراسیون مدرن حس سادگی در همه المان‌های منزل از جمله مبلمان مشاهده می‌شود. صاف، صیقلی، براق و شفاف از جمله ویژگی‌هایی هستند که در سبک مدرن شاهد آن هستیم. یکی از ویژگی‌های برجسته در دکوراسیون مدرن، استفاده از اشکال هندسی واضح مانند دایره‌ها و چهارگوش‌ها است. اشکال هندسی گوشه‌دار که نشان‌دهنده سرسخت بودن دنیای مدرن است، و اشکال منحنی نیز احساس حرکت و پویایی زندگی مدرن را نمایش می‌دهند. با کسب تجربیات فراوان طراحی دکوراسیون ما می دانیم که ترکیب این دو با هم تصویری واضح و شفاف از مفهوم مدرنیته را روبروی شما قرار می‌دهد. همچنین آثار نقاشی ابستره و مجسمه‌هایی با مفاهیم انتزاعی در این نوع سبک دکور خانه جایگاه ویژه‌ای دارند. 

سبک دکوراسیون مدرن _ آذران فضانما


۲. سبک دکوراسیون امروزی

دکوراسیون امروزی در سبک و معماری به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که در حال رخ دادن است، تمام آن چه در حال به وقوع می‌پیوندد و هم اکنون ایجاد می‌شود. این موضوع نشان دهنده پویایی این سبک بوده که ما را متوجه می‌سازد تغییرات دائمی و گسترده‌ای در حوزه دکوراسیون در حال رخ دادن است. این گفته یک توجیه عقلانی را نیز در پی دارد که سبک امروزی به سبک خاصی گره نخورده و خود در حال جوشش است و از حال و موجودیت کنونی الهام می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود مورد اقبال عمومی افرادی که در این دوره زمانی حاضرند واقع گردد. یک از نکاتی که در این بین به چشم می‌خورد این است که همین پویایی و تازگی تنوع چشمگیری را در این سبک پدید آورده است. تفاوت اصلی  سبک مدرن و امروزی در این است که سبک مدرن تفسیری از طراحی است که در قرن بیستم شروع شده است. از طرفی سبک امروزی یا معاصر انعطاف‌پذیری بالایی داشته و پایبندی چندانی به سبک خاصی ندارد. برای مثال در سبک امروزی ممکن است شاهد خطوط خمیده در طراحی باشیم، در حالی که در سبک مدرن این اتفاق رخ نمی‌دهد. همچنین در طراحی دکوراسیون امروزی راحتی و خودمانی بودن فضا بسیار اهمیت دارد. برخلاف سبک دکوراسیون مدرن که فضایی به مراتب رسمی‌تر را ایجاد می کند، فضای دکوراسیون امروزی (معاصر) احساس صمیمیت بیشتری را به بیننده انتقال می‌دهد.

سبک دکوراسیون امروزی _ آذران فضا نما


۳. سبک دکوراسیون مینیمال
سبک مینیمال یکی از سبک‌های پرطرفدار در بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی است. این نوع سبک تقریبا همانند سبک مدرن و از آن ساده‌تر است. در سبک مینیمالیست پالت‌های رنگی استفاده شده معمولا خنثی بوده و هیچ یک از وسایل موجود نیز بیش از حد زرق و برق‌دار نیستند. در ضمن سفید یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در سبک دکوراسیون مینیمال می باشد. ابتدا به تعریف واژه مینیمال یا مینی مال پرداخته و به سوال مینیمال یعنی چه پاسخ می‌دهیم. کلمه مینیمال واژه‌ای لاتین است (Minimal) در لغت به معنی حداقل است. اصطلاح مینیمالیست نیز با توجه به محل کاربرد آن به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است. به همین منظور طراحان دکوراسیون مینیمالیست‌ به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند. در هنر نیز مینیمالیسم یک سبک بوده و هنرمند طرح یا اثر خود را با ساده‌ترین و حداقلی‌ترین ویژگی‌ها و جزییات خلق می‌کند.

پس می‌توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و در صنعت دکوراسیون نیز به ساده‌تر کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش سبک مینیمال گفته می‌شود. سبکی که یکی از معروف‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

سبک دکوراسیون مینیمال _ آذران فضا نما


۴. سبک دکوراسیون صنعتی

سبک صنعتی همان طور که از نامش پیداست، الهام گرفته از سبک‌های دوره انقلاب صنعتی اروپا و خانه‌های شهری قرن های 17 و 18 میلادی اروپا است. در بسیاری از دکوراسیون‌های طراحی شده با این سبک دکور شاهد عناصری هستیم که حس ناتمام بودن طرح را به ما القا می‌کنند. برای مثال در این سبک ممکن است شاهد استفاده از آجر و یا چوب در ظاهر دکوراسیون باشیم. یک خانه طراحی شده با سبک دکوراسیون داخلی را می‌توان نسخه بازسازی شده از یک ساختمان صنعتی نیز دانست. مبلمان چرم در آن دوره از تاریخ اروپا طرفداران بی‌شماری در بین اشراف و کارخانه‌داران داشت و به همین دلیل به یکی از عناصر جدایی‌ناپذیر دکوراسیون صنعتی تبدیل شده است. به علاوه، استفاده از جعبه‌های پرینت دار به عنوان عنصرهای دکوراسیون، بیش از همه حس نوستالژیک باز شدن کارخانه‌های متعدد در اروپا را بازسازی می نماید.

سبک دکوراسیون صنعتی _ آذران فضا نما


 ۵.  سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

در میان تمام دکوراسیون‌های دنیا بعضی از دکوراسیون‌ها هستند که به صورت خاص مورد توجه قرار گرفته و استفاده از آن‌ها رشد روز افزون و افزایشی داشته است.طراحان دکوراسیون آذران فضا نما در رابطه با این سبک دکوراسیون بیان می دارند که  تجلی از سادگی سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا است. در طراحی اسکاندیناوی، مبلمان استفاده شده مانند یک اثر هنری نستا ساده هستند. از جمله ویژگی‌های سبک دکوراسیون اسکاندیناوی، می‌توان به پالت تمام رنگی سفید و ترکیب عناصری مانند چوب، پلاستیک‌های روشن و استیل، کفپوش‌های قطعه‌ای، نورپردازی طبیعی و استفاده از لوازم جانبی کمتر اشاره کرد.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی _ آذران فضانما


در این مطلب به معرفی تعدادی از سبک های دکوراسیون داخلی پرداختیم و در مقالات آینده تعدادی دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم. شما هم می توانید پیدا کنید که دکوراسیون منزل شما شبیه به کدام یک از این سبک‌ها می‌باشد؟
می‌بینید که انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی بسیار متنوع هستند. البته هیچ کدام از این سبک‌ها نباید شما را محدود کنند. شما می‌توانید چند سبک را با هم ترکیب کنید و سبکی نو بسازید.و در این امر ما طراحان آذران فضا نما همراه شما هستیم.



اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe