انتخاب پارتیشن اداری

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

پارتیشن اداری (رویکرد: انتخاب پارتیشن اداری دوجداره، تک جداره و یا شیشه ای)

پارتیشن اداری

دیوارها با هدف جداسازی و ایجاد تمایز میان چندین محیط ساخته می‌شوند. اما گاهی به دلیل اتلاف وقت، نبودن مکان کافی برای ساخت دیوار، استیجاری بودن محل کار و ... امکان ساخت دیوار وجود ندارد. در این مواقع می‌توان از پارتیشن اداری استفاده نمود. از جمله مزایای پارتیشن‌های اداری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

امکان تغییر و جابجایی دارند و در نتیجه هر زمانی که لازم باشد می‌توان تغییر دکوراسیون دارد.

  اگر چه آکواریوم‌ها نیز می‌توانند به عنوان پارتیشن استفاده شوند، اما یک آکواریوم زمانی می‌تواند به عنوان پارتیشن مورد استفاده قرار بگیرد که از دو طرف دید داشته باشد. در غیر این صورت جلوی نور محیط را گرفته و موجب بسته شدن فضا می‌شود. این در حالی است که پارتیشن‌ها با تعبیه نور نقطه‌ای می‌توانند به عنوان یک عنصر دکوراتیو عمل نمایند.

 پارتیشنها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و در نتیجه برای مکان‌های کوچک بهترین گزینه به شمار می روند.

با استفاده از پارتیشن‌های اداری می‌توان فضای اداری را تغییر داد که این کار براساس سلیقه و نیاز مشتریان صورت می گیرد. به عبارت دیگر به واسطه پارتیشن ها می توان جریان سیال انرژی، سبک معماری و طراحی داخلی را حرکت داد و محیط شاد و سرزنده ای را ایجاد نمود.

یکی دیگر از دلایلی که موجب می‌شود تا بسیاری از شرکت‌ها و اداره ها برای تقسیم بندی فضا از پارتیشن‌های اداری استفاده نمایند، توانایی مدیریت برای نظارت بر کل سیستم و پرسنل اداری می‌باشد. 

کاربرد پارتیشن های اداری

متمایز نمودن فضای ورودی از سایر قسمت‌ها و بخش های اداره

تفکیک میان بخش مدیریت از سایر قسمتها و بویژه بخش پرسنل

پنهان کردن قسمت‌های قناس فضا، ستون‌های قرارگرفته در مرکز یا فضاهایی با دیوار کج

پارتیشن های اداری خاص شرکت ها نیستند و در مکانهای تجاری و مسکونی نیز قابل استفاده می باشند. برای مثال برای متمایز ساحتن اتاق خواب از فضای کار می توان از پارتیشن های اداری استفاده نمود. همچنین برای اتاقهایی که بزرگ هستند و نیاز به تقسیم بندی دارند، بواسطه یک پارتیشن می توان آنها را به دو نیمه تقسیم کرد.

عموما پارتیشن هایی که برای منازل و مکانهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، دارای طرح های زیباتری بوده و به همراه مکانی قرار دادن دکوراسیون استفاده می‌شوند.

 برخی از پارتیشن‌ها که به شکل ثابت نصب می‌شوند که عموما دو سویه طراحی و ساخته می‌شوند و می‌توانند برای هر دو سمت فضا جنبه دکوراسیون داشته باشند.

 پارتیشن‌ها می‌توانند در برخی نقاط از قبیل زیر راه پله‌ها به عنوان جان پناه ایفای نقش کنند و هم فضا را از حالت بسته خارج نمایند.

نکاتی قابل توجه در خرید پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری، دارای فرم، اندازه، نوع کاربری، متریال، رنگ و ساختار متنوعی می باشندکه گزینه‌های انتخاب مشتریان را افزایش می‌هند. اما در هنگام خرید توجه به برخی نکات الزامی‌ است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

قبل از خرید پارتیشن باید طرح مورد نظر از قبل انتخاب شود و سپس بر طبق آن سفارش صورت بگیرد.

اگر چه استفاده از پارتیشن‌ها در اتاق خردسالان روش مناسبی برای ایجاد نظم می باشد اما در عین حال باید نکات ایمنی را مد نظر قرار داد و از خرید پارتیشن‌هایی با وزن سنگین یا دارای شیشه خودداری نمود.

فرم پارتیشن اهمیت زیادی دارد. همچنین نوع مواد اولیه‌ای که برای تولید پارتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد، در انتخاب آن اهمیت زیادی دارد. برای مکان‌های اداری، استفاده از پارتیشن‌های ساده بشکل ترکیبی از MDF و شیشه بهترین گزینه می‌باشد.

در مکان‌هایی که به پارتیشن‌های با استحکام بالا نیاز است، بهترین انتخاب، جنس آلومینیومی‌ خواهد بود.

در فضاهای کوچکی که به کشو، میز و مکانی برای نگهداری اشیا زیادی نیاز است، پارتیشن‌های دارای بکس مناسب هستند که در عین ایجاد دیوار حائل، می‌توانند به عنوان مکانی برای نگهداری برخی از وسایل نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

با استفاده از پارتیشن‌ها می‌توان یک اتاق ایجاد نمود. در هنگام نصب قطعات پارتیشن ایجاد یک درب ورودی به همراه قفل و لولا، اتاق را به محلی مطمئن برای نگهداری برخی از اسناد تبدیل می‌کند.

با توجه به دکوراسیون و طراحی مکان‌های اداری و یا تجاری، رنگ پارتیشن‌ها نیز اهمیت زیادی دارد که برای کار باید رنگ را متناسب با سایر وسایل موجود در اداره سفارش داد.

پارتیشن‌ها به اندازه یک دیوار نمی‌توانند از ورود و خروج صداها جلوگیری کنند اما نباید فراموش کرد که جنس و مواد اولیه آنها نیز در انعکاس صدا موثر می‌باشد. پنل های شیشه‌ای یک جداره، عایق خوبی برای صدا نیستند اما پارتیشن های ساخته شده از چوب و شیشه‌ و دو جداره، بهترین گزینه برای محیط های پر سر و صدا می‌باشند.

در صورتی که فضای اداری نور گیر نیست و با ایجاد پارتیشن از میزان نور موجود نیز کاسته می‌شود، باید از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کرد. همچنین این نوع پارتیشن‌ها می‌توانند نور طبیعی را ساطع کنند و موجب روشن‌تر شدن محیط گردند. برای این امر باید پنجره‌ها در مقابل پارتیشن قرار بگیرند تا نور خورشید بطور مستقیم بر روی شیشه‌ها بتابد و عمل انعکاس نور در محیط اداری صورت بگیرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe