اصول طراحی در دکوراسیون داخلی

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

در دنیای امروز به خصوص در دنیای تجارت، دکوراسیون داخلی بخش مهمی از زندگی را شامل می شود، تا جایی که طراحانی مجرب و کاردان برای این امر آموزش دیده اند تا دکوراسیون داخلی را دقیقاً بر مبنای نوع کار و زندگی فرد طراحی کنند. امروزه، طراحی دکوراسیون داخلی به یکی از شغل های پر رونق تبدیل شده است، چرا که همگان متوجه این امر شده اند که دکوراسیون داخلی نقش مهمی در زندگی روزمره دارد.

نقاشی کردن دیوارها، استفاده از وسایل جفت و قرینه، تزئینات با گل و گیاه، چیدمان مبل ها و قاب عکس ها به صورت حرفه ای، انتخاب رنگ مناسب ورودی، استفاده از وسایلی نظیر آینه، شمع، کتابخانه و تابلوهای مناسب فضا بخشی از کارهای یک طراح دکوراسیون داخلی است. تناسب استفاده از وسایل به دانش طراح باز می گردد. طراح با علم چیدمان وسایل بهترین گزینه ها را در کنار هم قرار می دهد و از شلوغی های نامرتبط پیشگیری می کند.

دکوراسیون داخلی برای منزل، شرکت، غرفه های تجاری و نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. دکوراسیون منزل و شرکت های تجاری به حدی حائز اهمیت است که می توان گفت بخش قابل توجهی از مهمانان و مشتریان، به دلیل متفاوت بودن فضای داخلی به سمت شما جذب می شوند. این موضوع بیشتر برای شرکت های تجاری از اهمیت برخوردار است، چرا که جذب مشتری و کلاس کاری مستقیم بر روی کار و نتایج بعد از آن تاثیر گذار است. دکوراسیون داخلی منزل نیز علاوه بر آرامشی که در محیط به وجود می آورد، بهینه سازی فضا را به دنبال دارد. استفاده مناسب از ابزارها توسط طراحان باعث می شود که از کمترین فضا بیشترین استفاده صورت گیرد.

اصول طراحی در دکوراسیون داخلی

برای اجرای دکوراسیون داخلی در ابتدا باید با خواسته کارفرما به طور کامل آشنا شد. کسانی که طراحی دکوراسیون داخلی انجام می دهند، سؤالات متداولی را از سفارش دهنده می پرسند تا دقیقاً طراحی را مطابق میل آن ها پیش ببرند. سؤالاتی نظیر: 
برای چه قصد تغییر دکوراسیون دارید؟
آیا فضای اشغال شده برای شما مهم است؟
سبک دکوراسیون کلاسیک را بیشتر می پسندید یا مدرن؟
استفاده از سازه های چوبی را در محیط می پسندید؟
دکوراسیونی که مقرون به صرفه باشد مورد نظر شما است یا خیر؟

پس از پرسش و یافتن جواب، طراحان با کمک یکدیگر به جمع آوری اطلاعات فنی و ارائه ایده می پردازند. برای مثال در ابتدا اندازه سایت پروژه را بررسی می کنند و نسبت به مکان مورد نظر، ایده هایی را از کاتالوگ ها و سایت های معماری و طراحی داخلی می یابند. 

یافتن این ایده ها تمام کننده کار نیست، بلکه طراح باید تمام خصوصیات مکان را زیر نظر داشته باشد و در ذهن ایده هایی جدید خلق کند. بعد از این که ایده های جدید خلق شد، طراح باید آنها را روی کاغذ پیاده کند که به این مرحله اسکیس می گویند.

بعد از انجام اسکیس، طراح باید جزئیات نقشه را با اصول رسم فنی و نقشه کشی به صورت دقیق پیاده کند. در این صورت می تواند اندازه های دقیق و صحیح را بیابد. سپس با کمک نرم افزارهای مخصوص، نقشه را در فضای سه بعدی پیاده می کند. در نهایت با کمک دستگاه های پلاتر و پرینتر نقشه اصلی را تکثیر می کند.

طراحان دکوراسیون داخلی شرکت آذران فضانما با ارائه بهترین ایده ها، به خلق آثاری نو و بدیع می پردازند. مشتریان شرکت آذران فضانما با سپردن صفر تا صد طراحی داخلی به طراحان این شرکت، خیال خود را از بی نظیری طراحی مکان مورد نظر راحت می کنند.

تجربه بالا و ذهن خلاق طراح، در نهایت فضایی بی نقص روبه‌روی چشمان شما قرار می دهد. فضاهایی که شاید به نظر با گران‌ترین و هزینه سازترین وسایل ساخته شده اند، اما به دلیل تجربه بالای طراح، با کیفیت ترین محصولاتی که مقرون به صرفه است، مورد استفاده قرار می گیرند تا با حداقل هزینه، بهترین و بی نظیرترین طراحی را داشته باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی سالن های تشریفاتی، منزل، اتاق کودک، هتل ها، شرکت ها و غرفه های تجاری از مهم ترین پروژه هایی است که همه ساله مورد استقبال کارفرمایان قرار می گیرد. هنگامی که مشتری وارد یک هتل، شرکت یا رستوران می شود، در وهله اول زیبایی فضا توجه او را جلب می کند. شاید بتوان گفت که دکوراسیون داخلی اطمینان بخش مشتری است. در واقع مشتری با دیدن زیبایی محیط، به کاردان بودن مسئول آن مکان پی می برد.

اصول طراحی در دکوراسیون داخلی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe