استفاده از پارتیشن های دو جداره در منزل

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

پارتیشن ها و احساس فضای شخصی 

همه انسانها در اعماق درون خود خواستار آرامشند. این امر، برای هر فرد، اگر نه در هیچ جای دیگر، حداقل در خانه باید محقق شود. در خانه است که می‌توان انرژی‌های از دست‌رفته طی روز را جایگزین کرد.

دور هم جمع شدن اعضای خانواده، گپ زدن و چیزهای ساده این چنینی به ما انسانها کمک می‌کنند تا خستگی‌های روزانه را در جایی بیرون از خانه جا گذاشته و برای فردا آماده شویم. فضای داخلی خانه می‌تواند منبع تمام‌ نشدنی نشاط و آرامش باشد به شرطی که بعضی از جزئیات ظریف که بسیار موثر هم هستند رعایت کنیم. گاهی توجه به نکته‌های کوچک، نتایج بزرگی به دنبال دارد.

امروزه اهمیت طراحی مناسب فضای داخلی منزل و محیط کار و تاثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش امریست انکار ناپذیر.

هرچند استفاده از میلگرد و رابیتس و متعاقب آن گچ یا سیمان سالهاست در کشور ما رواج دارد اما در طول این مدت نحوه طراحی داخلی به ویژه طراحی دکوراسیون سقف دستخوش تغییرات زیادی شده است. سابق بر این طرحها همگی یک چارچوب خاصی داشتند، استفاده از اشکال منظم، چند ضلعی منظم، دایره یا بیضی و یا تلفیقی از این اشکال بسیار متداول بود اما امروزه طراحان داخلی سعی دارند کمتر از قرینه سازی استفاده نمایند و یا به بیان بهتر سبکهای کلاسیک رفته رفته جای خود را به سبکهای مدرن داده اند.

توجه به فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی فضاها، نقش مهمی را در ساختار دکوراسیون یک فضا بر عهده دارد. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکرد های مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت.

استفاده از جداکننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیاز های موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، می تواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند. 

پارتیشن دوجداره در منزل

دکوراسیون داخلی نقش عمده ای در کیفیت فضای ما ایفا می کند. نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوح (کف، سقف و دیوارها) ، نورپردازی، مبلمان و مجموعه عوامل موثر دیگر تعیین کننده زیبایی و کارآمدی فضاهای داخلی هستند. امروزه تاثیر دکوراسیون داخلی بر آرامش (مجموعه هنجارهای عصبی)، راندمان (در فضاهای اداری)، اثر بخشی (در فضاهای تجاری) بسیار بدیهی و لازم به نظر می رسد.

از سوی دیگر دکوراسیون داخلی به لحاظ معیارهای روانشناختی اهمیت بسیاری دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را می توان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف کرد. باید دانست که هر کدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنی و روحی خاصی هستند که پاسخگویی به نیازهای آنها در طراحی دکوراسیون داخلی در اولویت قرار می گیرد.

دکوراسیون داخلی باید قابلیت برنامه‌ ریزی و اجرای پروژه، تصمیم‌ های عملکردی را داشته و با پیمانکار و کارفرما همکاری کند و تمام کارها بنا به نظر خود آنها انجام شود. برای این منظور باید بین سلیقۀ خود و کارفرما تعادل برقرار کند و بیشتر سلیقۀ کارفرمای خود را در نظر داشته باشد. این عامل شاید در ابتدا برای کسانی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند ناامید کننده باشد.

بخصوص کسانیکه می‌خواهند قبل از اینکه ساخت یک بنا تمام شود طراحی دکوراسیون ذهنی خودشان را شروع کنند. 
افراد موفق در این صنعت اظهار می دارند قابلیت متعادل کردن عملکرد با زیبایی، تعیین کننده ی موفقیت یک طراح داخلی است. با وجود پیچیدگی کار، آنان که به خوبی از عهده ی آن بر می‌آیند بسیار راضی و خشنودند.

پارتیشن های زیبا، جدا کننده فضاهای داخلی خانه شما

یکی از روش ها برای تعریف مکانی جدید مثلا یک فضای خواب در دل یک فضای دیگر مانند اتاق نشیمن استفاده از یک پارتیشن است. انواع پارتیشن ها هم به شکل دائمی و ثابت انتخاب و نصب می شوند و هم به شکل تاشو یا کشویی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین می توانند به صورت دائمی یا موقت نشیمن را از فضای خواب که دربردارنده یک تخت خواب است جدا کنند در حالی که دو قسمت را به معنای واقعی و صددرصد از هم جدا نکرده اند اما حریمی مناسب و کافی برای فضای خواب ایجاد می کند.

حمام شیشه ای

و اما در انواع متنوع پارتیشن های خانگی و جدا کننده فضاها پارتیشن دو جداره آذران فضا نما بسیار با کیفیت و دارای سطح بالایی از ماندگاری هستند.

در پارتیشن‌های دوجداره قابلیت ساخت قاب‌های یک‌تکه و بزرگ وجود دارد. در این نوع پارتیشن از ستون استفاده زیادی نمی‌شود؛ زیرا بدنه پارتیشن به‌ اندازه کافی مقاومت و استحکام دارد و می‌تواند بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار بگیرد. زیبایی پارتیشن‌ دوجداره علت‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها حذف خطوط زائد در طراحی پروفیل می‌باشد.

مطمئناً برای مشتریان یکی از معیارهای انتخاب، زیبایی پارتیشن می‌باشد. این نوع پارتیشن محدودیت رنگ ندارد و مشتریان می‌توانند هر رنگی را که بخواهند سفارش دهند.

برای ساخت پارتیشن‌های دوجداره آفن از پروفیل‌های 10*10 استفاده می‌شود. همچنین برای افزایش استحکام آن‌ها، یک‌لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده یک تکه، درون پارتیشن قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe