استفاده از دیوارپوش در چه مکان هایی توصیه می شود؟

05 آبان ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

در چه محیط و فضاهایی می توان از دیوارپوش استفاده کرد؟

دیوارپوش ها بیشتر به منظور زیبایی و تزئین ساختمان ها استفاده می شوند. با این وجود نباید فراموش کرد که کارکرد و قابلیت های این ابزار، تنها برای دکوراسیون و طراحی داخلی ساختمان نیست. بلکه افزایش مقاومت ساختمان، کاهش هزینه ها، بالا رفتن سرعت ساخت و ساز نیز مد نظر قرار می گیرد. برای ساخت و تولید دیوارپوش ها بیش از 100 نوع طرح و رنگ استفاده می شود. از سوی دیگر انعطاف پذیری، قابلیت آسان نصب و تعمیر نیز موجب شده تا بسیاری از معماران و فعالین در صنعت ساخت و ساز برای زیباسازی فضای داخلی ساختمان از این ابزار استفاده کنند. همان طور که گفتیم دیوارپوش ها نقش مهمی را در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی داشته اند. در این مقاله استفاده از دیوارپوش ها در محیط های مختلف را بررسی می کنیم. 

کاربرد های دیوارپوش در مکان های متنوعتوصیه های مهم برای استفاده از دیوارپوش ها

کاربرد پانل ها در مکان های مختلف

پانل ها کاربرد متعددی دارند که می توان آن ها را با توجه به مزایایی که دارند در مکان های متفاوتی استفاده کرد. این کاربردها به شرح زیر می باشد:

1- دکوراسیون داخلی
با توجه به اینکه یکی از مزایای دیوارپوش، ایجاد نمای زیبا می باشد، این ابزار را می توان برای دکوراسیون داخلی به کار برد. برای مثال طراحی و زیباسازی فضای داخلی ساختمان و برطرف کردن عیوب دکوراسیون می تواند از کاربردهای این پانل ها محسوب شود.
2- صرفه جویی در مصرف انرژی
ساختمان هایی که به انرژی گرمایی یا سرمایی بالا نیاز دارند، خود به خود، نصب دیوارپوش  پی وی سی هم برای آن ها ضرورت پیدا می کند. برای مثال در یک ساختمان آموزشی، در فصل زمستان وسایل گرمایشی زیادی استفاده می شود. در صورتی که دیوارها عایق مناسبی نداشته باشند، بخشی زیادی از گرمای فضای داخلی ساختمان هدر می رود که موجب افزایش هزینه ها می شود. حال با نصب دیوارپوش به راحتی می توان از هدر رفتن گرمای ساختمان جلوگیری کرد.  
3- سبک شدن ساختمان
ساختمان های چندین طبقه و برج ها بیشتر در معرض خطر زلزله هستند. این در حالی است که با سبک سازی ساختمان می توان میزان این خطرپذیری را به حداقل ممکن رساند. در گذشته از مصالح ساختمانی همچون گچ و سیمان استفاده می شد که وزن زیادی را بر ساختمان وارد می کرد. اما اکنون با نصب دیوارپوش می توان ساختمان را سبک تر و به این ترتیب به افزایش مقاومت ساختمان کمک کرد.
4- کاهش میزان عبور صدا
این روزها زندگی در شهرها سخت تر از گذشته شده است. آلودگی های صوتی به عنوان یکی از مشکلات زندگی شهری است. اما با وجود عایق های جدید از جمله دیوارپوش ها می توان میزان عبور سر و صدا در داخل ساختمان را کاهش داد. همچنین زندگی آپارتمانی هم با وجود سر و صدا مشکل شده است که می توان برای این ساختمان ها نیز دیوارپوش نصب کرد و مشکل سر و صدا را در ساختمان به حداقل رساند.
5- افزایش طول عمر ساختمان
تمامی ساختمان ها، اعم از تجاری، اداری و مسکونی تا مدت زمان مشخصی قابل استفاده هستند و به مرور زمان مصالح آن ها کهنه می شود. همچنین زیبایی ساختمان هم به تدریج از بین می رود. برای مثال گچ بری هایی که بر روی دیوارها انجام می شود، بر اثر رطوبت، ضربه و ... ممکن است به تعمیر نیاز پیدا کند. حال اگر بر روی دیوارها دیوارپوش نصب شود، نه تنها به گچ بری و هزینه های بعدی آن نیاز نیست، بلکه این امر باعث افزایش طول عمر  و زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان نیز می شود.
6- نصب آسان و سریع
فعالان حوزه ساخت و ساز که تمایل زیادی دارند که کار ساختمان سازی آنها با سرعت بیشتری انجام شود. برای این هدف می توانند به جای مصالح از ابزارهای آماده استفاده کنند. دیوارپوش ها نیز به دلیل نصب آسان و سریع می توانند سرعت ساخت و ساز و تعمیرات را تا حد زیادی افزایش دهند. 
7- حفظ بهداشت
حفظ بهداشت محیط در برخی از مکان ها اهمیت بیشتری دارد. برای مثال آزمایشگاه، آشپزخانه، هتل و ... از جمله محیط هایی هستند که به بهداشت بیشتری نیاز دارند. این محیط ها در معرض رفت و آمد هستند که نفوذ حشره، باکتری و یا مواد غیربهداشتی می تواند سلامت ساکنین را به خطر اندازد. حال با وجود دیوارپوش ها می توان از این مکان ها به نحو موثرتری مراقبت کرد.

استفاده از دیوارپوش ها نکات مهم برای استفاده از دیوارپوش ها

شما می توانید برای استعلام قیمت دیوارپوش PVC با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید کنید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe