از طراحی های خلاقانه برای کودکان

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما
مهد کودک و فضای بازی 
برلین آلمان

برای کودکان طراحی های گوناگونی شده است و طراحان آذران فضا نما می خواهد امروز از خلاقیت در طراحی دکوراسیون فضای کودکان بگویند. مهدکودک طراحی شده کیتا زابرورگ نشان دهنده فضایی پرجنب و جوش و کاملا خلاقانه است. این فضا دارای استانداردهای لازم برای کودکان می باشد. استفاده از رنگهای شاد و نیروبخش در کنار رنگ های روشن و پاستیلی هارمونی تیره و روشن در فضا به وجود آورده است. رنگ زرد علاوه بر جذابتر کردن فضا باعث بهبود آموزش و یادگیری در کودکان می شود و مناسب فضاهای آموزشی می باشد. آبی را میتوان به نوعی رنگ مکمل زرد نارنجی دانست و بیان کرد بهترین رنگ برای ایجاد آرامش در این فضا است.دیوارپوش های پر از رنگ از تصاویر قابل تشخیص است.پر از شادابی بودن این فضا بسیار چشمگیر است.

استفاده از فرم های منحنی و دایره شکل در دیوارها خلاقیت کودکان را در این فضا افزایش می دهد. استفاده از حجم های خالی و پر باعث ایجاد انگیزه و کنجکاوی در کودکان می شود و این امکان را به آن ها می دهد که سیرکلاسیون متفاوتی را در فضا نسبت به افراد دیگر تجربه کنند. آینه ها، چراغ ها و وسایل بازی همگی برای هارمونی فرمی بیشتر به شکل دایره ساخته شده اند.

در این طراحی از تشک ها برای بازی کودکان استفاده شده است و مکانی برای نگهداری آن ها در فضاهای ذخیره سازی متناسب با کودکان تعبیه شده است.

طراحی های خلاقانه در مهد کودک

استفاده از ارتفاع کم برای در دسترس بودن وسایل برای کودکان، به حداقل رساندن اجسام در فضای اتاق بازی برای ایمنی بیشتر و ترکیب نور طبیعی و مصنوعی از نکات کلیدی این طراحی می باشد.

خلاقیت در مهد کودک

سیال بودن و استفاده از فرم های ساده بهترین حالت برای طراحی دکوراسیون فضاهای بازی می باشند که به خوبی در این طراحی به نمایش در آمده اند.
حال به این مبحث می رسیم که اتاق کودکان در مراحل ابتدایی طراحی نیاز به مواردی دارد که آذران فضا نما به آن توجه خاصی دارد و نیاز به تکرار آنها می بیند که انجام این موارد موجب بهره وری بهتر و ایمنی بیشتر می باشد.دقیقا همانند پروژه ای که برای شما مثال آن را زدیم.

به کار بردن خلاقیت در مهد کودک

یکی از مهمترین نکاتی که باید در طراحی اتاق کودک به آن توجه شود، فراهم کردن محیطی آرام و به دور از سر و صدای محیط برای کودکان، خصوصا کودکان زیر 6 سال است تا آرامش آنها در زمان خواب بر هم نخورد. بنابراین توصیه می شود از شیشه ها و دیوارهای دو جداره استفاده شود تا کمترین صدا وارد اتاق کودک شود. شرکت آذران فضانما با تولید و عرضه دیوارپوش های دوجداره و سه جداره در طرح و رنگ های مختلف به کمک والدین آمده تا به سادگی فضایی آرام برای کودکان خود مهیا کنند. علاوه بر این، شرکت آذران فضانما به عنوان یکی از پیشگامان در صنعت ساختمانی، برای اولین بار درکشور دیوارپوش هایی با بافت هایی متنوع همچون دیوارپوش مخملی تولید می کند که این دیوارپوش ها ضمن اینکه حس آرامش و گرما را در محیط ایجاد می کنند، می توانند در تقویت احساس لامسه کودکان نیز کمک کننده باشد.

نور پردازی:
بهترین نور برای اتاق کودکان، نور طبیعی است؛ بهتر است تا جای امکان بیشترین میزان نور مورد نیاز در طول روز از نور طبیعی تامین شود. نور طبیعی فرآیند خواب کودکان را تنظیم و به پویایی و نشاط روزانه آنان کمک می کند. به همین دلیل بهتر است اتاقهایی که پنجره دارند به کودکان تعلق بگیرد و برای جلوگیری از ورود سرما، سر و صدا و گرد و غبار بهتر است از شیشه های دو جداره به این منظور استفاده کرد. در مورد خانه هایی که کوچک هستند و اتاقی مجزا برای کودک وجود ندارد توصیه می شود با توجه به نقش انکارناپذیر برخورداری از حریم شخصی برای رشد کودکان از پارتیشن هایی برای فراهم آوردن فضایی هرچند کوچک تحت عنوان اتاق کودک استفاده شود. شرکت آذران فضانما طیف گسترده ای از پارتیشن ها را ارائه می کند که کلیه ویژگی های مورد نیاز برای اتاق کودکان را دارا می باشد: اولین مورد وجود کرکره هایی با قابلیت تنظیم در میان جداره ی پارتیشن های دوجداره می باشد که امکان گذر نور به داخل اتاق کودکان را فراهم می آورد ضمن اینکه به والدین این امکان را می دهد که شاهد فعالیت های کودکانشان از سایر نقاط منزل باشند. دومین مورد امکان قرار گرفتن درب بر روی این پارتیشن ها بوده که فضایی کاملا مجزا و ساکت را برای کودکان مهیا می سازد و در آخر این پارتیشن ها قابل شست و شو بوده و درصورت نقاشی کشیدن کودکان بر روی آنها نه تنها پارتیشن تخریب نمی شود بلکه در صورت آموزش صحیح می تواند عاملی برای رشد خلاقیت و مهارت های نوشتاری کودکان هم باشد.

رنگ صورتی برای اتاق کودک


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe