آیا پی وی سی در آسان سازی زندگی امروز از مهم ترین مواد است؟

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

پی وی سی مخفف کلمه پلی وینیل کلراید (Poly vinyl chloride) و به پلیمری با ساختار شیمیایی زیر اتلاق می گردد. در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی است. بطور عمومی بیشتر از ۵۰% از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود زیرا پی وی سی نسبت به مواد پلیمری دیگر ارزان بوده و می توان با آن انواع محصولات مختلف را ساخت. در سال های اخیر پی وی سی (PVC) جایگزین بسیار خوبی برای مصالح ساختمانی بوده است و به خاطر ماندگاری محصول تولید شده با این ماده بسیار پرکاربرد شده و مصالح سنتی که قابلیت تولید با PVC را داشته باشند به مرور حذف می شوند.

کاربردهای PVC در خانه های ما:

ساخت در و پنجره دو جداره

لوازم خانگی

سقف های کاذب

دیوارپوش ها

مبلمان

خانه هایی مدرن، با سقف های مدرن تر

سقف های کاذب پی وی سی امروزه تغییرات نوینی در صنعت دکوراسیون داخلی ایجاد کرده اند. سقف کاذب به سقفی گفته می شود که در سطحی پایین تر از سطح سقف اصلی قرار می گیرد و از داخل بنا قابل مشاهده است .امروزه با پیشرفت صنایع و پتروشیمی، استفاده از مصالح ساختمانی جدید از قبیل سقف های کاذب pvc، سقف های کاذب کناف، سقف های کاذب آی گلس و........ مورد توجه ویژه مهندسان و سازندگان قرار گرفته است.

سقف کاذب پی وی سی

 شرکت آذران فضانما به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و طراحان کامپوزیت پی وی سی در ایران با سابقه ای درخشان به فعالیت در زمینه تولید و ساخت سقف کاذب پی وی سی  پرداخته است. کامپوزیت پی وی سی با توجه به مزایای بی شمار خود، از جایگاه خاصی در صنعت ساختمان برخوردار می باشد. 

دیوارپوش های نوین و فضای متفاوت داخلی

دیوارپوش ها محصولات جدید فناوری هستند. امروزه به جای خراب کردن و ساخت دوباره ی فضاهای داخلی کاری یا مسکونی، می توان با تغییرات کوچکی فضا را نو و دلپذیر نمود. دیوارپوش پی وی سی محصولات جدید و بسیار جالبی از فن آوریهای نوین هستند. دیوارپوش های پی وی سی به دو صورت پنل های افقی و پنل های عمودی تولید می شوند که اصولا برای پوشش دیوار از پنل های عمودی استفاده می شود. پنل های PVC قابل نصب بر روی هر نوع سطحی می باشند, تنها نحوه ی نصب آنها ممکن است کمی متفاوت باشد. مثلا قبل از نصب این دیوارپوش بر روی سطوح ناهموار، استفاده از یک لایه زیر ساز چوبی الزامی هستند اما در سطوح هموار به راحتی میتوان پنل ها را روی سطح نصب کرد.

دیوار پوش های پی وی سی

دیوارپوش های پی وی سی یا پنل های دیواری دکوراتیو اصولا ضد آب هستند و تمیز کردن و مراقبت از آنها کار بسیار آسانی می باشد. آنها پوششی ایده آل برای سقف و دیوارهای حمام, سرویس بهداشتی, آشپزخانه, زیرزمین, گاراژ و دیگر مکان های ساختمان هستند. دیوارپوش PVC علاوه بر ویژگی ضد آب بودن, در تنوعی از طرح های دکوراتیو عرضه میشوند و از نظر زیبایی قابل قبول هستند. این دیوارپوش ها از پنل های خیلی براق و بدون لاک گرفته تا پنل های چاپ شده با طرح چوب و سنگ مرمر عرضه می شوند. با پیشرفت علم و تکنولوژی امکان چاپ پنل هایی با تصاویر نیمه واقعی با وضوح تصویر بالا فراهم شده است. شرکت آذران فضا نما دیوارپوش هایی بسیار نوین و چشم نواز و با کیفیت با قابلیت نصب در ادارات , منازل و آشپزخانه ها در جدید ترین مدل ها به شما ارایه می دهد.

محصول منحصر به فرد پانل های سه جداره آذران فضا نما

کوبوآ پلاس در واقع برگرفته از نام تجاری پانل دوجداره پی وی سی شرکت آذران فضا نما (کوبوآ) و افزونه ی پلاس به معنی یک لایه بیشتر می باشد. تفاوت دیوار پوش پی وی سی کوبوآ و دیوارپوش پی وی سی کوبوآ پلاس در دوجداره و سه جداره بودن  و ضخامت پانل های پی وی سی خلاصه می شود. اما آنها تشابهی در ظاهر و در شکل و شمایل بیرونی شان دارند. با انجام آزمایش های دقیق فنی مهندسی توسط مرکز توسعه و تحقیقات ساختمان مشخص گردیده که کوبوآ پلاس از لحاظ هدایت گرمایی، مقاومت صوتی و ضربه پذیری، خصوصیات به مراتب بهتری در مقایسه با پانل های دوجداره دارد. این نتایج نشان می دهد که کوبوآ پلاس در زمینه ی مقاومت در برابر اتلاف انرژی حرارتی و برودتی 49 درصد، در بحث مقاومت صوتی 32 درصد و در برابر ضربه 30 درصد، از نقطه نظر قیاس با پانل های دوجداره ، کارایی بهتر و بیشتری از خود نشان می دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe